کد خبر: ۷۶۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
تعداد بازدید: ۴۲۴
عنوانی که قطعا در این دوره از رقابت‌ها و در 2 هفته پایانی شکسته نخواهد شد.
هجومی‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر/ استقـلال همچنان در صـــــدربه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز،بازی‌های لیگ هفدهم به هفته‌ها و روزهای پایانی خود نزدیک شده و بدین ترتیب می‌توان به مقایسه آمار این لیگ با سایر فصول برگزار شده لیگ برتر پرداخت و قطعا یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این موضوع به بررسی هجومی‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر اختصاص دارد؛ عنوانی که قطعا در این دوره از رقابت‌ها و در 2 هفته پایانی شکسته نخواهد شد.

 

پرسپولیسی‌ها به عنوان قهرمان دوره هفدهم لیگ برتر هجومی‌ترین تیم این رقابت‌ها نیز محسوب می‌شوند اما در مقایسه با سایر تیم‌های هجومی فصل‌های قبل آمار ضعیف‌تری را از آن خود در لیگ هفدهم کرده‌اند. شاگردان برانکو در 28 بازی توانستند 44 گل و ذوب‌آهنی‌ها موفق شدند 43 گل به ثمر برسانند که به طور میانگین می‌توان گفت به ازای هر بازی 1.57 و 1.53 گل به ثمر رسیده و این آمار در 2 هفته پایانی نمی‌تواند رشدی رکوردشکن داشته باشد. به نوشته خراسان، توضیح ضروری در این باره این‌که با توجه به 3 فرمت متفاوت لیگ برتر (3 دوره لیگ 14 تیمی، 7 دوره لیگ 18 تیمی و 7 دوره لیگ 16 تیمی) برای انتخاب هجومی‌ترین تیم‌ها به بررسی میانگین گل‌های زده به ازای هر بازی پرداختیم تا حقی از هیچ تیمی ضایع نشود.


 اول - استقلال تهران، لیگ هشتم، 70 گل زده، میانگین 2 گل به ازای هر بازی
آبی‌پوشان در آن سال از مهاجمانی همچون فرهاد مجیدی، آرش برهانی، سیاوش اکبرپور، علی علیزاده، علیرضا عباسفرد و هافبک‌هایی همچون مجتبی جباری، فابیو جانواریو و حسین کاظمی و همینطور مدافع گلزنی همچون پیروز قربانی سود می‌بردند و در این میان آرش برهانی موفق شد با ثمر رساندن 21 گل به عنوان آقای گلی این رقابت‌ها دست پیدا کند.


دوم - سپاهان اصفهان، لیگ نهم، 67 گل زده، میانگین 1.97 گل به ازای هر بازی
سپاهانی‌ها در لیگ نهم که لیگی 18 تیمی بود توانستند 67 بار گلزنی کنند و به این ترتیب به ازای هر بازی 1.97 گل به ثمر رساندند. عماد رضا مهمترین مهاجم سپاهانی‌ها در این دوره از رقابت‌ها بود که توانست با 19 گل به عنوان آقای گلی لیگ برسد. او پس از ادموند بزیک، دومین آقای گل در لیگ برتر نام گرفت.


سوم - تراکتورسازی تبریز، لیگ چهاردهم، 58 گل زده، میانگین 1.93 گل به ازای هر بازی
تراکتورسازان که در بازی‌های لیگ چهاردهم با تونی اولیویرا به تیمی کاملا تهاجمی تبدیل شده بودند و لوسیانو ادینیو یکی از محبوب‌ترین و البته کاربلدترین خارجی‌های حاضر در فوتبال ایران بود که توانست در این دوره با ثمر رساندن 20 گل به عنوان آقای گل معرفی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: