کد خبر: ۷۷۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۱۷۵۵
عضو کمیسیون شوراهای مجلس از کلید خوردن طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش درباره حادثه مدرسه غرب تهران خبر داد.
سئوال از وزیر آموزش و پرورش درباره حادثه مدرسه غرب تهران کلید خورد
به گزارش خبرداغ ، امیر خجسته نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با  تسنیم، در واکنش به حواشی اخیر بوجود آمده در یکی از مدارس غیرانتفاعی استان تهران گفت: آنچه در رسانه‌ها مطرح شد فاجعه‌ای بزرگ و بی سابقه است و لازم است مسئولان وزارت آموزش و پرورش و قوه قضائیه نسبت به آن هر چه سریعترشفاف سازی نمایند و در صورت تائید صحت این موضوع با مجرم و مسئولین خاطی به شدت برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه انتشار این خبر افکار عمومی را جریحه‌دار کرد،  افزود: این موضوع با هر جزئیاتی در شان نظام آموزشی ما نیست و نشان دهنده عدم نظارت و مدیریت درست در این سیستم است، بنابراین وزیر آموزش و پرورش باید هر چه سریعتر ساختار آموزشی را بررسی کنند و از ریشه به فکر درمان سیستم آموزشی شود تا مانع سلب اعتماد خانواده‌ها از مدارس نشود.

نماینده مردم همدان در مجلس  ادامه داد: البته باید گفت که اینگونه اتفاقات می‌تواند در سایه عدم نظارت در هر مجموعه‌ای بیافتد اما وقوع اینگونه مسایل در مدرسه و مامن امن خانواده‌ها و در جایگاهی که شخصیت و آینده کشور، نظام و فرزندانمان در آن جا شکل می‌گیرد به هیچ وجه قابل قبول نیست و مستلزم اشد مجازات‌ها است.

 خجسته با اشاره به اینکه باید مراقبت کرد این موضوع به جامعه ی فرهنگیان نسبت داده نشود گفت: یکی از زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه فرهنگیان هستند و همواره بیشترین زحمات را برای رشد و ترقی کشور داشتند، اما کم ترین توجه سهم آنها بوده است. نباید اجازه دهیم اشتباه یک فرد که هنوز تمامی ابعاد عملکرد او شفاف نشده موجب ایراد اتهام به کل جامعه فرهنگیان شود.

امیر خجسته ضمن اشاره به طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی افزود: سوالی از وزیر آموزش و پرورش در حال تهیه است و نمایندگان مجلس علاوه بر دریافت اطلاعات تکمیلی از ابعاد این موضوع نسبت به تعلل و عدم نظارت بر مدارس غیر انتفاعی اعتراض خواهند داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی شیخی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
خدا ازتون نگذره مسئولان دروغگوی بی کفایت
علی شیخی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
خدا ازتون نگذره مسئولان دروغگوی بی کفایت
دبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
این فرد نیروی آزاد بوده فرهنگی نبوده لطفا اطلاع رسانی کنید
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
مدارس غیردولتی درسراسر کشور غیر قانونی است.
دولت عامل اصلی مدارس غیردولتی درسراسرکشوراست.


جزئیات تازه از تجاوز گروهی به دانشآموزان تهرانی
مسئولان آموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران ضمن تایید تجاوز گروهی به دانش آموزان یک مدرسه در غرب تهران از مراجع قضایی خواستند نسبت به این پرونده ورود کنند.
دیروز انتشار گزارشی از تجاوز گروهی به دانش آموزان یکی از مدارس غیردولتی غرب تهران، با واکنشهای متعددی همراه شد. در فیلمی که روز گذشته منتشر شد، والدین نسبت به بی توجهی آموزشوپرورش ابراز گلایه داشتند.

با این حال، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران در واکنش به خبر تجاوز گروهی به دانشآموزان در یکی از مدارس غرب تهران گفت: با اطلاع از موضوع عمل غیراخلاقی توسط یکی از نیروهای یکی از مدارس غیردولتی غرب تهران، هیاتی توسط آموزش و پرورش جهت رسیدگی تشکیل گردید.

کوهستانی افزود: در پی ادعای مطرح شده مبنی بر تحریک تعدادی از دانش آموزان توسط یکی از نیروهای آزاد واحدآموزشی مذکور به عمل غیراخلاقی، پرونده ای در مراجع قضایی با شکایت والدین و پیگیری مسئولین منطقه تشکیل شده است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه دو تهران گفت: در گذشته هیچ گونه شکایت و مراجعهای از سوی دانش آموز یا خانواده به آموزش و پرورش در این خصوص واصل نشده است.

وی ادامه داد: این نیروی آزاد شاغل در مدرسه به عنوان معاون انضباطی جذب شده و عمل غیر اخلاقی وی در همان ابتدای اعلام خبر با حضور بازرسین، رسیدگی و منجر به تشکیل پرونده قضایی شده و از حضور وی در مدرسه جلوگیری گردیده و همچنین حکم مدیر آموزشگاه غیردولتی به حالت تعلیق درآمده است. درضمن مقرر گردید با تکمیل پرونده این آموزشگاه در شورای نظارت منطقه تصمیم گیری نهایی برای توقف فعالیت این آموزشگاه به عمل آید.

کوهستانی در پایان اظهار کرد: آموزش و پرورش موضوع را به طور جدی پیگیری نموده و در صورت اثبات جرم، از مراجع قضایی انتظار دارد با نامبرده به شدت برخورد شود.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: