کد خبر: ۷۷۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
تعداد بازدید: ۵۹۱
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: تا زمانی که نیاز باشد و خطر تروریسم باشد و دولت سوریه بخواهد ایران در سوریه به کمک‌هایش به دولت سوریه ادامه می‌دهد. به هر حال آنهایی باید از سوریه خارج شوند که بدون اجازه دولت سوریه به سرزمین و قلمرو این کشور ورود کردند.
پاسخ وزارت خارجه به اظهارات لاورنتینف/کسانی باید از سوریه خارج شوند که بدون اجازه به قلمرو این کشور ورود کردند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری ضمن تبریک سالروز آزاد‌سازی خرمشهر و اشاره به کشتار و قتل عام مردم مظلوم فلسطین و غزه در جنایات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: این واقعه‌ای تلخ در هفته‌های اخیر بود. این اقدامی محکوم است که امیدوارم روزی مردم فلسطین از حق خودشان با تمام وجود دفاع کنند و به این همه ستیز پایان دهند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات لاورنتیف در مورد خروج نیروهای خارجی از سوریه گفت: کسی نمی‌تواند ایران را به چیزی مجبور کند. ایران کشوری مستقل است که سیاست‌هایش را بر اساس منافع جمهوری اسلامی در جهان تعیین می‌کند حضور ایران بنا به دعوت دولت سوریه است و هدف مبارزه با تروریسم در این کشور و دفاع از تمامیت ارضی سوریه است و تا زمانی که نیاز باشد و خطر تروریسم باشد و دولت سوریه بخواهد ایران در سوریه به کمک‌هایش به دولت سوریه ادامه می‌دهد. به هر حال آنهایی باید از سوریه خارج شوند که بدون اجازه دولت سوریه به سرزمین و قلمرو این کشور ورود کردند.

قاسمی در پاسخ به سوالی در خصوص نتیجه انتخابات عراق و پیروزی صدر و مواضع او در قبال ایران اقدام وزارت خارجه در عراق برای منافع اقتصادی ایران گفت: این مسائل اقتصادی درازمدت است و ربطی به انتخابات ندارد. باید قبل از هر انتخابات دولت تشکیل شود و عمدتا تعهدات خارجی را باید انجام دهند و با توجه به نوع روابط خوب ما با عراق ما مشکلی نداریم و من اظهار خوش‌بینی و خوشبختی دارم از انتخابات این کشور که پرشور بود و رقابت‌های تنگاتنگی وجود داشت و نهایتا نتایج آرا مشخص شد و فعل و انفعالات برای تشکیل دولت وجود دارد.

 وی عنوان کرد: باید صبر کرد و نتیجه را دید و فهمید چه ائتلافی تشکیل می‌شود ما عراق را همسایه خوب خود می‌دانیم که مستقل است و به آرای مردم عراق احترام می‌گذاریم و هر تصمیمی که مردم بگیرند و هر دولتی که تشکیل شود شریک خوبی برای ما می‌تواند باشد و هیچ نگرانی در مورد آینده وجود ندارد و روابط ما رو به رشد خواهد بود

قاسمی در مورد شرایط جدید شرکت‌های بزرگ اروپایی و خروج این شرکت‌ها از ایران و اینکه آیا منافع ایران با حضور شرکت‌های کوچک تامین می‌شود، گفت: بعد از خروج نابخردانه آمریکا از توافق هسته‌ای، شرایط جدیدی حاصل شد و یا توجه به علاقه‌مندی و اراده و نگاهی که اروپا و سایر کشورهای جهان نسبت به استمرار برجام داشتند و اراده ای که ما در طرف اروپایی برای ادامه برجام پس از آمریکا دیدیم مذاکراتی را با آنها آغاز کردیم که بتوانیم در این ساز و کارهایی که پیش رو داریم تضمین‌های لازم را دریافت کنیم و از آنچه اروپا مدنظر خود دارد برای حفظ فرجام و انجام تعهدات برجامی خود آگاه شویم.

 سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: بعد از سفر وزیر به بروکسل و مذاکراتی که انجام شد کارگروه‌هایی تشکیل شده و مذاکرات ادامه خواهد  داشت. انتظار داریم اعضای باقیمانده برجام بتوانند با  تمهیداتی که می‌اندیشند و ساز و کارهایی که در اقتصاد خود تعریف می‌کنند، تمامی تعهدات مشخص شده در برجام را انجام دهند. اگر به این شرایط برسیم مطلوب است. با توجه به کمبود وقت و اینکه باید هرچه سریعتر نسبت به تعهدات اروپا و اطمینان بخشی حاصل شود باید بتوانیم تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

وی در خصوص اراده اروپایی‌ها برای حفظ برجام و اینکه ایران چطور می‌تواند اطمینان خاطر از تعهدات اروپایی‌ها داشته باشد، گفت : همان‌طور که ظریف گفت حرف کافی نیست ما به عمل نیاز داریم و به آنچه در صحنه عمل رخ می‌دهد توجه می‌کنیم برای اطمینان مذاکراتی آغاز شده و فکر می‌کنم در انتهای این مذاکرات و گفت‌وگوهایی که بین ما و اروپا در جریان است نهایتا ما می‌توانیم قضاوت کنیم و تصمیم بگیریم و بفهمیم تا چه حد اتحادیه اروپا تعهدات برجامی خود را بعد از خروج آمریکا از برجام برآورده می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص بدون سفیر بودن برخی سفارت‌خانه‌ها  گفت دلیل خاصی وجود ندارد سفرای قبلی هر کدام به دلایلی که عمدتا اتمام دوران ماموریت آنها بوده به تهران برگشته‌اند و جانشینان آنها مشخص شده‌اند و کارهای اداری اعزام سفرای جدید به کشورهایی که سفرای قبلی ماموریت‌شان تمام شده یا در سطح سرپرست اداره می‌شوند معین و اعزام خواهند شد.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره ادعای برخی رسانه ها در مورد نشست این هفته اروپایی‌ها بدون حضور ایران برای رسیدن به یک توافق جدید، گفت: فکر می‌کنم یک سری اتاق‌های فکر و جنگ روانی با حمایت و پشتیبانی کانون‌های مشخصی در جهان و منطقه سعی دارند با انتشار اخبار بی‌ربط و غلط و ناقص چه فضای افکار عمومی داخل ایران چه جهان را تحت تاثیر قرار دهند. من از آنچه از پومپئو نقل شد عبور می‌کنم، این جای پاسخ ندارد و این صحبت‌های بی‌پایه از سوی آمریکایی‌ها همیشه مطرح شده آنچه از روزنامه آلمانی و این منبع ناشناس منتشر شده کذب است ما هیچ‌گونه مذاکره دیگری جز موضوع برجام با اتحادیه اروپا نخواهیم داشت مذاکرات حول برجام خواهد بود و رهبران اروپایی و سیاست مداران این کشورها از خردمندی بالایی برخوردار هستند و آنها هم آگاه هستند که در چه موضوعاتی وارد  مذاکره با ایران خواهند شد و موضوع دیگری مطرح نیست.

قاسمی خاطرنشان کرد: روز جمعه آینده کمیسیون مشترک برجام را خواهیم داشت که اولین کمیسیون مشترک بدون آمریکا خواهد بود. این جلسه به پیشنهاد ایران تشکیل شده و موضوعی بود که ما خواستیم و قرار است در این نشست موضوعاتی که ما مد نظر داریم مطرح و پیگیری شود و غیر از این چیزی فعلا وجود ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص حضور ظریف در  جلسه غیر علنی مجلس گفت: من حضور نداشتم و اطلاع ندارم و بیان هرآنچه از جانب وزیر خارجه مطرح شده توسط برخی نمایندگان از یک جلسه غیرعلنی کاری نادرست است. جلسه غیر علنی معنی خاص خود را دارد و با توجه به اینکه غیرعلنی بوده و چون حضور نداشتم با توجه به علنی نبودن جلسه مجلس که معنا و چارچوب‌های خود را دارد نمی‌توانم اظهار‌نظر کنم. در مورد اظهارنظر دیگر رسانه‌ها و اشخاص هم فکر می‌کنم اظهارنظر درست نیست و برای من غیرقابل درک است.

قاسمی در مورد احتمال نتیجه ندادن مذاکرات با اروپایی‌ها و برنامه ایران گفت: با نشست‌هایی که بوده و مذاکرات و کارگروه‌هایی که وجود دارد تصور این است که اراده جدی در اروپا برای حفظ برجام بدون آمریکا وجود دارد و این تصمیم خردمندانه‌ای است که باید اقدامات عملی برای جلب رضایت ایران و انجام تعهدات برجامی اینها صورت بگیرد. مذاکرات و روند ادامه دارد و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن که مشخص است و دوستان اروپایی ما می‌دانند به ارزیابی و نتیجه‌گیری برسیم و بعد به طور شفاف خواهیم گفت از چه سیاستی پیروی خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
0
0
رزمنده ایرانی که انگلیس جنایتکار در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت می کند، انگلیس جنایتکار را به حمایت بمب خوشه ای ازعربستان سعودی محکوم کرد.
رزمنده ایرانی که انگلیس جنایتکاردر امور داخلی کشورهای دیگر دخالت می کند، انگلیس جنایتکار را به حمایت بمب های خوشه ای از ریاض محکوم کرد.
که انگلیس جنایتکار باید حمایت عربستان سعودی را متوقف کند و به آنها سلاح و بمب خوشه ای ندهد، همچنین انگلیس جنایتکار نباید در امور داخلی یمن دخالت کند.
بنده خوب می داند که بمب های خوشه ای انگلیسی اکنون توسط کشورهای ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان یمنی استفاده می شود..
افزایش فروش تسلیحات برتیانیا به عربستان جنایتکاردرجنگ یمن.
فروش بمب وموشک های بریتانیا به عربستان سعودی ازآغاز جنگ یمن 500 درصد افزایش یافته است.
عربستان به همراه امارات ازبمب های خوشه ای انگلیسی درجنگ یمن استفاده کرده است.
نیروهای ائتلاف سعودی سه سال است با حمایت انگلیس به جان ومال مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن حمله می کنند.
حرف انگلیس دیگرچه اعتباری دارد؟
چه کسی دردنیا باور می کند انگلیس نگران حقوق بشر درمنطقه خاورمیانه وجهان است.
انگلیس ناقض حقوق بشراست/ پرورش دهنده تروریست، مدافع حقوق بشر نخواهد بود.
انگلیس جنایتکارسیاه ترین پرونده حقوق بشر را دارد.
شهروندان بی ادب انگلیسی برای پیوستن به گروه های تروریستی داعش درسوریه، لبنان، عراق، یمن ومنطقه از راه ترکیه وارد سوریه وعراق می شوند.
که انگلیس چشم خود را برروی واقعیات بسته و نمی تواند مدعی دفاع ازحقوق بشر باشد.
دولتمردان انگلیسی با دستور حمله به عراق ولیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند/ درسال 2003
ومجامع حقوق بشری ازسال 2003 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
و این درحالی که مدعیان حقوق بشر و سازمان های به اصطلاح بین المللی ازسال 2003 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه وحشی گری انگلیس جنایتکارنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.
چرا اروپا جنایتکار ازسال 2011 تاکنون، نفت داعش را تحریم نمی کند؟
اروپا داعش را نابود نمی کند، پرورش می دهد.
سیاست های نادرست وغلط اروپا درغرب آسیا خسارت زیادی به مسلمانان زده است.
اگرکشورهای اروپایی می خواهند به یمن کمک کنند باید از حمایت سعودی ها دست بردارند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: