کد خبر: ۷۷۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
تعداد بازدید: ۴۰۵
هوشنگ نصیر زاده کارشناس محبوب داوری کشورمان گفت: امیدواریم فغانی آنقدر توانمند باشد که سیاسی کاری ها در فیفا نتواند مانع حضور وی در فینال جام جهانی باشد.
نصیرزاده: حرکت بی بی سی سیاسی کاری است/ عملکرد فغانی یک نوع موفقیت برای کشور ما است
به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، قضاوت خوب «علیرضا فغانی» در جام جهانی ۲۰۱۸، با بازتاب های زیادی در ایران و جهان همراه گردید؛ از تمجید فیفا گرفته تا قرار گرفتن در صدر برترین داوران این تورنمنت معتبر جهانی.

 

 در همین خصوص «هوشنگ نصیرزاده» کارشناس مسائل داوری فوتبال کشورمان طی گفتگویی اختصاصی با جام نیوز درباره قضاوت فغانی در این دوره از مسابقات توضیحاتی را با خبرنگار ما در میان گذاشت که در ادامه از نظر شما می گذرد؛

 

*آقای نصیرزاده عملکرد داوری علیرضا فغانی در جام جهانی را مشاهده کرده اید دوست داریم نظرتان را در مورد عملکرد ایشان جویا باشیم.

 

ما نظرمان در مورد داوری علیرضا فغانی مثل تمام مردم فوتبال دوست جهان مثبت است و این نمایش هوش ایرانی در بازی های جام جهانی بود و در واقع فغانی که دوندگی اش از یک هافبک حرفه ای هم بیشتر است نشان داد که ما در داوری فوتبال از مربی گری و بازیگری این ورزش بالاتریم این در حالی است که همیشه مربیان منتقدین داوران ما هستند. قبل از اینکه بخواهیم به واقعیت های قضاوت خوب فغانی بپردازیم ضعف داوران دیگر خارجی در این دوره از مسابقات برای ما جالب بود مثلا داور تیم های اروگوئه و پرتغال حتی می شود گفت جایگیری در زمین فوتبال را هم بلد نبود بعد مراجعه به ویدئو چک با تصاویر آهسته گرچه اجازه داده شده ولی می توانست صلابت داور را هم زیر سوال ببرد به تکنولوژی پناه می برد و این به مفهوم این است که جای گیری خوبی نداشته و این قضاوت اصلی داور که همیشه به عنوان حاکم میدان بوده را زیر سوال می برد.

 

وی افزود: اگر چه به عقیده بعضی ها حق به حق دار می رسد ولی به نوعی جذابیت را از بین می برد چون اعضای بین المللی فوتبال معتقدند که اشتباه داوری تاحدودی جذابیت را برای نیمی از ورزشگاه می آورد و بابت همین قسمت بریتانیایی مجمع قانون گذاری همیشه مخالف تکنولوژی است.

 

نصیرزاده در ادامه به خبرنگار جام نیوز گفت: رفتار فیفا برای انتخاب داورها اگرچه بر اساس شایستگی است ولی ممکن است چاشنی سیاست هم داشته باشد قبلا داوران آسیایی را برای دیدارهای رده بندی انتخاب می کردند که در دنیا به بازی بی انگیزه ها معروف بود.

 

نصیرزاده در خصوص اهداف مغرضانه وبسایت هایی مانند بی بی سی فارسی که قضاوت فغانی را ضعیف قلمداده کرده و در جهت کمرنگ کردن عملکرد این داور سرشناس ایرانی نظرات تخریبی علیه ایشان را به نمایش گذاشته به خبرنگار ما گفت: من از قبل پیش بینی می کردم که بخواهند کار سیاسی روی این ماجرا انجام بدهند امکان دارد همانطور که آمریکایی ها در دشمنی با میزبانی روسیه در واقع به فیفا حمله کردند و یک عده را بازداشت کردند همینطور برخی نفوذی های آن ها مانع آقای فغانی در رده های بالاتر باشد وجود دارد چون که حضور یک داور ایرانی یک نوع موفقیت برای کشور ما تلقی می شود در این زمینه کار آن ها بیشتر سیاسی است ولی ما امیدواریم فغانی آنقدر توانمند باشد که بتواند تا فینال ادامه بدهد هر چند رفتار فیفا در چیدمان داوری همیشه غیره منتظره است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: