کد خبر: ۷۷۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۲۹۴
مجلس نمایندگان آمریکا که قطعنامه ناتو را به دستور کار این هفته خود افزوده بود، چهارشنبه با رای‌گیری شفاهی آن را به تایید رساند. براساس گزارش‌ها، این قطعنامه ناتو را "مهم‌ترین و حیاتی‌ترین ارتباط امنیتی میان ایالات متحده آمریکا و اروپا" می‌داند.
مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از ناتو قطعنامه تصویب کرد

در حالی که رییس‌جمهوری آمریکا بار دیگر اعضای ناتو را با درخواست‌های مکرر برای افزایش هزینه‌های نظامی برآشفته است، مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا قطعنامه‌ای در حمایت از ناتو تصویب کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، مجلس نمایندگان آمریکا که قطعنامه ناتو را به دستور کار این هفته خود افزوده بود، چهارشنبه با رای‌گیری شفاهی آن را به تایید رساند. براساس گزارش‌ها، این قطعنامه ناتو را "مهم‌ترین و حیاتی‌ترین ارتباط امنیتی میان ایالات متحده آمریکا و اروپا" می‌داند.

رییس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه مکررا از متحدان کشورش درخواست کرده است تا بودجه‌های نظامی‌شان را در رابطه با ناتو افزایش دهند. او مدت‌هاست که از بار غیرمنصفانه‌ای که هزینه‌های ناتو بر دوش آمریکایی‌ها تحمیل می‌کند، گلایه دارد. قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا یک روز پس از آن به رای گذاشته شد که سنا طرح غیر الزام‌آوری را در حمایت از ائتلاف غیرنظامی ناتو تصویب کرد.

با این حال رییس‌جمهوری آمریکا در اولین روز نشست ناتو در بروکسل از کشورهای عضو خواست تا هدف دو درصدی ناتو مبنی بر اختصاص دو درصد تولید خالص داخلی را به چهار درصد برسانند. ترامپ همچنین از کشورهای عضو خواست تا مشارکت‌شان را فورا تقویت کنند.

این در حالی است که توافق چهار سال پیش بر افزایش تدریجی برای رسیدن به هدف دو درصدی تا سال ۲۰۲۴ تاکید داشت. با این حال اهداف سال ۲۰۱۴ که مورد توافق کشورهای عضو قرار گرفته است، به بودجه‌های دفاعی هر کشور مربوط است نه بودجه ائتلاف ناتو. برخی از قانونگذاران اما انتقادات ترامپ را به حاشیه راندند. پل راین، رییس مجلس نمایندگان آمریکا اندکی پس از سخنان ترامپ گفت: حضور ناتو امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: