کد خبر: ۷۶۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
تعداد بازدید: ۳۶۴
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی بعدازظهر امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 97 با دبیرکل شاخه فرهنگی سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با دبیرکل شاخه فرهنگی سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردبه‌گزارش خبرداغ به نقل از  میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار با هالیت اِرَن دبیرکل شاخه فرهنگی سازمان همکاری‌های اسلامی درباره حوزه‌های میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

دبیرکل ارسیکا در این دیدار فعالیت‌های شاخه فرهنگی سازمان همکاری‌های اسلامی را تشریح کرد و گفت: «ما اطلاعات لازم درباره شهرهای مختلف را به سازمان همکاری‌های اسلامی ارائه می‌دهیم، در مورد پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 نیز از ابتدا انتخاب ما تبریز بود و خوشبختانه تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.»

او افزود:«ما تمایل داریم فعالیت‌های خود را در حوزه صنایع‌دستی در ایران توسعه دهیم و با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این زمینه همکاری‌های مشترک داشته باشیم.»

دبیرکل شاخه فرهنگی سازمان همکاری‌های اسلامی تصریح کرد: «علاوه بر فعالیت در حوزه چاپ و نشر متون این مرکز در حوزه بازنشر قدیمی‌ترین نسخ قرآن مجید نیز فعالیت دارد که در این حوزه پیشگام است. ما تاکنون شش نسخه از قدیمی‌ترین نسخه‌های قرآن را بازنشر کرده‌ایم.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در پاسخ گفت: «ایران دارای موزه‌های قرآن بسیار غنی است. امیدوارم از طریق همکاری با معاونت میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی اقدام مشابهی نیز در مورد قرآن‌های ایران انجام شود.»

او با بیان اینکه در حال حاضر حدود 400 رشته صنایع‌دستی در کشور فعال هستند گفت: «اقوام مختلف در ایران در همه جای کشور صنایع‌دستی مختص به خود را دارند و صنایع‌دستی ایرانی از تنوع و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، در نتیجه می‌توانید از طریق همکاری با معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی فعالیت‌های خود را در حوزه صنایع‌دستی در ایران گسترش دهید و با کممک هم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.»

این دیدار با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی، محمد محب‌خدایی معاون گردشگری، فائزه بهزادنژاد سرپرست دفتر امور بین‌الملل سازمان میراث‌فرهنگی و مرتضی آبدار مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: