کد خبر: ۷۶۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۲۳۹
معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان گفت: فعالیت شوراهای حل اختلاف، با کاهش ورود پرونده‌ها به محاکم ، نفس تازه ای به دادگاه‌های گلستان بخشید.

 سهم ۴۰ درصدی شورای حل اختلاف از ورودی پرونده‌های دستگاه قضایی گلستانبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، احمد جعفری معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان گفت : از سال ۹۵ تا پایان سال ۹۶ بیش از ۵۹۵ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شده است که از این تعداد بیش از ۱۶۸ هزار پرونده یعنی حدود ۴۰ درصد آن در شعب این شورا رسیدگی شده است

احمد جعفری افزود : سرازیر شدن این تعداد پرونده به دادگستری بی شک باعث طولانی شدن زمان دادرسی و افزایش حجم کار قضات خواهد شد.

وی با بیان این که یکی از اهداف تاسیس شوراهای حل اختلاف ، کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی است افزود : ورود به طور متوسط سالانه بیش از ۸۰ هزار پرونده در دو سال گذشته به شعب این شورا نشان می دهد این نهاد ِ نوپا به اهداف تعیین شده برای آن تا حدود زیادی نزدیک شده است.

احمد جعفری در ادامه به صدور بیش از ۱۰۲ هزار رای در شعب شورای حل اختلاف استان در این سال ها اشاره کرد و افزود : فقط ۱ درصد این آرا یعنی حدود ۵۹۰ رای از ۱۱ هزار آرایی که اعتراض شده بود در محاکم استان نقض شده است که این رقم از کیفیت آرای صادر شده در شعب این شورا و رضایتمندی مردم از نحوه ی رسیدگی حکایت دارد.

وی افزود : کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی ، توسعه مشارکت های مردمی ، رفع اختلافات محلی و حل و فصل امور ی که ماهیت قضایی ندارند یا از پیچیدگی برخوردار نیستند از اهداف تشکیل این نهاد مردمی است.

به گفته ی وی ، شورای حل اختلاف در اجرای ماده ۱۸۹ قانون برنامه توسعه سوم اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی همزمان با سراسر کشور از سال ۸۱ در گلستان تشکیل شده است.

گلستان یکصد و ۴۶شعبه شهری و روستایی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: