کد خبر: ۷۶۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
تعداد بازدید: ۴۱۴
قائم مقام وزیر صنعت:
قائم مقام وزیر صنعت گفت: مرزها بسته نیستند، آیین نامه‌ها برای فعالیت‌های اقتصادی مرزنشینان به استان ها ابلاغ شده است و استان‌ها می‌توانند در این چهارچوب عمل کنند
آیین نامه‌ فعالیت‌های اقتصادی مرزنشینان به استان‌ها ابلاغ شده است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، مجتبی خسروتاج،  در حاشیه جلسه بررسی آخرین وضعیت و تصمیمات در مورد سامانه‌های بازرسی مرزی معابر کولبری در جمع خبرنگاران گفت: دو سه روز قبل سفری به استان‌های کرمانشاه و کردستان داشتیم و در آنجا از نزدیک نشست‌هایی با واحدهای صنفی و فعالان اقتصادی آنها برگزار کردیم که آنها مشکلات خود را در این جلسه بیان کردند.

وی با بیان این که یکی از مسائلی که آنها مطرح کردند این بود که بعضی از مقررات در سطح ملی نوشته شده است و در سطح استانی قابل اجرا نیست، اظهار داشت:  این امر نیازمند زیرساخت‌هایی است که باید در نظر گرفته شود.

قائم مقام وزیر صنعت ادامه داد: همچنین آنها بر بحث معافیت‌ها تاکید داشتند که این معافیت‌ها زمینه فروش کالاها را فراهم نمی‌کند و این در حالی است که معاش مردم متکی به فعالیت‌های تجاری و مبادلات مرزی است.

وی با اشاره به این که در جلسه امروز با حضور استانداران سه استان و نمایندگان دستگاه‌ها و همچنین معاون امنیتی وزیر کشور این مسائل را مورد بررسی قرار دادیم، عنوان کرد: قرار شد وزیر کشور جمع‌بندی جلسه امروز و مجموعه پیشنهادات را در هیئت وزیران مطرح کنند و در این زمینه در هیئت وزیران تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: قرار شد تصمیمی که اتخاذ می‌شود در راستای بهبود معیشت مردم و همچنین شکل گیری فعالیت‌های اقتصادی مرزنشینان باشد.

خسرو تاج در پاسخ به سوالی مبنی بر  اینکه مرزها بسته هستند و مرزنشینان عملا هیچ فعالیت اقتصادی ندارند، گفت: مرزها بسته نیستند، آیین نامه‌ها برای فعالیت‌های اقتصادی مرزنشینان به استان ها ابلاغ شده است و استان‌ها می‌توانند در این چهارچوب عمل کنند

وی در مورد میزان معافیت مرزنشینان گفت: این رقم در حال حاضر ۵۰۰ هزار تومان است که با توجه به اینکه پوشش دهنده همه هزینه‌های مرزنشینان نیست لذا آنها انتظار داشتند که این رقم را بالاتر ببریم و ما به هیئت دولت پیشنهاد دادیم که پس از بررسی‌های لازم و در صورت امکان رقم فوق را برای هر نفر و یا خانوار بالا ببرند که این موضوع در هیئت وزیران مورد بررسی قرار می گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: