کد خبر: ۷۶۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
تعداد بازدید: ۷۵۶
این روزها کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران، از همیشه مضطرب‌تر به نظر می‌رسد و این امر را می توان به طور کامل در مصاحبه‌­های او مشاهده كرد.
چرا کی‌روش دلواپس است؟/ اسپانیا، مدعی فتح جام جهانی
به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه قانون: این روزها کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران، از همیشه مضطرب‌تر به نظر می‌رسد و این امر را می توان به طور کامل در مصاحبه‌­های او مشاهده كرد. بیشتر دل مشغولی کی­‌روش مربوط به نحوه آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی است. کی­‌روش معتقد است تمرینات تیم ملی ایران و نحوه آماده‌سازی تیم و به خصوص بازیکنان داخلی با سطح مورد نظرش جهت شگفتی‌سازی در جام جهانی تفاوت چشمگیری دارد. اینکه کی­‌روش هرچند وقت یک‌بار به انتقاد از امکانات و شرایط آماده سازی بپردازد، برای همگان تبدیل به یک عادت شده است اما این‌بار جنس صحبت های او متفاوت است. انتقادهای خصمانه کی روش این‌بار تبدیل به انتقادهای دلسوزانه شده و گویی سرمربی پرتغالی تیم ملی عزم خود را جزم کرده تا هرطور شده تیمش بهترین عملکرد را در جام جهانی داشته باشد. رقبای ایران در جام جهانی را باید به دو دسته تقسیم کرد؛ یک دسته پرتغال و اسپانیا و دسته دیگر مراکش. با این تقسیم‌بندی تکلیف مشخص می‌شود. در فوتبال پرتغال و اسپانیا به عنوان قهرمان اروپا و دنیا اصطلاح «بازیکن داخلی» معنی ندارد؛ چرا که همه بازیکنان این دو تیم در بهترین لیگ‌های اروپا بازی می‌کنند و جزو ستاره‌های تیم‌شان هستند و در بهترین شرایط و کیفیت آماده می‌شوند اما در دسته دیگر مراکش برنامه‌ای مشابه ایران اما پربار برای آماده‌سازی بازیکنان داخلی‌اش داشته است. در ادامه می‌خواهیم به بررسی نحوه آماده سازی تیم های ملی مراکش، اسپانیا و پرتغال که رقیبان ایران در مرحله گروهی جام جهانی هستند، بپردازیم تا متوجه شویم نگرانی‌های کی روش تا چه حد صحت دارد.

دو هفته فشرده مراکش قبل از بازی با ایران

تیم ملی مراکش که نخستین حریف ایران در جام جهانی 2018 روسیه است، برنامه ویژه ای را برای آمادگی جهت حضور در این تورنمنت مهم تدارک دیده و اردوها و بازی‌های دوستانه مختلفی را برگزار کرده و خواهد کرد. کافی است نگاهی به لیست بازی های تدارکاتی مراکش که از آن به عنوان ضعیف ترین رقیب بین رقبای گروه مرگ برای ایران یاد می شود، بیندازید تا سراسر نا امیدی از بازی های تدارکاتی ایران وجود شمارا فرا بگیرد. این لیست شامل صربستان، ازبکستان، سوئد، بلژیک و ایسلند است. به علاوه فدراسیون فوتبال این کشور برنامه شیرهای اطلس را برای آخرین روزهای پیش از آغاز جام جهانی اعلام کرده که طبق این برنامه شاگردان هروه رنارد در تاریخ 30 مه در کشور سويیس به مصاف اوکراین می روند و در روز چهارم ژوئن در سويیس با تیم ملی اسلواکی دیدار می‌کنند. تیم مراکش در روز 9 ژوئن نیز در پایتخت استونی با تیم ملی این کشور روبه‌رو می شود. مراکشی ها در حالی این سه بازی را در فاصله 10 روز انجام می دهند که روز پانزدهم ژوئن ( 25 خرداد) باید نخستین بازی خود در جام جهانی را مقابل تیم ملی ایران برگزار کنند.

اسپانیا، مدعی فتح جام جهانی

تیم ملی اسپانیا که از مدعیان اصلی فتح جام جهانی روسیه 2018 به شمار می آید، در روز چهارم فروردین به مصاف آلمان و چهار روز بعد به مصاف آرژانتین رفت تا محکی جدی را چند هفته پیش از شروع جام جهانی تجربه کند. البته لاروخا در روز 13 فروردین نیز در دیداری دیگر پذیرای سوییس بود. بازیکنان تیم ملی فوتبال اسپانیا دو روز پس از برگزاری بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا میان تیم‌های رئال مادرید و لیورپول، تمرینات آماده‌سازی خود را در غیاب بازیکنان رئال مادرید براي حضور در جام جهانی 2018 روسیه پیگیری خواهند کرد. قرار است بازیکنان رئال مادرید با تاخیر چند روزه در تمرینات تیم ملی فوتبال اسپانیا شرکت کنند. همچنین قرار است فهرست نهایی تیم ملی فوتبال اسپانیا جهت جام‌جهانی 2018 روسیه 18 مه (28 اردیبهشت) از سوی سرمربی این تیم اعلام شود. اسپانیایی‌ها هفت خرداد راهی کراسنودار روسیه، محل برپایی کمپ خود برای جام جهانی 2018 فوتبال خواهند شد.

کمپ نوساز تیم ملی پرتغال

تیم ملی پرتغال که عنوان قهرمانی اروپا در یورو 2016 را یدک می کشد، در فروردین به برگزاری دو دیدار دوستانه قناعت کرد. پرتغال در روز چهارم فروردین پذیرای مصر بود و دو روز بعد به مصاف یکی از بزرگ‌ترین غایب های روسیه 2018 یعنی هلند تحت هدایت رونالدو کومان رفت. تیم ملی پرتغال تا به امروز تنها دو بازی دوستانه برگزار کرده و عملکرد چشمگیری در این زمینه نداشته است اما برگ برنده پرتغالی‌ها کمپ تمرینی فوق مجهز آن‌هاست. کمپ شهر فوتبال در غرب استادیوم ملی پرتغال واقع شده است. طراحی این پروژه شامل سه زمین چمن فوتبال، زمین اختصاصی تمرین دروازه‌بانان، سه ساختمان مستقل با متراژ مشخص، مرکز فنی و تدارکات و یک ساختمان مرکزی که به همه ساختمان‌ها و عرصه‌های فوق متصل شده، است. علاوه بر ارائه‌ این چهار ساختمان، تیم طراحی با ارائه یک سیرکولاسیون عملکردی راه حلی ارائه کرده که ساختمان‌ها و عرصه‌های بیرونی به صورت همزمان به يكدیگر متصل شوند. این پروژه یکی از مجهزترین و هوشمندانه‌ترین مراکز ورزشی با هزینه‌ای حساب شده به شمار می‌رود. حال سوال اینجاست؛ تیم فوتبال پرتغال با چنین امکاناتی به مصاف یکی از مهم‌ترین رقابت های ورزشی جهان می‌رود و حدود 14 سال از افتتاح آخرین کمپ تیم فوتبال این کشور در مسابقات یورو 2004 می‌گذرد. فدراسیون فوتبال ایران چه اقداماتی برای آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران انجام داده است؟ پس از صعود به جام جهانی 2014 برزیل، مهم‌ترین دغدغه اهالی فوتبال ایران حضور مجدد در رقابت‌های چهار سال بعد بود که به این امر دست یافتیم. آیا نمی‌توانستیم با يك سوم هزینه پرتغالی‌ها کمپ مناسبی برای تیم ملی خود بسازیم؟ حتی يك چهارم هزینه‌های کمپ پرتغال، با وجود ولخرجی‌هایی که در فوتبال بدون نظارت ایران اتفاق می‌افتد، برای ساخت یک کمپ حرفه ای ساده کافی نبود؟ حالا به این نتیجه می رسیم که دلواپسی­‌های کی روش چندان بی دلیل نیست. درحالی رقیبان ایران با جدیت هرچه بیشتر آماده حضور در جام‌جهانی می­‌شوند که مسئولان فدراسیون کشورمان هنوز حتی از لباس تیم ملی براي حضور در مسابقات جام جهانی رونمایی نکرده‌­اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: