کد خبر: ۷۶۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
تعداد بازدید: ۳۹۶
بازی‌های لیگ جذاب دسته اول فوتبال امروز به پایان می‌رسد و تکلیف تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر فوتبال مشخص می‌شود.
تب 40 درجه در بابل، تهران و مسجد سلیمان؛ کدام تیم لیگ برتری می‌شود؟

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، رقابت‌های جذاب و پرحاشیه لیگ دسته اول به هفته سی و چهارم و پایانی رسید تا بین سه تیم حاضر در صدر جدول اوج حساسیت برای لیگ برتری شدن را تجربه کنند. بازی‌های این فصل با جادوگری، کم کاری‌های مشکوک و شکست‌های سنگین در نهایت تیم‌هایی را در آستانه سقوط و صعود قرار داده که احتمال رقم خوردن چنین جایگاهی برای آنها تقریبا پیش بینی می‌شد. این بازی‌های امروز همزمان از ساعت 17 برگزار می‌شود.

نفت مسجد سلیمان، خونه به خونه بابل، نساجی مازندران، بادران تهران و فجرشهید سپاسی شیراز پنج تیم صدرنشینی هستند که اختلاف تیم صدرنشین با تیم رده پنجمی تنها شش امتیاز است و نشان می‌دهد هرگز تیم‌های حاضر در این بازی‌های برای رسیدن به بالای جدول رقابت آسان و راحتی را پشت سر نگذاشته‌اند. سه تیم اول جدول شانس صعود دارند و نتیجه بازی امروز دو تیم راه یافته به لیگ برتر خلیج فارس را معرفی می‌کند.

ملوان بندرانزلی، مس کرمان، گل گهر سیرجان، اکسین البرز و مس رفسنجان پنج تیم میانه رو این فصل بودند که نگاه به جدول رده بندی نشان می‌دهد نوسان امتیازها به غیر از گل گهر در بقیه آنها تقریبا روند متوسطی داشته است. گل گهر در نیم فصل اول به همراه وینگوو بگوویچ در بین تیم‌های قعرجدولی جای داشت اما در نیم فصل دوم اکثر امتیازهای داخل خانه را کسب کرد و با شکست چند تیم مطرح در میانه جدول قرار گرفت.

شهرداری ماهشهر که آقای گل را به لیگ معرفی کرده در بدترین شرایط امتیازگیری علیرضا مرزبان سرمربی برکنار شده سیاه جامگان را استخدام کرد. شش شکست متوالی این تیم را در رده‌های پایین جدول قرار داده بود و به همراه مرزبان تا رده یازدهم جدول پیش رفتند. برق شیراز پدیده نیم فصل اول بود که مشکلات مالی این تیم را با بدترین روزهای ممکن مواجه کرد و کوچ بازیکنان تاثیرگذار با جدایی داوود مهابادی در نهایت آنها را با هدایت رحمان رضایی در رده دوازهم قرار داد.

پس از برق، آلومینیوم اراک، شهرداری تبریز و ماشین سازی تبریز سه تیمی هستند که تا هفته گذشته در خطر سقوط به لیگ یک بودند اما برای هفته پایانی بدون دغدغه برابر رقبا قرار می‌گیرند. تیم‌های ایرانجوان بوشهر، صبای قم و راه آهن تهران هم به دسته دوم سقوط می‌کنند. در بین این سه تیم نتایج راه آهن از هفته‌های ابتدایی باورنکردنی بود و با جدایی سیروس دین محمدی شرایط بدتر هم شد. تیم ریشه دار تهرانی مشکلی تکراری داشت؛ مشکلی که اکثر تیم‌های لیگ برتری هم دچار آن هستند اما مسئله پول این تیم باسابقه را به فرط نابودی کشاند. تیم صبا هم کم سابقه نیست. این تیم بدهی سنگین مالی داشت اما مشکلات مدیریتی در استان و مالکیت اجازه قد علم کردن را به آنها نداد و هر چند هفته یک بار به تعویض سرمربی دست می‌زد.

برنامه بازی‌های هفته پایانی لیگ یک را مشاهده می‌کنید:

* ماشین سازی تبریز - بادران تهران (ورزشگاه بنیان دیزل تبریز)

داور: روح الله شریفی، کمک ها: حمیدرضا افشون، سیاوش باقرنژاد و مجید محمدیناظر داوری: رامین عرفانیان

* نفت مسجد سلیمان - مس رفسنجان (ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان)

داور: محمدحسین زاهدی فرد، کمک ها: علیرضا ایلدروم، محسن سلطانی و جعفر ملکی پویاناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی، ناظر ویژه: فریدون اصفهانیان

* فجر شهید سپاسی شیراز - صبای قم (ورزشگاه شهید دستغیب شیراز)

داور: جواد محمدی، کمک ها: حسین مرادی، بهزاد پناهی و احمد محمدیناظر داوری: کریم اصغرزاده

* ایرانجوان بوشهر - مس کرمان (ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر)

داور: مهدی جبرئیلی، کمک ها: سعید زیبا، مرتضی شهریاری و رضا کریمیناظر داوری: البرز حاجی پور

* آلومینیوم اراک - اکسین البرز (ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک)

داور: محمدرضا منصوری فعال، کمک ها: صابر خوئی، علیرضا شهری و مهدی اجاقیناظر داوری: رضا عبدوس

* خونه به خونه مازندران - آینده سازان برق جدید شیراز (ورزشگاه هفتم تیر بابل)

داور: بیژن حیدری، کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی، مهدی الوندی و حسین زیاریناظر داوری: حاتم بک پور،  ناظر ویژه: محمدرضا فلاح

* راه آهن تهران - نساجی مازندران (ورزشگاه اکباتان تهران)

داور: حسن اکرمی، کمک ها: سعید علی نژادیان، محمدرضا مدیرروستا و رضا قاسمیناظر داوری: یدالله جهانبازی و ناظر ویژه: زاهد بحرینی

* ملوان بندرانزلی - شهرداری تبریز (ورزشگاه تختی انزلی)

داور: محمدرضا تارخ، کمک ها: اسماعیل احمدی، محمد شاکر و رضوان سرشارناظر داوری: امیربهرام حسینی نقوی

* گل گهر سیرجان - شهرداری ماهشهر (ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان)

داور: علی صباحی، کمک ها: مهدی معماری، علیرضا مرادی و ایمان کهیشناظر داوری: سعید بطحایی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: