کد خبر: ۷۶۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
تعداد بازدید: ۳۱۴
یک شبکه صهیونیستی به نقل از مقام‌های نظامی آمریکایی نوشته ستاد مشترک ارتش آمریکا گزینه‌های ممکن برای اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه را به ترامپ ارائه کرده است
آی ۲۴: پنتاگون گزینه‌های اقدام نظامی علیه سوریه را به ترامپ ارائه می‌کندبه گزارش  خبرداغ ، شبکه «آی ۲۴» رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا گزینه‌های احتمالی برای اقدام نظامی علیه دولت سوریه را به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ارائه می‌کند.

بنا بر این گزارش، ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در حال آماده‌سازی گزینه‌های احتمالی و همچنین فهرست اماکنی است که می‌توان آن‌ها را هدف حمله قرار داد.

به گفته مقام‌های نظامی، قرار است این فهرست تا چند ساعت دیگر به ترامپ ارائه شود تا او پس از صحبت با مشاورانش در این مورد تصمیم‌گیری کند.

ترامپ همچنین قرار است تا ساعتی دیگر در شورای امنیت ملی آمریکا که با موضوع حادثه «دوما» برگزار می‌شود، شرکت کند.

رئیس‌جمهور آمریکا که دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده، امروز در توییتر هشدار داد که نظام سوریه و حامیان آن «هزینه سنگینی خواهند پرداخت.» وی قرار است فردا شب با فرماندهان نظامی آمریکا شام کاری داشته باشد.

رسانه‌های نزدیک به معارضین سوری شب گذشته مدعی شدند که شهر دوما مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است. این رسانه‌ها و کشورهای غربی حامی آن‌ها بلافاصله دولت سوریه را به انجام این حمله متهم کردند. این حادثه در حالی رخ داده که دوما تنها منطقه‌ باقی مانده در عملیات آزادسازی منطقه «غوطه شرقی» است و ارتش سوریه در آستانه آزادسازی این منطقه قرار داشت.

دمشق و مسکو با رد این اتهام‌ها، می‌گویند حمله شیمیایی شب گذشته از سوی طرف‌هایی که به بهانه‌ای برای اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه هستند، ترتیب داده شده است.

وزارت دفاع روسیه دو هفته پیش با اشاره به آرایش نظامی ناوها و ناوشکن‌های آمریکایی در مدیترانه، اعلام کرد با توجه به اطلاعاتی که به دست آورده، به نظر می‌رسد گروه‌هایی برای انجام یک حمله شیمیایی عمدی در میان گروه‌های معارض و انجام اقدام نظامی علیه دولت سوریه آماده می‌شوند.

مسکو هشدار داده که در صورتی که علیه سوریه و منافع روسیه اقدام نظامی انجام شود، به آن «واکنش سختی» نشان می‌دهد.

آمریکا پارسال هم به بهانه‌ای مشابه، با استفاده از موشک‌های «تاماهاک» شلیک‌شده از مدیترانه، یک فرودگاه در سوریه را هدف حمله قرار داد. گمانه‌زنی‌های برخی منابع غربی حکایت از آن دارد که ممکن است آمریکا این سناریو را بار دیگر تکرار کند.

فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: