کد خبر: ۷۶۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
تعداد بازدید: ۵۰۷
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به روند بارشی کشور طی روزهای آینده از وقوع گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در در برخی نقاط جنوب غربی، غرب و جنوب در دو روز آینده خبر داد.
توفان در تهران و بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس / خیزش گرد و خاک در‌ استان‌های جنوبی
به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز،احد وظیفه  اظهار کرد: امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی مستقر بر کشور در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور به صورت رگبار باران، رعد برق، وزش باد شدید و در نقاط مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش در این روز در برخی نقاط غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش هایی از غرب مشاهده خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز بارش پراکنده در برخی نقاط شرق و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود، گفت: فردا (۹ اردیبهشت) در غالب مناطق کشور به جز جنوب خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان در سایر مناطق، شرایط مشابه امروز خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه شدت بارش در روز آینده در برخی نقاط شمال غرب و غرب پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) نیز عمده فعالیت سامانه بارشی در نواحی غربی‌، مرکزی‌، برخی نقاط شمال شرق و شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی، مرکزی و شرقی خواهد بود.

بارش برف در ارتفاعات البرز و زاگرس

وی ادامه داد: فردا و پس فردا (یکشنبه و دوشنبه ۹ و ۱۰ اردیبهشت) بارش در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به صورت برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی این دو روز با نفوذ جریانات شمالی،‌ ضمن تشدید بارش در سواحل شمالی، کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در نوار شمالی به ویژه سواحل خزر، دامنه‌های البرز و شمال‌شرق رخ خواهد داد.

وظیفه همچنین تاکید کرد:‌ طی دو روز آینده پدیده گردو خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط جنوب غربی، غرب و جنوب پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی دو روز آینده دریای خزر و امروز خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید در تهران

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد شدید خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای هوا در این روز ۲۲ و ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این هوای تهران در روز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت) نیمه ابری، در برخی ساعات ابری، گاهی رگبار و رعد برق و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: