کد خبر: ۷۶۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
تعداد بازدید: ۳۹۱
نمایندگان مخالف طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه مسئله کشور معیشت مردم است نه تشکیل وزارتخانه جدید یادآور شدند: طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی است.
مسئله کشور معیشت مردم است نه تشکیل وزارتخانه جدید/ طرح مذکور مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی است/ دلخوش: صنعت گردشگری با تشکیل وزارتخانه پویا نمی شود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، عزیز اکبریان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امروزه همه کشورها به دنبال کوچک سازی وزارتخانه ها هستند، از این رو با چنین طرح هایی نمی توان کشور را اداره کرد و نیاز به عقلانیت است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح مذکور بار مالی دارد، اظهار کرد: امروزه ژاپن ۱۱ وزارتخانه با ۱۲ هزار مدیر دارد این در حالی است که ما در ایران ۲۷۶ هزار مدیر داریم.

وی با تاکید بر اینکه امروزه مشکل مردم مسئله اقتصاد و معیشت است نه تشکیل وزارتخانه جدید، تصریح کرد: نباید دولت و مجلس هر کدام ساز خودشان را بزنند، از این رو در حوزه گردشگری باید به دنبال زیرساخت ها باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه اقتصاد دولتی به بن بست می رسد، خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب، دولت دارای ۸۰۰ هزار کارمند بود، اما امروزه ۴ میلیون کارمند در بدنه دولت وجود دارد، از این رو به جای تشکیل وزارتخانه جدید باید به دنبال ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باشیم.

دلخوش: صنعت گردشگری با تشکیل وزارتخانه پویا نمی شود

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امروز در مخالفت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی از دلایل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عدم پاسخگویی مسئولان است، اما این سوال وجود دارد که آیا مسئولان وزارتخانه ها تاکنون پاسخگو بوده اند؟

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه وزارتخانه ها نمی توانند به درستی اقداماتشان را انجام دهند، لذا با تشکیل وزارتخانه جدید در حوزه گردشگری صرفاً بار مالی برای دولت در این عرصه ایجاد می شود.

وی افزود: امروزه باید به دنبال اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی باشیم، بنابراین پویایی صنعت گردشگری با تشکیل وزارتخانه درست نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت گردشگری می تواند جایگزین صنعت نفت شود.

ادیانی: تشکیل وزارت گردشگری مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی است

همچنین سید علی ادیانی در مخالفت با طرح مذکور، ضمن تاکید بر اینکه تشکیل وزارتخانه جدید بار مالی داشته و شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد، اظهار کرد: در چارچوب برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، دولت مکلف شده ۱۵ درصد حجم خود را کاهش دهد و به عبارتی کوچک سازی صورت بگیرد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میراث فرهنگی امری حاکمیتی است، لذا با اعمال طرح مذکور در آینده شاهد اعمال سلیقه های شخصی و فردی خواهیم بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مغایر با اصل ۱۱۰ قانون اساسی است.

در ادامه دکتر علی لاریجانی در پاسخ به نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: مجلس به اخطار یادشده رأی نداد، از این رو سیاست های کلی روشن است و چابک بودن در مورد تبدیل سازمان به وزارتخانه نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: