کد خبر: ۷۷۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۳۱۸
سرمربی کروات سرخپوشان می‌داند که تیمش در مشهد، هرطور شده باید امتیاز کسب کند و به همین علت، سرخ‌ها در مشهد، تمرکز بالایی در خراب کردن موقعیت‌های حریف و حفاظت از گل خود داشتند.
تاکتیک‌های اصلی برانکو برای برد مقابل فولادبه گزارش خبرداغ ، این روزها، تمرینات پرسپولیس با تفاوت‌های آشکاری نسبت به تمرینات قبل از بازی با پدیده انجام می‌شود. در واقع برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات سرخپوشان برای بازی با پدیده، تمرینات مختلفی را در دستور کار بازیکنانش قرار داده بود که بخش عمده آن به حفظ توپ و پرسینگ مربوط می‌شد. او می‌دانست که تیمش در مشهد، هرطور شده باید امتیاز کسب کند و به همین علت، سرخ‌ها در مشهد، تمرکز بالایی در خراب کردن موقعیت‌های حریف و حفاظت از گل خود داشتند. تاکتیکی که جواب داد. پرسپولیس روی یک توپگیری در یک‎سوم دفاعی حریف، ضد‌حمله سریع، استفاده از قدرت درگیری مهاجمان و البته توانایی گلزنی از روی نقطه پنالتی، سه امتیاز شیرین را به دست آورد. بعد از گل زودهنگام نیز، آن‌ها به صورت کامل، «پشتِ توپ» بازی کردند و دست و پای پدیده برای گلزنی را بستند.


بعد از آن دیدار، مدل تمرینی پرسپولیس بر مبنای بازی با فولاد طراحی شد و این بار، برانکو و همکارانش بیش از گذشته بر پاس‌های کوتاه و ارسال‌های متعدد از کناره‌ها تأکید داشتند. آن‌ها مدام از بازیکنان می‌خواستند هر توپی به دست‌شان می‌آید را به کناره‌ها ببرند تا امید عالیشاه از چپ و بشار رسن از سمت راست، توپ‌ها را با دقت بالا روی دروازه حریف ارسال کنند. انگار پرسپولیسی‌ها می‌خواهند از این راه به گل برسند و برنامه اول تاکتیکی‌شان برای برد مقابل فولاد همین است.


همچنین در هر جلسه تمرینی، حداقل دو آیتم دفاع به حمله وجود دارد با این تمرکز که مهاجمان باید یا از مدافعان مقابل‌شان عبور کنند و یا از آن‌ها خطا بگیرند. از حالا می‌توان حدس زد پرسپولیس در طول بازی با فولاد، می‌خواهد روی هوا به گل برسد و این در حالی است که عبدا... کرمی، مدافع میانی فولاد، بازیکن سرزنی به حساب می‌آید.


موضوع دیگر هم اینجاست که پارس جنوبی جم با اینکه در بازی هفته نخست به فولاد خوزستان باخت، اما سه مرتبه مهاجمان این تیم در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان فولاد قرار گرفتند. آیتم‌هایی که در گزارش تمرین این هفته پرسپولیس در روزنامه خبرورزشی مبنی بر استفاده از پاس‌های ۴۰ و ۵۰ متری خواندید، احتمالاً به خاطر استفاده از فضای پشت سر مدافعان فولاد در بازی فرداشب طراحی شده بود.

 

خبرورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: