کد خبر: ۷۶۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۵۰۴
رئیس کارگروه زلزله کشور:
رئیس پژوهشکده زلزله‌شناسی گفت: پس‌لرزه‌ها باعث می‌شوند انرژی نهفته در زمینه به تدریج رها شود و این را باید امری مثبت قلمداد کرد.نه تنها در کشور ما بلکه در تمامی جهان پیش‌بینی وقوع زلزله براساس دانش امروزی امری غیرممکن است و نباید به اینگونه شایعات توجه کرد.
زلزله یاسوج تا یک ماه آینده ادامه دارد/ زلزله مهیب در یاسوج شایعه است

رئیس پژوهشکده زلزله‌شناسی و رئیس کارگروه زلزله کشور تاکید کرد: یاسوج که در یک هفته گذشته شاهد زلزله‌هایی با 5.2 و 4.8 ریشتر بوده است تا یک ماه آینده به طور مستمر شاهد پس‌لرزه‌های این زلزله‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی بیت‌اللهی در جمع خبرنگاران افزود: براساس روابط کاملا علمی تا حدود یک ماه از وقوع زلزله اصلی بالای 5 ریشتر پس‌لرزه‌ها ادامه خواهد داشت اما انرژی آن رو به کاهش گذاشته و به تدریج از شدت و تعداد آن کاسته می‌شود.

وی افزود: پس‌لرزه‌های پس از زلزله اصلی امری کاملا طبیعی است که باید به آن به عنوان یک نعمت طبیعت یاد کرد.

رئیس پژوهشکده زلزله‌شناسی و رئیس کارگروه زلزله کشور افزود: پس‌لرزه‌ها باعث می‌شوند انرژی نهفته در زمینه به تدریج رها شود و این را باید امری مثبت قلمداد کرد.

وی با اشاره به شایعه وقوع زلزله مهیب در یاسوج در فضای مجازی گفت: نه تنها در کشور ما بلکه در تمامی جهان پیش‌بینی وقوع زلزله براساس دانش امروزی امری غیرممکن است و نباید به اینگونه شایعات توجه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: