کد خبر: ۷۶۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: ۳۱۰
بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه گفت: اجازه نمی دهیم که کشور سوریه به بهانه های مختلف تجزیه شود.
ترکیه: اجازه نمی دهیم که سوریه تجزیه شود

بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه گفت: اجازه نمی دهیم که کشور سوریه به بهانه های مختلف تجزیه شود.

به گزارش خبرداغ ؛ بوزداغ در مصاحیه با خبرنگاران، با موافقیت آمیز خواندن نشست سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه افزود: تمامیت ارضی سوریه را نمی توان به هم زد و این کشور را تجزیه کرد و اجازه نخواهیم داد که سوریه به بهانه های مذهبی به سمت تجزیه برود.

وی با اشاره به تاکید بر این موضوع در بیانیه پایانی نشست سه‌جانبه روسای جمهوری ترکیه، ایران و روسیه در نشست روز گذشته در آنکارا، اظهار کرد: این مساله بسیار مهم بوده و همچنین نشانگر آن است که موضع ترکیه از طرف هر دو کشور روسیه و ایران مورد قبول است.

وی در ادامه با بیان این که 'تل رفعت در شمال سوریه را هم مثل عفرین از وجود تروریست ها پاکسازی می کنیم' اضافه کرد: پایان کار یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) همانند عفرین در تل رفعت نیز نزدیک است.

بوزداغ با اشاره به قصد دولت ترکیه برای اقدام نظامی در سنجار و مناطق دیگر در شمال عراق و سوریه گفت: اگر گروه های تروریستی از مناطق اعلام شده پاکسازی نشوند، ترکیه اقدام می کند و از قدرت کافی برای انجام این کار برخوردار است.

وی در خصوص اقدامات دولت ترکیه برای شناسایی اعضای گروه گولن در خارج از کشور و استرداد آنها به ترکیه نیز اظهار کرد: سازمان اطلاعات ملی ترکیه(میت) تاکنون 80 عضو گروه گولن را که در 18 کشور مختلف جهان ساکن بودند، شناسایی و مسترد کرده است.

سخنگوی دولت ترکیه با تایید احتمال تمدید وضعیت فوق‌العاده در این کشور بیان کرد: هنوز هم به تمدید وضعیت فوق‌العاده نیاز داریم و ممکن است در صورت موافقت نمایندگان پارلمان ترکیه وضعیت فوق‌العاده تمدید شود.

معاون نخست وزیر ترکیه همچنین با رد برگزاری انتخابات زود هنگام در این کشور گفت: هر کس بر اساس انتخاباتی که در ماه های مارس و نوامبر سال 2019 برگزار می شود، برنامه ریزی کند.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: