کد خبر: ۷۷۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
تعداد بازدید: ۶۶۲
محسن غرویان و آیت الله بطحایی به اظهارات حجت الاسلام پناهیان که خواستار صحبت سیاسی وعاظ در شب های قدر شده بود، واکنش نشان دادند.
غرویان: شب قدر را سیاسی نکنید، آیت الله بطحایی: قدر جای بحث اصول و اصلاح نیست/ پاسخ عضوخبرگان به‌ پناهیان: شب‌قدر جای‌مباحث‌جناحی نیست
به گزارش خبرداغ به نقل از برترین ها: محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه به تریبون‌داران در شب‌های قدر توصیه کرد در شب‌های ماه رمضان به مردم خوراک معنوی دهند نه سیاسی.

غرویان اضافه کرد: مردم در ماه رمضان، به خصوص در شب‌های قدر می‌خواهند استراحت فکری داشته باشند به این معنا که ذهنشان آرام باشد تا بتوانند عبادت کنند؛ بنابراین سخنرانان و وعاظ در شب‌های قدر باید صرفاً به مسائل اخلاقی و معنوی بپردازند و مستقیماً وارد مباحث سیاسی نشوند. البته برخی از مباحث اخلاقی لوازم سیاسی به دنبال دارد ولی گوینده نباید به‌صورت مستقیم وارد طرح آنها شود. سخنران باید مسائل معنوی-اخلاقی را بگوید مردم خودشان آن را با مصادیق تطبیق می‌دهند.

غرویان با بیان این مثال گفت: طرح مباحث سیاسی در سخنرانی‌های مذهبی نوعی دل‌زدگی در مردم ایجاد می‌کند. این مساله در شب‌های احیا پررنگ‌تر است. مردم به مراسم احیا می‌آیند که مسائل اخلاقی و معنوی بشنوند. بنابراین وقتی می‌بینند گوینده وارد مسائل سیاسی می‌شود دل‌زده می‌شود و حتی ممکن است اثر مسائل معنوی هم از بین برود.

پاسخ عضوخبرگان به‌ پناهیان: شب‌قدر جای‌مباحث‌جناحی نیست

آیت‌الله سیدهاشم بطحایی درباره اظهارات اخیر حجت الاسلام علیرضا پناهیان سخنران پیش از خطبه نمازجمعه تهران که خواستار صحبت سیاسی وعاظ در شب های قدر شده بود، گفت: در شب های قدر باید مردم را به بندگی خدا سوق داد و یادآور شد با وجود گناه و معصیت، بهترین جایی که انسان می تواند برود، بازگشت به مسیر الهی با پرداخت حقوق الله و حقوق ناس است.

بطحایی با بیان اینکه شب های قدر زمان طرح مباحث جناحی نیست، گفت: در اسلام بحث جناحی وجود ندارد، اگر کسی چنین کند از اصل مطلب بازمانده و به تعارض با دیگران چسبیده است. اصلاح طلبی که اصول دین ندارد، مصلح نیست و مفسد است. در عوض اصولگرایی که اصلاح ندارد، دروغ می گوید چون چه اصولی‎ای است که اهل اصلاح نیست؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
دین از سیاست جدا نیست. امام خمینی گفت دیانت ما عین سیاست ماست.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: