کد خبر: ۷۷۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۵۸۷
رئیس‌جمهور روسیه گفت: خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران (برجام) یکی از اقدامات اشتباه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بود و حفظ این توافق پس از خروج واشنگتن اهمیت زیادی دارد.روسیه به عنوان یکی از کشورهای عضو سازمان ملل همواره به اصول این سازمان پایبند بوده است... حفظ حاکمیت، عدم مداخله در امور دیگر کشورها و حل عادلانه تمام درگیری‌ها خواست اصلی ماست.
پوتین: حفظ توافق هسته‌ای ایران اهمیت زیادی دارد/ برخی می‌خواهند روابط روسیه و آمریکا تنش‌آمیز بماند

رئیس‌جمهور روسیه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را یکی از اشتباهات رئیس‌جمهور این کشور خواند و بر حفظ برجام تأکید کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنج‌شنبه) تأکید کرد که خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران (برجام) یکی از اقدامات اشتباه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بود و حفظ این توافق پس از خروج واشنگتن اهمیت زیادی دارد.

پوتین در سخنرانی خود در جمع سفرای کشورهای خارجی در روسیه و نیز مقامات ارشد این کشور گفت: «مشارکت روسیه در مسائل مختلف بین المللی بر اساس منافع ملی این کشور صورت می‌گیرد...ما آماده شراکت برابر با کشورهای مختلف هستیم».

وی افزود: «روسیه به عنوان یکی از کشورهای عضو سازمان ملل همواره به اصول این سازمان پایبند بوده است... حفظ حاکمیت، عدم مداخله در امور دیگر کشورها و حل عادلانه تمام درگیری‌ها خواست اصلی ماست».

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: «با پایبندی به اصول و قوانین بین‌المللی، ما می‌توانیم پیچیده‌ترین مشکلات بین‌المللی را حل کنیم...تلاش برای برقراری صلح و امنیت در جهان و مقابله با تهدیدات و چالش‌های جدید یک خواست جهانی است».

حفظ حاکمیت سوریه در عین شکست تروریست‌ها

پوتین همچنین تأکید کرد: «در سوریه ما موفق شدیم تروریسم بین‌المللی، گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را شکست دهیم و در عین حال حاکمیت سوریه به عنوان یک کشور مستقل حفظ شد».

وی در ادامه به برگزاری موفقیت‌آمیز نشست‌های صلح سوریه در چهارچوب آستانه و همچنین کنگره مردمی سوریه در سوچی اشاره کرد و گفت که ادامه کمک‌های بشردوستانه به سوریه نقش مهمی در حل بحران این کشور ایفا خواهد کرد و نه تنها برای سوریه و منطقه بلکه برای تمام کشورهای جهان اهمیت زیادی خواهد داشت چرا که از فشار بحران پناهجویان در اروپا نیز خواهد کاست.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین تأکید کرد: «تلاش جمعی و گفت‌وگو همواره پیشنهاد روسیه برای حل بحران شبه‌جزیره کره بوده است. ما با همکاری چین طرحی برای عادی‌سازی اوضاع در این منطقه ارائه کردیم. ما خوشحالیم که پیشنهادات ما در این زمینه در نهایت کارآمد بود و طرفین پای میز مذاکره آمدند و اقداماتی که می‌توانست باعث افزایش تنش‌ها شود را رها کردند».

پوتین ادامه داد: «روندهای مثبت اخیر که بخشی از آن به خاطر تلاش‌های رئیس‌جمهور ترامپ بود، را نیز ادامه خواهیم داد. اما در این میان نمونه‌هایی از اقدامات اشتباه دولت آمریکا نیز هست که از جمله آن می‌توان به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران اشاره کرد....در حال حاضر حفظ این توافق و جلوگیری از گسترش تنش‌های غیرقابل کنترل در خاورمیانه اهمیت بسیار زیادی دارد. »

وی همچنین به بحران شرق اوکراین اشاره کرد و گفت: «این بحران در شرق اوکراین همچنان باقی خواهد ماند چرا که مقامات این کشور حاضر نیستند به تعهدات خود ادامه دهند و با مردم کشورشان به مذاکره و گفت‌وگو بنشینند».

رئیس‌جمهور روسیه خطاب به سفرای کشورهای خارجی تأکید کرد: «آنچه روسیه در عرصه بین المللی انجام می‌دهد در جهت تأمین منافع این کشور و روسیه به هیچ عنوان به دنبال افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها در هیچ نقطه‌ای از جهان نیست... یکی از اهدافی که مسکو دنبال می‌کند، قرار داشتن در میان 5 اقتصاد برتر دنیا و حفظ این جایگاه است و برای تحقق این هدف از تمام فرصت‌ها در عرصه بین‌المللی استفاده خواهد کرد».

پوتین افزود: «در همین راستا،‌ سیاست خارجی روسیه نیز باید بیشتر اقتصادی محور شود و این مسئله به ویژه در ایجاد روابط خوب با همسایگان و ایجاد امنیت و ثبات در کشورهای همسایه روسیه و منطقه‌ای که کشورمان در آن واقع شده اهمیت خاصی دارد».

وی علاوه بر این گفت: «علیرغم اختلافات موجود، اتحادیه اروپا یکی از شرکای اصلی روسیه باقی خواهد ماند....روسیه منافع اقتصادی مشترک زیادی با اتحادیه اروپا دارد و طی 4 دهه گذشته تلاش‌های دوجانبه بسیاری برای تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل انجام گرفته‌ است...تمام پروژه‌هایی که در همکاری با اروپا در حال انجام است از جمله خط لوله نورث‌استریم2 کاملا اهداف اقتصادی را دنبال می‌کند و هیچ زمینه سیاسی ندارد».

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: «عامل اصلی در تضمین ثبات و امنیت در اروپا توسعه همکاری‌ و اعتماد میان دو طرف است و نه تقویت پایگاه‌ها و تجهیزات نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه، که در حال حاضر شاهد آن هستیم... چنین اقداماتی تهدید مستقیم برای روسیه است و ما در زمان مقتضی به این اقدامات پاسخ مناسب خواهیم داد».

پوتین همچنین هشدار داد: «همکاران ما که با تلاش برای ملحق کردن گرجستان و اوکراین به ناتو سعی در افزایش تنش‌ها دارند، باید منتظر عواقب اقدامات غیرمسئولانه خود باشند... آنچه امروز به آن احتیاج داریم دستورکاری سازنده و مثبت است که بتواند مواضع ما را به یکدیگر نزدیک کند و در نشست اخیر با رئیس‌جمهور آمریکا نیز درباره همین موضوع صحبت کردیم.»

وی ادامه داد: «در سال‌های اخیر روابط میان روسیه و آمریکا ناامیدکننده بوده و حتی از جهاتی از روابط دو کشور در دوران جنگ سرد نیز بدتر بوده است... این کاملا ساده‌لوحانه است که تصور شود مشکلاتی که طی سالیان بوجود آمده می‌تواند در عرض چند ساعت حل شود... هر چند هیچ کس چنین انتظاری در حال حاضر ندارد، من معتقدم که ما در این مسیر گام برداشته‌ایم و خوب است که فرصت گفت‌وگو و مذاکره ایجاد شد».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: «در حال حاضر نیروهایی در داخل آمریکا هستند که حاضرند روابط روسیه و آمریکا را برای تحقق اهداف داخلی خود قربانی کنند... آنها کاملا آمادگی دارند تا منافع اقتصادی خود را نیز قربانی این خصومت کنند. شرکت‌های آمریکایی میلیون‌ها دلار در قراردادها از دست می‌دهند . بسیاری از مشاغل خود را از دست داده‌‌اند... بسیاری حاضرند منافع اقتصادی بسیاری متحدانشان در اروپا و خاورمیانه را نیز قربانی کنند».

پوتین افزود: «وقتی از این قدرت‌های سیاسی در آمریکا صحبت می‌کنم، این مسئله با فلسفه سیاسی که ما دنبال می‌کنیم کاملا متفاوت است چرا ما معتقدیم کسی که به فکر کشورش باشد باید برای تحقق منافع ملی کشورش تلاش کند اما این نیروها در آمریکا تنها به فکر تحقق منافع شخصی خود هستند».

وی همچنین تصریح کرد: «روسیه آماده توسعه تماس‌ها با آمریکا است مادامیکه این تماس‌ها و ارتباطات بر اساس برابری شکل گیرد و پایه‌ریزی شود. این چیزی نیست که تنها دو کشور ما به آن احتیاج داشته باشند بلکه کل جهان به این امر نیازمند است. روسیه و آمریکا به عنوان دو ابرقدرت هسته‌ای، مسئولیت خطیری در برقراری صلح و ثبات و امنیت در جهان بر عهده دارند.»

رئیس‌جمهور روسیه در پایان تأکید کرد: «روسیه در روزهای گذشته میزبان برگزاری جام جهانی 2018 فوتبال بود و در تمام این روزها مردم بسیار و مقامات کشورهای مختلف میهمان ما بودند. همگی شاهد یک روسیه متفاوت در این روزها بودند، روسیه‌ای که درهای خود را به روی جهان گشوده است. این یک پیشرفت مهم است. ما این را دیپلماسی مردمی می‌نامیم و شما نیز سهم مهمی در این زمینه ایفا کردید که جا دارد از شما تشکر کنم».

در پایان این اظهارات که نخستین بخش از سخنرانی رئیس‌جمهور روسیه بود، پوتین از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها خواست سالن برگزاری نشست را ترک کنند تا ادامه سخنرانی وی در حضور نمایندگان کشورهای مختلف پشت درهای بسته و بدون حضور رسانه‌ها انجام گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
درپاسخ به ژنرال ووتل نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت فرمانده نیروهای آمریکا در آسیای غربی

آمریکا جنایتکار حامی تروریسم، القاعده، داعش، «رژیم جعلی صهیونیستی و رژیم کودک کش آل سعود» در منطقه است.

حضور آمریکا جنایتکار در عراق، درگیری را طولانی می کند.

حضور آمریکا جنایتکار در افغانستان، درگیری را طولانی می کند.

حضور آمریکا جنایتکار در لیبی، درگیری را طولانی می کند.

حضور آمریکا جنایتکار در سوریه، درگیری را طولانی می کند.

حضور آمریکا جنایتکار در یمن، درگیری را طولانی می کند.

حضور آمریکا جنایتکار در فلسطین اشغالی، درگیری را طولانی می کند.

حضور آمریکا جنایتکار در منطقه، درگیری را طولانی می کند.

حضورآمریکا جنایتکار درکشورهای منطقه عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.

حضور آمریکا جنایتکار در کشورهای منطقه، عامل اصلی جنگ درمنطقه است.

حضورآمریکا جنایتکاردرکشورهای منطقه، عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.

حضورآمریکا جنایتکاردرکشورهای منطقه، عامل اصلی پیدایش و رشد القاعده درمنطقه است.

حضورآمریکا جنایتکاردرکشورهای منطقه، عامل اصلی پیدایش و رشد طالبان درافغانستان وپاکستان است.

حضورآمریکا جنایتکاردرکشورهای منطقه، عامل اصلی پیدایش و رشد داعش درسوریه است.

حضورآمریکا جنایتکاردرکشورهای منطقه، عامل اصلی پیدایش و رشد داعش درعراق است.

حضورآمریکا جنایتکاردرکشورهای منطقه، عامل اصلی پیدایش و رشد داعش دریمن است.

حضورآمریکا جنایتکاردرکشورهای منطقه، عامل اصلی پیدایش و رشد داعش درافغانستان است.

حضورآمریکا جنایتکاردرکشورهای منطقه، عامل اصلی پیدایش و رشد داعش درپاکستان است.

حضورآمریکا جنایتکاردرکشورهای منطقه، عامل اصلی پیدایش و رشد داعش درمنطقه است.

رژیم جعلی صهیونیستی با حمایت آمریکا جنایتکار درنوارغزه، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن ومنطقه جنایات وحشیانه را انجام می دهد.

رژیم سعودی با حمایت آمریکا جنایتکار درنوارغزه، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن ومنطقه جنایات وحشیانه را انجام می دهد.

گروه های تروریستی ازسال 2001 تاکنون با کمک، حمایت وپشتیبانی همه جانبه آمریکا جنایتکاردرمنطقه جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی را می کنند وهمچنان نیزادامه دارد.
آمریکا جنایتکاربزرگترین حامی تروریسم درجهان است.
امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی مبارزه با استکباراست.
حمایت آمریکا جنایتکارازحکومت دیکتاتور رژیم کودک کش آل سعود.
حمایت آمریکا جنایتکارازحکومت دیکتاتور رژیم مظلوم کش آل خلیفه.
حمایت آمریکا جنایتکارازحکومت دیکتاتور رژیم کودک کش، رژیم مظلوم کش و رژیم مسلمان کش رژیم جعلی صهیونیستی.
حمایت آمریکا جنایتکارازگروهک تروریستی منافقین ازسال 1357 تاکنون!
حمایت آمریکا جنایتکار ازحکومت عراق درجنگ تحمیلی هشت ساله وتحویل سلاح های شیمیایی به صدام دیکتاتور!
داعش ازسال 2011 تاکنون پیاده نظام کاخ سفید است.
هرگونه مداخله آمریکا جنایتکاردرمنطقه غیرقانونی است.
آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون تسلیحات تروریسم را تامین می کند وهمچنان نیز ادامه می دهد.
حمایت آمریکا جنایتکار از چند کشور دیگرجنایتکارعربی!
رفتارآمریکا جنایتکاردرمنطقه تهدید آمیزاست.
سیاست آمریکا جنایتکاربرای ملت های عربی واسلامی فاجعه است.
سعودی ها جنایتکار هیچ راهی جز تسلیم شدن ندارند.
صهیونیست ها جنایتکار هیچ راهی جزتسلیم شدن ندارند.
آمریکا جنایتکارحق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
آمریکا جنایتکارحق صلاحیت مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان، داعش و دیگرگروه های تروریستی را ندارد.
آمریکا جنایتکارسرخط تروریسم درجهان است.
آمریکا جنایتکاربزرگترین ناقض حقوق بشردر دنیاست.

نتانیاهو ازسال 2011 تاکنون مانند یک سگ هار پارس می کند
حمله هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه جنایت جنگی است.
جنایت جنگی رژیم صهیونیستی درسوریه شرم آوراست.
حملات اسرائیل درسوریه جنایات جنگی است.
حملات هوایی رژیم صهیونیستی درسوریه جنایات جنگی است.
آمریکا جنایتکارشریک جرم جنایات صهیونیست ها درجنگ سوریه است.
رژیم صهیونیستی ازسال 2011 تاکنون به سرکردگی آمریکا جنایتکارهمچنان به تروریست ها درجنگ سوریه سلاح می دهد.
اقدام اسرائیل جنایتکارعلیه سوری ها جنایت جنگی است.
جنایات رژیم صهیونیستی درسوریه برای جامعه جهانی شرم آوراست.
حمله هوایی اسرائیل به سوریه، اجرای قانون جنگل حقوق بشرآمریکایی و قانون جنگل قوانین بین المللی بود.
حمله اسرائیل به فرودگاه نظامی تیفور در سوریه به خاطر ناتوانی ارتش سوریه دولت سوریه بوده است.
حمله جنگنده های اسرائیل به فرودگاهی در سوریه با حمایت مستقیم آمریکا صورت گرفته است.
عامل حمله هوایی به فرودگاه «تی4» سوریه رژیم صهیونیستی است.
این درحالی است که مردم سوریه، عراق، یمن ومنطقه به صورت مستقیم وغیرمستقیم توسط صهیونیست ها جنایتکاربا کمک، پشتیبانی وحمایت همه جانبه آمریکا جنایتکاردرسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارقتل عام می شوند وهمچنان نیز ادامه دارد.
رژیم صهیونیستی ازسال 2011 تاکنون عامل جنگ، بی ثبانی وناامنی درسوریه، لبنان، عراق ومنطقه خاورمیانه است.
رژیم صهیونیستی عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
رژیم صهیونیستی عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه خاورمیانه وجهان است.
جنگنده های رژیم صهیونیستی ازسال 2011 تاکنون با حمایت مستقیم آمریکا جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی درحمایت ازداعش و دیگرگروه های تروریستی بیش از999 هزاربار سوریه را بمباران کردند وهمچنان نیزادامه دارد.
رژیم صهیونیستی بیش از999 هزار بار مرتکب جنایت جنگی درسوریه شده است.
رژیم صهیونیستی با بمباران ونسل کشی درسوریه بزرگ ترین جنایات وحشیانه را انجام می دهد.
رژیم صهیونیستی ازسال 2011 تاکنون بیش از100 میلیارد دلار به سوریه خسارت زد.
آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون جنایت های خود را به بهانه مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان و دیگرگروه های تروریستی انجام می دهد.
تروریسم وناامنی درمنطقه محصول دخالت ها وسیاست های نادرست وغلط آمریکاست.
درسازمان ملل قانون وعدالت وجود ندارد.
درشورای امنیت سازمان ملل قانون وعدالت وجود ندارد.
درسازمان های بین المللی، قانون جنگل حقوق بشرآمریکایی اجرای می شود.
آمریکا جنایتکارازسال 2001 تاکنون به همراهی متحدان عربی وغربی درمنطقه ازتروریسم همه جانبه کمک، حمایت وپشتیبانی می کند.
کاخ سفید ازسال 2001 تاکنون به تروریست ها پول وسلاح ارسال می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
کشورهایی که ازسال 2011 تاکنون به سرکردگی آمریکا جنایتکارپل نابودی دولت سوریه هستند، سلاح وافراد تروریست ازکجا وارد سوریه می شوند؟ ازطریق مرزهای ترکیه، اردن واسرائیل به سرکردگی آمریکا جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار!
اعتماد به آمریکا جنایتکارتروریسم را تقویت می کند.
برخی کشورها جنایتکار با اعتماد به آمریکا جنایتکار، تروریسم را تقویت می کنند.
داعش چگونه متولد شد وچگونه به سوریه، عراق ومنطقه آمدند؟ توسط آمریکا وهم پیمانانش درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار!
حضور رژیم صهیونیستی در جولان را تحمل نمی کنیم
جولان بخشی از استان القنیطره سوریه است که توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است.


عربستان جنایتکاراز روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی جنایتکار و با کمک و چراغ سبز آمریکا جنایتکار، درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان جنایتکاربه یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
ومجامع حقوق بشری از روز ششم فروردین سال 94 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند وسکوت اختیارکرده اند.
واین درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر وسازمان های بین المللی از روز ششم فروردین سال 94 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه ائتلاف متجاوز سعودی نمی کنند، خفه خون گرفتند وسکوت اختیارکرده اند؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: