کد خبر: ۷۶۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
تعداد بازدید: ۲۸۳
پارسایی خطاب به نماینده مشهد گفت: اینجا مجلس است و باید صدای ملت از تریبون بلند شود و نباید نماینده مردم را به ارتداد تهدید کرد.
پارسایی: صدای ملت از تریبون بلند شود/ نباید نماینده مردم را به ارتداد تهدید کرد/ ادبیات آقای پژمان‌فر بسیار خشن‌تر از برخورد آن مامور است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، بهرام پارسایی در جریان علنی نشست امروز مجلس با اشاره به تذکر روز گذشته نماینده اصولگرای مشهد و کلات در تذکری مستند به ماده ۷۹ آیین‌نامه داخلی اظهار داشت: پژمان‌فر گفته است که من واجبی را منکر شده‌ام بنده کجا واجبی را منکر شده‌ام؟ پژمان‌فر همچنین گفته من فتوایی صادر کردم من کجا فتوا صادر کردم؟

وی نماینده اصولگرای مشهد و کلات را خطاب قرار داد و گفت: آقای پژمان‌فر این شما بودید که فتوا صادر کرده و بنده را مرتد خطاب کردید. دادگاه صحرایی تشکیل دادیم در حالی که اینجا مجلس است و باید صدای ملت از تریبون بلند شود و نباید نماینده مردم را به ارتداد تهدید کرد.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی یادآور شد: حضرت امام می‌فرمایند طبق نظام از موجب مواجبات است. با برخوردهای اینگونه به اعتماد مردم به نظام لطمه وارد کرده‌ایم.

پارسایی اضافه کرد: بنده متهم می‌شوم به ارتداد. شاید این مامور آموزش ندیده اما ادبیات آقای پژمان‌فر بسیار خشن‌تر از برخورد آن مامور است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: اسلام دین رأفت و مهربانی است، نه خشونت. از تریبون مجلس به نام اسلام چنین اتهاماتی می‌زنند.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس، نماینده عضو جبهه پایداری مشهد را خطاب قرار داد و گفت: بنده به آقای پژمان‌فر عرض می‌کنم که شاید این ادبیات برای تهدید مخالفتان در حوزه انتخابیه‌تان موثر باشد اما این اینجا موثر نیست.

وی افزود: بنده دوشادوش رزمندگان هشت سال از شرف و ناموس این خاک دفاع کرده‌ام، آقای پژمان‌فر تهدید شما وحشتناک‌تر و ترسناک‌تر از گلوله‌های دشمن نیست اما بیان آن از تریبون مجلس دردناک است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یادآور شد: انتظار داشتم آقای مطهری به عنوان انسانی آزاده و نیز به عنوان فرزند شهید مطهری به آقای پژمان‌فر تذکر می‌داد که چرا از تریبون مجلس چنین فتواهایی صادر می‌کنند. بنده از هیات نظارت در رفتار نمایندگان می‌خواهم که این مسائل را به جد پیگیری کنند چراکه این مسائل وهن مجلس است.

علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده اصلاح‌طلب گفت: تذکر پژمان‌فر در جلسه دیروز این بود که اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را واجب نمی‌داند درواقع نوعی انکار ضروری دین مرتکب شده است و یک حکم کلی صادر کرد.

وی افزود: می‌دانید که حکم کلی انکار ضروری دین ارتداد است. البته پژمان‌فر به طور کلی می‌خواست بگوید مقصودم آقای پارسایی نیست بنابراین وی گفت که این حرف لوازمی دارد و آقای پژمان‌فر شما را متهم به ارتداد نکرد.

مطهری تصریح کرد: به نظر بنده توهین صریحی انجام نشد اما شما هم که حرف خود را مطرح کردید.

به گزارش ایلنا، نصرالله پژمان‌فر نماینده عضو جبهه پایداری مشهد و کلات کتابچه آیین‌نامه داخلی را بالا گرفت و با فریاد خواستار پاسخ دادن به تذکر بهرام پارسایی نماینده اصلاح‌طلب شیراز شد که پس از اصرار فراوان با موافقت مطهری مواجه شد.

نصرالله پژمان‌فر در این رابطه گفت: بنده دیروز در ارتباط با مطلبی که آقای پارسایی فرمودند به عنوان یک تذکر در مورد برخوردی که از سوی یک مامور نیروی انتظامی صورت گرفته نکاتی را مطرح کردم. نباید بین نیروهای نظامی و انتظامی پلیس خوب و بد درست کنیم. از برخی تشکر کرده و بعضی را زیر سوال ببریم.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: پارسایی گفت که واجبی فدای یک مستحب شده است آنچه که آقای پارسایی تعبیر کرده این است که امر به معروف و نهی از منکر مستحب بوده بنابراین شورای نظارت بر دفتر نمایندگان دقت کنند که مستحب همان امری است که نیروی انتظامی مکلف به انجام آن بوده است. خطاب به پارسایی گفتم شما که مجتهد نیستید باید ببینید حکم چیست. امر به معروف و نهی از منجر واجب است و بسیاری از موارد زیرمجموعه آن قرار می‌گیرد. اینکه بخواهیم بگوییم این موضوع مستحب است اگر عالمانه و عامدانه بگوییم این کار را انجام دهند، درحقیقت انکار ضروری دین شده و امر به معروف و نهی از منکر را واجب ندانسته است.

وی افزود: حرف‌های پارسایی پوپولیستی است البته ما حریت داشتیم و زیر بار چنین حرف‌هایی نرفتیم و همواره از دین دفاع کردیم حتی اگر تعدادی بخواهند در مقابل ما چنین حرف‌های پوپولیستی‌ای بزنند.

این عضو جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار دارم جلسه مربوط به صحبت‌های پارسایی و حرف‌های غلط و غیرشرعی ایشان و دفاع بنده از امر به معروف بررسی شود. آیا درست است کسی اینگونه صحبت کند؟ بنده در جلسه روز گذشته چنین صحبتی خطاب به پارسایی نداشتم اما او حرفی کاملا غلط می‌زند و خواهشمندم این موضوع بررسی شود.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: اصل هشتم قانون اساسی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر مربوط است و اگر آقای پارسایی به این واجبات توجه ندارد حداقل به قانون اساسی توجه کند که وظیفه ما حراست از آن است.

علی مطهری نیز در پاسخ به تذکر نماینده اصولگرای مشهد و کلات تاکید کرد: صحبت آقای پارسایی هم در واقع سهواللسان بود و سهوا چنین صحبتی کردند و نمی‌خواست چنین فتوایی صادر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: