کد خبر: ۷۷۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
تعداد بازدید: ۳۴۵
نمایندگان با تصویب ماده ۳ لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم با مسدود کردن وجوه و توقیف اموال و دارایی‌های افراد گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی برابر فهرست اعلامی شورای عالی امنیت ملی موافقت کردند.
موافقت نمایندگان با توقیف اموال و دارایی‌های افراد وابسته به گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم اختصاص دارد که ماده ۳ این لایحه پس از بحث و بررسی نمایندگان مجلس در صحن علنی به تصویب رسید.

ماده ۳ این لایحه می‌گوید: اشخاص مشمول مبارزه با قانون پولشویی موظف هستند حسب دستور مقام قضائی نسبت به مسدود کردن وجوه و توقیف اموال و دارایی‌های افراد گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی برابر فهرست اعلامی شورای عالی امنیت ملی اقدام نمایند. در موارد فوری و ضروری که دسترسی به مقام قضائی ممکن نیست باید برابر فهرست مذکور اقدام نموده و مراتب را ظرف مدت ۲۴ ساعت به مراجع قضائی اعلام کنند.

همچنین ماده ۱۰ این قانون به شرح زیر اصلاح شد:

جرایم موضوع این قانون جرم سیاسی محسوب نمی‌شود و ماده ۵ تبصره ۱ ماده ۱۴ قانون به شرح زیر اصلاح می‌گردد. چنانچه هر یک از اشخاص مذکور وظایف مندرج در این قانون را انجام ندهند به مجازات معاون جرم محکوم می‌شوند و در صورتی که در انجام وظایف مرتکب تقفیر از جمله اهمال و سهل‌انگاری شود به یکی از مجازات‌های درجه ۷ محکوم می‌گردد. چنانچه مرتکب از اشخاص حقوقی باشد مطابق ماده ۲۰ قانون مجازات اسلامی عمل خواهد شد. همچنین عدم رعایت فهرست اعلامی شورای عالی امنیت ملی مشمول مجازات این تبصره می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: