کد خبر: ۷۷۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
تعداد بازدید: ۵۷۸
مدیرکل محیط زیست استان گلستان با ابراز نگرانی از گسترده بودن ابعاد آتش سوزی در 'پارک ملی گلستان' گفت: برآوردهای اولیه طول آتش را بیش از 5.5 کیلومتر به عرض 100 متر نشان می دهد
آتش سوزی در پارک ملی گلستان گسترده استبه گزارش خبرداغ ، امیر عبدوس اظهار داشت: دست کم 100 نفر از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست؛ منابع طبیعی و مردمی به پارک ملی گلستان اعزام شده اند اما با در نظر گرفتن ابعاد آتش نیازمند تجهیزات هستیم.
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، وی بیان داشت: از ارتش و هلال احمر درخواست کمک کرده ایم و از فردا صبح نیازمند بالگرد و دیگر تجهیزات مهار آتش نیز خواهیم بود. 
وی اظهار کرد: آتش در برخی از نقاط پارک ملی گلستان مانند دیوار سنگی و دوراهی دشت به دلیل گرمای زیاد و وزش باد در حال گسترش است. 
مدیرکل محیط زیست گلستان با یادآوری تشدید گرما طی چند روز اخیر که به حدود 45 درجه سانتی گراد رسید، گفت: با شرایط موجود برای مهار و خاموش کردن آتش در پارک ملی گلستان کار سختی پیش رو خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا آتش سوزی پارک ملی گلستان ساعتی پس از ظهر امروز /دوشنبه/ آغاز شده و علت اصلی آن هنوز معلوم نشده است. 
پارک ملی گلستان پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است. 
پارک ملی گلستان که بخشی از آن در مسیر جاده ترانزیتی گرگان - بجنورد - مشهد قرار دارد، از بهترین زیستگاه ‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ ای، گرگ، مرال، شوکا، بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: