کد خبر: ۷۷۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
تعداد بازدید: ۱۳۶۸
مدافع تیم ملی ایران در جام جهانی‌ 1978 آرژانتین از اینكه بعد از بازی تیم ملی مقابل تركیه هجمه‌ای علیه مدافع میانی تیم ملی و استقلال به راه افتاده، ابراز ناراحتی می‌كرد و از منتقدان می‌خواست انصاف را درباره روزبه چشمی رعایت كنند.
عبداللهی: سیدحسین حسینی با همین دفاع وسط ركورد كلین‌شیت را زد/ مقایسه خط‌خورده‌ها با چشمی صحیح نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز،  نصرا... عبداللهی، مدافع تیم ملی ایران در جام جهانی‌ 1978 آرژانتین از اینكه بعد از بازی تیم ملی مقابل تركیه هجمه‌ای علیه مدافع میانی تیم ملی و استقلال به راه افتاده، ابراز ناراحتی می‌كرد و از منتقدان می‌خواست انصاف را درباره روزبه چشمی رعایت كنند.

 

او در ادامه راجع به امید ابراهیمی و بازی‌‌اش در استانبول حرف زد. او به خبرورزشی گفت اخبار خوبی در استقلال در راه است.

 

*پس از بازی تیم ملی مقابل تركیه خیلی‌ها به گل‌هایی كه تیم ملی دریافت كرد، ایراد گرفتند و برخی رسانه‌های پرسپولیسی به جای خالی سیدجلال حسینی در مركز دفاع تیم ملی اشاره كردند. تا چه اندازه با این موضوع موافق یا مخالفید؟

كاملاً مخالفم. دلیل این موضوع كه بازیكنان تیم تركیه با مدافعان میانی ما رودررو می‌شدند، نبود هافبك دفاعی متخصص در این دیدار بود. وقتی كریم انصاری‌فرد و یا مسعود شجاعی در این پست به كار گرفته شدند، نمی‌شد توقع داشت مدافعان میانی روز راحتی در پیش داشته باشند. ضمن اینكه بازیكنان خط حمله تركیه در لیگ برتر انگلیس یا سریAایتالیا بازی می‌كردند و همگی از خوب‌های اروپا بودند.

 

* یعنی چشمی بازی خوبی ارائه كرد؟

اتفاقاً با دقت روی تعداد دفع توپ‌هایی كه او و پورعلی‌گنجی داشتند، می‌توان دریافت كه این دو چقدر خوب كار كردند. طبیعی است كه با آن همه حجم حملات و نبود هافبك دفاع تخصصی سر جایش بالاخره دفاع آسیب‌پذیر می‌شود. مهاجمان ترك بدون مواجهه با هافبك دفاعی وارد 18 قدم می‌شدند.

 

* چرا كی‌روش این كار را كرده بود؟

شاید می‌خواسته میزان توانایی این دو را بسنجد كه اتفاقاً بعد از بازی هم در حمایت از روزبه به دفاع از چشمی پرداخت و او را برای بازی در دفاع وسط عالی توصیف كرد. ما خودمان هم در این فصل در بیشتر بازی‌ها از او به عنوان دفاع وسط بازی می‌گرفتیم. او در كلین‌شیت‌های حسینی هم سهم عمده‌ای داشت و اتفاقاً با آنهایی كه او را ضعیف می‌دانند یا می‌گویند به درد بازی در دفاع میانی نمی‌خورد، مخالفم. این صحیح نیست بازیكن خط‌خورده را با چشمی مقایسه كنیم. دیدیم كه بعد از ورود ابراهیمی و دژاگه تا چه حد این فشار كاهش یافت.به نوشته خبرورزشی عبداللهی در جواب این سوال که ابراهیمی بعد از دیدار رفت مقابل ذوب‌آهن به میدان نرفته بود. حضور او در تركیب تیم ملی را چطور ارزیابی كردید؟ گفت: او هم روز خوبی را پشت ‌سر گذاشت. هر بار توپ به او رسید، پاس صحیح داد و شب بدون اشتباهی را سپری كرد. البته كمی با احتیاط كار می‌كرد كه این مشخص بود ولی در مجموع برای مقدار زمانی كه در میدان بود خوب ظاهر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: