کد خبر: ۷۷۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
تعداد بازدید: ۸۸۵
کره شمالی همان‌طور که وعده داده بود امروز (پنجشنبه) تخریب سایت آزمایش موشکی خود تحت عنوان پانگی – ری را تکمیل کرد.
کره شمالی، سایت اتمی خود را تخریب کردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ کره شمالی همان طور که وعده داده بود امروز تخریب سایت آزمایش اتمی خود به نام پانگی – ری را تکمیل کرد.

معاون رئیس موسسه تسلیحات اتمی کره شمالی گفت: تخریب سایت آازمایش اتمی پانگی – ری نشان دهنده نیات و مقاصد صلح‌آمیز پیونگ یانگ است.

وی افزود: کره شمالی هرگز در زمینه توسعه اتمی نه با سوریه و نه با ایران همکاری نکرده بود.

اوایل هفته جاری تعدادی از خبرنگاران خارجی از آمریکا، انگلیس، روسیه و چین وارد شهر "وان سان" کره شمالی شدند تا روند تخریب این سایت آزمایش اتمی را پوشش دهند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی نوشته بود، تخریب و متوقف کردن فعالیت این سایت آزمایش اتمی یک اقدام معنادار و مهم است که به صورت داوطلبانه توسط دولت پیونگ یانگ صورت می‌گیرد و هدف از آن، خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره بر اساس توافق به دست آمده در نشست رهبران دو کره است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: