کد خبر: ۷۶۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
تعداد بازدید: ۴۳۲
عضو فراکسیون امید تاکید کرد: حضور مذاهب و اقوام مختلف در اداره امور کشور بالندگی و شوق بیشتر برای رشد استعدادها و تقویت امید مردم را به دنبال خواهد داشت.
رحیمی: حضور مذاهب و اقوام مختلف در اداره امور کشور تقویت امید مردم را به دنبال دارد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علیرضا رحیمی در یادداشت با عنوان «استفاده ازظرفیت نخبگان اهل تسنن؛ تذکر کتبی به رییس‌‌‌جمهور و وزیران کشور و علوم» در کانال تلگرامی خود نوشت: هفته گذشته طی تذکری کتبی به رییس‌‌جمهور و وزیران کشور و علوم به اتفاق ۴۴ نفر از نمایندگان خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان اهل سنت در فرصت‌های مختلف مدیریتی شدم.

وی با بیان اینکه استقبال گسترده نمایندگان از این تذکر نشان از این داشت که مطالبات محقق نشده در این زمینه همچنان پررنگ است، اظهار داشت: علاوه بر اینکه به لحاظ حقوق اساسی و شهروندی نباید تبعیضی بین اقوام و مذاهب مختلف وجود داشته باشد، به دلیل تاثیر بالای مشارکت همه اقوام و مذاهب در اداره امور کشور در همبستگی ملی ضرورت این موضوع بیشتر آشکار می‌‌‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: حین جمع‌‌‌آوری امضاء برای این تذکر معدودی از نمایندگان دلسوزانه هشدار می‌‌‌دادند که مصلحت نیست به این حوزه وارد شوید و نگرانی‌هایی را مطرح می‌‌کردند که البته از نظر من بی‌‌اساس بود.

رحیمی با تاکید بر اینکه به نظر می‌‌رسد هنوز مواردی از نگاه با رویکرد سلبی به انسجام ملی در سطوحی از مراکز تصمیم‌گیری به صورت محدود وجود دارد، تصریح کرد: مشارکت با نشاط همه مذاهب و اقوام در حوزه‌‌‌های فکری و مدیریتی در اداره امور کشور نشانی از انسجام و استحکام امنیت ملی است. 

وی با بیان اینکه حضور اهل تسنن در پست‌های مدیریتی در سطوح مختلف وعده دکتر روحانی بوده و توسط برخی وزیران از جمله در حوزه بهداشت و درمان به خوبی مورد توجه بوده است، خاطرنشان کرد: حضور مذاهب و اقوام مختلف در اداره امور کشور بالندگی و شوق بیشتر برای رشد استعدادها و تقویت امید مردم را به دنبال خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: