کد خبر: ۷۷۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
تعداد بازدید: ۴۱۵
نتایج یک نظرسنجی نشان داد، حدود ۴۳ درصد از آلمانی‌ها بر این باورند که صدراعظم این کشور باید از سمت خود کناره‌گیری کند.
حدود نیمی‌ از آلمانی‌ها خواهان برکناری مرکل
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری راشاتودی، نتایج نظرسنجی یوگاو نشان داد، افکار عمومی در آلمان نسبت به توانمندی آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور به خصوص در پرونده پناهجویان تردید دارد.

نتایج این نظرسنجی در آستانه نشست روز یک‌شنبه اتحادیه اروپا منتشر می‌شود که مرکل خواهان برگزاری آن شده تا سایر رهبران اروپا را متقاعد کند که جلوی انتقال آزادانه پناهجویان در مرزهای اتحادیه اروپا را بگیرند.

این نشست در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا برگزار می‌شود که ۲۸ و ۲۹ ژوئن برگزار خواهد شد.

نتایج نظرسنجی یوگاو حاکی از آن است که ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که زمان آن فرا رسیده که مرکل سمت صدراعظمی آلمان را ترک کرده و جایش را به فرد دیگری بدهد.

هرچند این رقم نشان می‌دهد که حدود نیمی از آلمانی‌ها از سیاست صدراعظم کشورشان راضی نیستند، ۴۲ درصد از آلمانی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفته‌اند که می‌خواهند مرکل به کار خود به عنوان صدراعظم آلمان ادامه دهد.

در این نظرسنجی ۱۵ درصد از آلمانی‌ها گفته‌اند که در این باره نظری ندارند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: