
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به موضوع آزار جنسی دانش آموزان در مدرسهای غیر انتفاعی در غرب تهران واکنش نشان دادند.
به نظر میرسد این موضوع که اخیرا اتفاق افتاده و ابعاد رسانهای گستردهای هم به دنبال داشته منجر به طرح سوال و تلاش نمایندگان برای به صحن کشاندن وزیر آموزش و پرورش شده است.
پروانه مافی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش گفت: ما برای این موضوع قاطعانه پیگیر طرح سوال از وزیر هستیم، وزیر باید در این خصوص پاسخگو باشد.
وی افزود: این افراد باید به اشد مجازات محکوم شوند، چراکه این موضوعات شوخیبردار نیست و هیچ گونه تخفیفی نباید صورت بگیرد.
مافی ادامه داد: ما نسبت به موارد مشابهی که پیش آمده برخورد جدی نداشتهایم به همین دلیل با افزایش آمار این اتفاقات در جامعه روبه رو هستیم.
نماینده تهران با بیان اینکه مجازات برای عبرت دیگران تعبیه شده اما این افراد مجازاتی درخور اعمالشان ندیدهاند، گفت: وقتی برای خاطیان در این موارد اتفاقی نمیافتد آنها بر جرم و اعمال خود دلیر و جسور میشوند.
مافی گفت: ما اینبار از این مورد عبور نمیکنیم، وزیر باید به مجلس بیاید و در خصوص تکرار این موارد پاسخگو باشد، اشد مجازات باید برای فرد خاطی تعیین شود.
وی یادآور شد: آنقدر از کنار این مسائل ساده گذشتهایم که قبح آنها در میان مردم ریخته است، مجازات خاطی باید سنگین باشد تا جامعه مصون بماند.
طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم دراین باره به نقد شدید نسبت به عدم آموزش خانوادهها به فرزندان پرداخت و گفت: پدید آمدن این اتفاقات آن هم به طور پی در پی فضای خشونت را در جامعه تشدید میکند، آن هم خشونتی که به بدترین شکل ممکن آن یعنی خشونت جنسی پدیدار شده است.
وی ادامه داد: خشونت جنسی از زشتترین اشکال خشونت در جامعه ما است. در جامعه ما بعضی مسائل به لحاظ مذهبی و فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار میگیرد در نتیجه توقع بیشتری هم در خصوص برخورد با آنها میرود. جامعه از این مسائل به شدت متاثر میشود.
سیاوشی با بیان اینکه حاکمیت وظیفه دارد آموزش مسائل جنسی به فرزندان را در خانوادهها نهادینه کند گفت: وزارت آموزش و پرورش باید مکلف شود تا وظایفی تعریف شده در این زمینه داشته باشد.
نماینده مردم تهران تاکید کرد: سوال این است که این نیروها به چه شکلی وارد چارچوب آموزشی میشوند؟ چه نظارتی بر نیروهای آموزش و پرورش وجود دارد؟ چگونه وارد مدارس میشوند؟ چه مراحلی طی میشود تا افراد وارد آموزش و پرورش شوند؟
سیاوشی خاطرنشان کرد: در همه جوامع عدهای افراد بیمار وجود دارند که به شکلهای مختلف نمایان میشوند بیماران جنسی هم از شایعترین آنها هستند اما در همه آن جوامع این بیماران کنترل میشوند، ابزار کنترلی برای آنها وجود دارد. اما در کشور ما ابزار کنترل وجود ندارد، تنها ابزار کنترل ما در بحث خشونت جنسی جرمانگاری است، پس نقش پیشگیری و آموزش در این بین چیست؟ خانوادهها و بچه ها باید در این موارد آموزش ببینند.
بسمه تعالی:آن روز که مدارس را طبقاتی کردند.وعمدتا" مسئولین پولدار اقدام به تاسیس مدرسه نمودند .وخانوادگی مدارس را اداره میکنند .وبا نفوذی که دارند هر کاری را خود سرانه انجام می دهند وهیچکس را یاری مقابله نیست وعملا مسئولین آموزش وپرورش از حضور در مدارس غیر دولتی واهمه دارند .وجرات بازدید وبرخورد بسان مدارس دولتی را ندارند .اگر تعداد بازدید وسرکشی از مدارس غیر دولتی را بتگرید بسیار اندک وآنهم فرمالیته انواع تخافات مالی /آموزشی /پرورشی هرروز رخ می دهد .نیروهای ارزان قیمت /کم تجربه /فامیل و........نشانه بارز است .باید فکرش را می کردند امروز بسیار دیر شده واین هم بحران دیگر ......
ایکه این افراد ونظایر آنها چگونه وارد فضای آموزش وپرورش می شوند یک بار یک نفر از آقای حاجی بابایی وزیر پیشین آموزش وپرورش بپرسد چگونه یک باره 3100نفر را در آموزش وپرورشاستان همدان به اسم نیروی خدماتی وسهمیه مناطق محروم استخدام کرد وسپس اینها به عنوان معلم وارد کلاسهای درس شدندتا کمبود معلم پایه ششم جبران شود؟
اينهم اخر عاقبت اجرا نكردن سند 2030
مدارس غیر انتفاعی باید لغو شود معلم فقط از راه تربیت معلم استخدام شود
آموزش وپرورش وزیر ندارد درخواب عمیق فرو رفته
حالا میخوان سند 2030 رو اجرا کنن. چه شود.
بسیار کار خوبی میکنید که اشد مجازات را تعیین میکنید البته امیدوارم اشد مجازات به معنی شلاق و تبعید به مدت دوسال نباشد چون اصلا بازدارنده نیست.لطفا موارد قبلی را هم بدیده اغماض نگاه نکنید و حتما مجازات حدود اسلامی را برایش پیاده کنید تا خدای نکرده یک بام و دو هوا نشه . (برای آشنا دارها اغماض و برای نا آشناها اشد مجازات). ممنون