کد خبر: ۷۶۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
تعداد بازدید: ۶۸۷
طبق مصوبه امروز چهارشنبه مجلس، پولشویی به تحصیل، تملک، نگهداری یا استفاده از عواید حاصل از ارتکاب جرائم با علم به منشأ مجرمانه آن و تبدیل، مبادله یا انتقال عوایدی به منظور پنهان یا کتمان کردن منشأ مجرمانه آن، اطلاق می‌شود.
مبادله به منظور کتمان کردن منشأ مجرمانه، «پولشویی» اطلاق می‌شود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه ،به بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی پرداختند.

بر این اساس ماده ۲ لایحه مذکور به تصویب رسید که بر اساس آن، پولشویی به تحصیل، تملک، نگهداری یا استفاده از عواید حاصل از ارتکاب جرائم با علم به منشأ مجرمانه آن و  تبدیل، مبادله یا انتقال عوایدی به منظور پنهان یا کتمان کردن منشأ مجرمانه آن با علم به اینکه به طور مستقیم یا غیرمستقیم از ارتکاب جرائم به دست آمده با کمک به مرتکب جرم منشأ به نحوی که وی مشمول آثار و تبعات قانونی ارتکاب آن جرم نگردد، اطلاق می شود.

ضمن اینکه پنهان یا کتمان کردن یا تغییر دادن اطلاعات مربوط به ماهیت واقعی، منشأ، منبع، محل، نقل و انتقال، جابه جایی یا مالکیت عوایدی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در نتیجه جرم تحصیل شده باشد، نیز از مواردی است که پولشویی محسوب می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: