کد خبر: ۷۶۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید: ۳۲۳
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره قسمتی از دارایی‌های بانک‌ها گفت: بخشی از اموال بانک‌ها به دلیل شرایط اقتصادی به تملک آنها درآمده و هنوز مشکل حقوقی دارد و نمی‌تواند جزء اموال در دسترس بانک‌ها محسوب شود.
هادی قوامی: اموال به گل نشسته بانک‌ها مدیریت شود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، هادی قوامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در خصوص اجرای حکم ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید در خصوص واگذاری اموال مازاد و بنگاه‌های اقتصادی بانک‌ها گفت: در بسیاری موارد کیفیت املاک مازاد بانک‌ها که فاقد مشتری هستند پایین است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دارایی‌های برخی بانک ها، دارایی‌های خوبی نیست، عنوان کرد: از آنجایی که بانک‌ها واسطه میان مردم و سپرده آنها هستند باید از سپرده سهامداران حمایت کنند که در این زمینه برخی از این دارایی‌ها مشاع با مردم محسوب می‌شود.

وی افزود: برخی املاک و اموال بانک‌ها به دلیل شرایط اقتصادی از سمت مردم به تملک بانک‌ها درآمده است لذا هنوز مباحث حقوقی در خصوص آنها وجود دارد و از آنجایی که کاملا به بانک‌ها واگذار نشده نمی‌توان آنها را اموال بانک دانست.

قوامی همچنین تصریح کرد: با توجه به محدودیت نقدینگی در بورس لازم است اقداماتی صورت گیرد که مجلس، دولت و وزارت اقتصاد از سوی دیگر باید در این زمینه تدبیری بیندیشند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بسیاری از اموال بانک‌ها به گل نشسته‌ است و باید مدیریت شود، خاطر نشان کرد: صرفا چند موسسه و بانک ارزش نقدی خود را در سال ۹۶ ارائه کرده‌اند و مابقی به علت برخی مشکلات هنوز دارایی‌های خود را شفاف نکرده‌اند که البته بخش اعظمی از این دارایی‌ها کاملا در دست بانک‌ها قرار ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: