کد خبر: ۷۷۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
تعداد بازدید: ۲۵۹
نهاوندیان در جلسه کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار:
معاون اقتصادی رئیس جمهور ، رشد همه جانبه را هدف اصلی نظام برشمرد و با بیان اینکه جامعه روشنفکری و مدیران توسعه‌ای کشور باید هدف دشمن را برای ضربه زدن به رشد پایدار ایران اسلامی را برای مردم به روشنی تبیین کنند، تصریح کرد: قوام در بقاء هر نظامی در حرکت رشدیاب هدفمند است و لذا نباید اجازه دهیم عوامل بیرونی یا درونی، تمرکز ما را از پیشرفت هدفمند که بقاء نظام را تضمین می‌کند، منحرف کنند.
افق خوزستان فارغ از گرد و غبار به طور دقیق تعریف شود/مسیر رفع مشکلات کشور با شتاب ادامه می‌یابد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمد نهاوندیان روز یکشنبه در جلسه کارگروه استانی مقابله با پدیده گرد و غبار در اهواز گفت: باید افق آینده خوزستان را در زمینه رفع مشکلات زیست‌محیطی که با آن دست به گریبان است، به طور دقیق تعریف کنیم. باید بدانیم که چند سال دیگر به خوزستان فارغ از گرد و غبار خواهیم رسید و پس از تعریف و تعیین دقیق این هدف در هر جلسه که برگزار می‌شود، به ارزیابی این مسأله بپردازیم که چقدر از مسیر تعیین شده را طی کرده‌ایم ، به چه میزان به هدف نزدیک شده‌ایم  و کاستی‌ها را شناسایی کرده و اقدام به رفع آنها کنیم.

وی با بیان اینکه گزارش‌های امیدوارکننده‌ای در این نشست ارایه شد، اظهارداشت: اگر چه مشکل گرد و غبار در کشور و بویژه خوزستان همچنان وجود دارد، اما مسیر درستی انتخاب شده و با گام‌ استوار و بلند به سمت تحقق اهداف آن در حرکت هستیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اضافه کرد: در جلسه امروز برخی ارقام و آمارهای قطعی ارایه شد، اما ارزیابی ما باید نسبی باشد و براساس آن بررسی کنیم که امروز باید کجای مسیر می‌بودیم و کجا هستیم. این روش، ارزیابی نقادانه‌تر و واقع‌بینانه‌تری به دست می‌دهد.

 نهاوندیان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از ریشه مشکل گرد و غبار در کشورهای همسایه است که همچنان به قوت خود باقی هستند، تصریح کرد: با این وجود امروز نسبت به سال ۹۵، شرایط بسیار امیدوارکننده‌تری در استان داریم، اما باید ببینیم که آیا سرعت ما در حرکت به طرف هدف می‌توانست بیشتر باشد، یا نه و البته موضوع امکانات و بودجه را نیز در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه همه مردم شریف و قدرشناس ایران نسبت به خوزستان و خوزستانی‌ها احساس دین دارند، خاطر نشان کرد: امروز در مرحله انتقال نسلی مدیریت هستیم و مدیرانی که دوران جبهه و جنگ را دیده بودند در حال واگذاری مدیریت به جوانان هستند؛ لذا این بسیار ضروری است که افق آینده را بسیار دقیق و امیدوارکننده بر مبنای آینده‌نگری واقع‌بینانه طراحی کنیم.

 نهاوندیان با اشاره به اینکه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، بهترین فرصت برای ارزیابی است، افزود: باید ببینیم در این دوره زمانی که از آغاز اجرای سند چشم‌انداز سپری شده، متناسب با پتانسیل‌های موجود عمل کرده‌ایم یا نه و اگر اینگونه نبوده، چرا و چه اقداماتی باید انجام دهیم که در مدت زمان باقیمانده بتوانیم جبران مافات کنیم تا در پایان فرصت ۲۰ ساله اجرای این سند، پاسخ‌های مناسب‌تری داشته باشیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار داشت: متأسفانه هر زمان که حرکتی رشد یاب در کشور آغاز شده و اقتصاد از رکود و یا حتی رشد منفی به رشد مثبت رسیده، بلافاصله عده‌ای دست به کار  شده و برای کشور حادثه‌سازی کردند. متأسفانه عده‌ای برای ضربه زدن به رشد پایدار کشور به حادثه‌سازی بیرونی یا تفرقه‌اندازی درونی روی آوردند و تلاش کردند، سرمایه امید را از مردم بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به برخی گزارش‌های ارایه شده در این نشست درباره اینکه امسال باوجود خاموشی‌های گسترده  در کشور به دلیل کم‌آبی، خاموشی در خوزستان به نسبت کاهش یافته و نیز اجرای امیدوارکننده طرح احیاء ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان و ایلام خاطر نشان کرد: از نزدیک شاهد این بودم که آقای رئیس جمهور از روز اول و شخصاً به دنبال اجرای نیت و تصمیم مبارک مقام معظم رهبری برای احیاء اراضی خوزستان بودند و خیلی خوب است که رسانه‌ها و بویژه صدا و سیما اخبار این موفقیت‌ها و دستاوردها را منتشر کنند، چرا که اینگونه اخبار در به بار نشستن تلاش‌ها و تقویت امید در جامعه  بسیار مؤثر است.

نهاوندیان با تشکر از زحمات همه مسئولان و دستگاه‌های کشوری و استانی، تأکید کرد که باید خوزستان به عنوان الگوی توانمندی و ابتکار در کشور، معرفی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
انتظار می‌رود دستگاه قضا خواسته‌های امام جمعه موقت این هفته تهران از این دستگاه را که با تکبیر و تأیید مردم همراه بود، در مورد مفسدین اقتصادی عمل کند. اگر چند مفسد اقتصادی به جرم افساد فی‌الارض اعدام شوند خیلی از امور سامان پیدا می‌کند.


امام جمعه موقت تهران در تاریخ 97/5/12 از دستگاه قضایی خواستند با مفسدین اقتصادی قاطع برخورد شود! آیت‌الله خاتمی نیز چندین هفته قبل همین درخواست را کردند! برخی از مخاطبان اصلی هم صف اول نشسته بودند!! ملت هم از مسئولان همین امر را درخواست و مطالبه می‌کنند.


مفسدان اقتصادی از یک طرف پول به جیب می‌زنند از طرف دیگر آشوب‌های اجتماعی را مدیریت می‌کنند! باید دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور این افراد را به سزای اعمال خود برسانند.


یکی از نمایندگان سابق مجلس گفته اسناد و مدارک 31 مفسد بزرگ کشور را برای سران قوا رو کرده در جواب گفته‌اند از افشاء نام این مفسدین خودداری شود. بنویسید علت مماشات و تعلل مسئولان در برخورد با فساد چیست؟


مسئولان و مدیران بی‌انگیزه سه قوه بدانند که ما ملت از بی‌عملی آنان ناراحت هستیم ولی کم‌کاری آنان را به حساب نظام نخواهیم گذاشت و با تمام وجود از انقلاب حمایت خواهیم کرد.


کسانی که از سردار جعفری و سردار سلیمانی انتقاد می‌کنند از شهدا و خانواده معظم آنها حیا نمی‌کنند! اگر رشادت‌های این عزیزان تحت امر ولایت فقیه در 8 سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع) در عراق و سوریه نبود، این اقتدار کنونی نصیب جمهوری اسلامی می‌شد؟! متأسفانه آقایان به جای تشکر و قدردانی طلبکار هم شده‌اند!


باعث تأسف و شرمندگی است اگر دولت و مجلس بعد از تعطیل شدن مراکز تأسیسات هسته‌ای کشور بخواهند بر سر محروم‌سازی ایران از بازدارندگی موشکی هم به توافق برسند. ولی بدانند حریف مردم فهیم و شجاع نخواهند شد.


به عنوان خواننده 25 سال کیهان و به عنوان یک بسیجی به آقای علی مطهری می‌گویم اصل 150 قانون اساسی را به دقت مطالعه کنند تا با وظایف سپاه که حراست از انقلاب اسلامی جزو ذات اوست آشنا شوند و بدانند اگر امثال سردار جعفری‌ها در این انقلاب در برابر این همه توطئه‌ها ایستادگی نمی‌کردند، معلوم نبود امروز جناب مطهری کجا تشریف داشتند؟!


روزنامه ایران با تیترهایی که می‌زند نشان داده فقط نگران نگرانی اروپا از موشک‌های ما می‌باشد. مایه تأسف است که خود را ایرانی می‌دانند ولی برای غرب و غربی‌ها کار می‌کنند.


آیا دولت با سیاست سکوت خود در برابر اقتصاد خراب کشور به دنبال فشار به نظام برای رفتن پای میز مذاکره با آمریکا است؟ اگر چنین باشد این کار خیانت محسوب می‌شود.


به نظر می‌رسد از دید دولت و وزارت امور خارجه فقط شیطان بزرگ و چند کشور اروپایی کشورند! در پاکستان فقط در این انتخابات حزبی پیروز شده که طرفدار ایران است و حتی پالس‌هایی در این زمینه ارسال کرده است ولی دریغ از تبریک خشک و خالی از طرف دستگاه دیپلماسی! به جای ریسه شدن و راه افتادن در کشورهای اروپایی و مذاکرات محرمانه! و تنفس مصنوعی دادن به برجام، کمی هم به فرصت‌های موجود در کشورهای اطراف خود نگاه کنیم!


تا قبل از مذاکرات هسته‌ای تحریم‌ها برای کشورمان یک فرصت قلمداد می‌شد اما با امضای برجام همه ریل‌گذاری‌هایی که صورت می‌گرفت برای کارآمد نشان دادن تحریم‌ها و ضربه زدن به خودباوری ملی بود اما دشمنان بدانند که بصیرت مردم ایران به زودی سیلی محکمی بر صورت نفوذ‌ی‌ها و اربابانشان خواهد زد.


91 نماینده طرح سوال از رئیس‌جمهور را امضا کردند تا رئیس‌جمهور در مجلس حاضر شود و به موارد ارز، سکه، تورم، رکود و ده‌ها مورد دیگر پاسخ دهد. ظاهرا این مشکلات فقط مربوط به شهرستانهاست چراکه هیچ نماینده‌ای از تهران این طرح را امضا نکرده‌اند!!


چرا هربار که طرح سوال از رئیس‌جمهور مطرح می‌شود برخی نمایندگان مجلس و وزرا و دولتی‌ها خود را به آب و آتش می‌زنند تا از این طرح جلوگیری کنند؟! اگر ریگی به کفش آنها نیست چرا از طرح سوال واهمه دارند؟!


یکی از مشکلاتی که جامعه ما با آن درگیر است کم‌محبتی مدیران است که آن هم ناشی از دوشغله و چندشغله بودن آنها است. یعنی درعین حالی که مدیر است به کار اقتصادی شخصی مشغول است. قطعا چنین مدیری بیشتر به فکر افزایش درآمد خویش است و نمی‌تواند دلسوز و خدمتگزار مردم باشد. باید تدبیری برای این‌گونه مدیران اندیشید. مدیران باید به حداقل‌ها اکتفا نمایند. وقتی مدیری اصرار دارد آخرین سیستم خودروی روز را سوار شود مگر می‌تواند خود را با قشر ضعیف جامعه تطبیق دهد؟! توجه کنیم که شأن مدیر در جمهوری اسلامی فقط نوکری مردم است.


اگر بی‌آبرو کردن مفسدان اقتصادی توسط حضرت علی(ع) واقعیت دارد که دارد پس مماشات و عدم برخورد شفاف مسئولان امروز با موضوع مفسدان اقتصادی برای چیست؟


مشکلاتی که دامنگیر کشور و ملت شده به دلیل کنار گذاشتن نیروهای متعهد و انقلابی از عرصه اجرایی و جایگزین شدن نیروهای فاقد صلاحیت است.


محاکمه کسانی که در کرج دارو، و در تبریز لوازم خانگی احتکار کرده بودند نباید بیش از یک هفته طول بکشد، چراکه چنین افرادی با توجه به گرانی و تورم و اقتصاد رها شده توسط دولتی‌ها، دشمن درجه یک ملت هستند!


وزارت صنعت اعلام می‌کند انبارها پر از کالاست. بله شکی نیست ولی حقیقت آن است که قیمت و کلید انبارها در دست محتکران خصوصی و دولتی است!


جناب آقای روحانی! انتخابات مجوز قسم‌های جلاله نادرست نبود. گفتید والله العلی‌العظیم! اگر مشکلات این کشور که بسیار و بسیار پیچیده است راه حل نداشت، من کاندیدا نمی‌شدم، بدانید واقعا برای این قفل‌ها کلید وجود دارد و من آن کلید را دارم! حال با دلاری که از 3000 تومان به بالای 10 هزار تومان رسیده چه پاسخی برای ملت و آن قسم‌های جلاله دارید؟


اگر مردم عطش کاذب خرید اجناس نداشته باشند درصدی از مشکلات گرانی در جامعه حل می‌شود. متاسفانه هر چیزی که گران می‌شود به جای آن که تقاضا کاهش یابد مشتری زیاد پیدا می‌کند!


به عنوان یک پدر از بازی‌های آنلاین رایانه‌ای شاکی هستم. پسرم آلوده به این بازی‌ها شده و غیر از کنار گذاشتن نماز از درس نیز گریزان است. خودش را داخل اتاق حبس کرده و حتی حاضر به مسافرت هم نیست! کسی که می‌توانست فردی متخصص در یکی از رشته‌های علمی کشور بشود شغل رانندگی تاکسی را برای آینده خود انتخاب کرده است! به خدا از غصه دارم آب می‌شوم.


روی چه حساب و کتابی قیمت یک لیتر آب معدنی از قیمت یک لیتر بنزین بیشتر است؟ مشکل کجاست؟


مگر هزینه فرهنگ‌سازی دینی از طریق ترویج و تبلیغ احادیث و آیات قرآن در ایستگاه‌های مترو چقدر می‌شود که شهرداری از آن دریغ دارد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: