کد خبر: ۷۶۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
تعداد بازدید: ۴۲۵
نماینده مردم ارومیه در مجلس می‌گوید: بابام بهم یاد نداده که به عید دیدنی چهره‌های سیاسی بروم. دیدن خواهر برادرهای بزرگتر می‎روم اما دیدن شخصیت‎های سیاسی نمی‎روم.
گفت‌وگو با نماینده‎ای که در جلسه علنی گلابی می‌خورد/قاضی‎پور: فردی را که زدم خبرنگار نبود فضول بود!/ جنگ جنگ است شوخی ندارد. انشاالله تکرار نشود
به گزارش خبرداغ،نادر قاضی‎پور نماینده پرحاشیه مجلس شورای اسلامی از تمامی اقدامات پر سر و صدایش در پارلمان می‎گوید. از گلابی خوردن‎هایش در صحن علنی مجلس تا بگو مگوها و صحبت‌های کنایه‎آمیزش با علی لاریجانی که مایه شوخی مجلسی‎ها می شود.

بخشی از این گفت‎وگو را در ادامه بخوانید:


دلخوری سیاسی شما در سال 96 چه بود؟
رای آوردن آقای آخوندی.

بهترین رفاقت سیاسی شما با چه کسی است ؟
با علیرضا محجوب نماینده تهران؛ ایشان اصلاح طلب است و من اصولگرا اما بر سر مسائل و مشکلات کارگران مشترک هستیم.

مهمترین آرزوی سیاسی که برای سال 97 دارید چیست؟
امیدوارم همه ایرانی ها سر کار بروند و کسی از کار اخراج نشود. همچنین امیدوارم همه ایرانی ها یک سرپناهی در حد شان و منزلتشان داشته باشند و به طور کلی رفاه داشته باشند. امیدوارم در سال 97 همه دختران و پسران که به سن ازدواج رسیده اند بتوانند متاهل شوند.

اگر بخواهید یک هفت سین بدون توجه به سین بچینید چه مسائلی را در این سفره قرار می دهید؟
قوه قضائیه، مجلس، دولت، رهبری، نیروهای مسلح، اتحاد همه ارگان ها و نیروها.

همیشه وقتی اسمی از شما می آید برخی حواشی هم به دنبال آن مطرح می شود؟
مثل گلابی خوردن...

دقیقا مثل گلابی خوردن ها و حتی فراتر از آن مانند بگومگوها در صحن و... برخی معتقدند این رفتارهای شما نوعی رفتارهای پوپولیستی است؟
من نمی دانم پوپولیستی به چه می گویند. مردم به من رای دادند که از اسلام و قران و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیچم. اگر مردم به ما رای دادند به این خاطر است که از حق و حقوق کارگران دفاع کنیم. من یکسری خطوط قرمز دارم که آنها را ناموس خودم می دانم. اول تولید ملی است دوم حق و حقوق کارگران است که به خاطر آنها با همه درگیر می شویم و هیچ ابایی هم از آن نداریم و افتخار می کنیم به خاطر حق و حقوق کارگران همه ما را مسخره کنند هیچ ابایی از این موضوع ندارم.

سال 94 است اظهاراتی در مورد زنان و سربریدن اسرای جنگی داشتید؟
من آنجا گفته بودم مرد از دامن زن به معراج رفت چرا آن را نزدند؟ گفته بودم زنان باحجاب و متدینی هستند و کاندیدا شده بودند احترام گذاشتم. در ریاست جمهوری همه کاندید می شوند؟ خجالت نمی کشید وقتی می بینید بچه ای که زیر سن قانونی است یا فردی که با عصا می آید برای ریاست جمهوری ثبت نام می کند آیا این مسخره کردن نظام نیست؟

آن بحثی که درمورد اسرای عراقی داشتید چه؟
بالاخره جنگ است. خواهر عزیزم در جنگ قاعده بکش تا زنده بمانی جاری است. اگر آن زمان باکری ها نمی جنگیدند الان عراقی ها به ما فرمان می دادند.

پس واقعا آن اسرای جنگی را کشته بودید؟
جنگ جنگ است شوخی ندارد. انشاالله تکرار نشود اما اگر تکرار شود خواهید دید که جنگ رحم نمی کند و تر و خشک را با هم می سوزاند.

شما یک خبرنگار را در کریدور مجلس زدید.
نه آن خبرنگار نبود آن فضول بود، بحث قومیتی مطرح و اصرار بی خود می کرد. من اورا نزدم اگر می زدم دیگر بلند نمی شد. من رزمی کارم و دوره های دفاع شخصی را کامل کرده ام. من فقط میکروفن را از او گرفتم و آن را به حراست دادم اگر می خواستم او را بزنم چه لزومی داشت میکروفن را به حراست بدهم؟! من گفتم این سوالات بد و اختلاف انگیز می پرسد شما بیایید و بررسی کنید.

همین صحبت ها باعث می شود که بگویند شما پان ترک هستید؟
غلط می کنند بگویند. ما پان ترک نیستیم ما مسلمان هستیم. از من بپرسید می گویم مسلمانم ایرانیم آذربایجانی و ارومیه ای هستم؛ این سلسله مراتب دارد. قانون اساسی می گوید زبان رسمی فارسی است من هم به همین دلیل با شما فارسی صحبت می کنم اگر می خواستم می توانستم ترکی صحبت کنم و بگویم قانون اساسی به من اجازه داده است ترکی صحبت کنم برو یک خبرنگار ترک بیاور.

شما در جلسات علنی مجلس بگو مگوهای زیادی دارید با آقای لاریجانی چقدر اینها اتفاقی است؟
نه ما به مسائلی که عنوان می کنیم اعتقاد داریم. مثلا اینکه گفتم طبق ماده 179 در مواقع حساس مسائل را بگویید چرا حمله به سفارت توسط شیرازی ها را عنوان نکردید؟ نتوانست جواب بدهد. یا مثلا به آقای پزشکیان تذکر دادم در بیمارستان ها امکانات وجود دارد از یک سو کارانه پرسنل پرداخت نشده است و از سوی دیگر امکانات آن کم شده است علت آن هم بدهی دولت است چراکه طرح نا سلامت اجرا شد بنابراین هرچه اعتبار در آن می ریزیم پر نمی شود.
ما گفتیم این طرح سلامت اول بیاید منابع پایدارش را مشخص کند. با نحوه اجرای موجود این طرح شبیه یارانه ها است. در موضوع یارانه ها که آقای احمدی نژاد آن را به مجلس آورد دو نفر برای مخالفت ثبت نام کردند یکی من بودم و دیگری آقای محجوب. در صحن خواهش کردیم دو نفر دیگر هم به ما اضافه شد که آقای نادران و آقای دکتر توکلی بودند. فقط ما چند نفر مخالف بودیم دیگران همه رای مثبت دادند حالا امروز می آیند و پشت تریبون می گویند ما مخالف یارانه ها هستیم اگر مخالفی چرا آن روز رای دادی؟

با آغاز مجلس دهم یک بحثی درباره اعتبارنامه شما وجود داشت اما گفته می شود شما همه نمایندگان تهران را تهدید کردید که اگر کسی به اعتبارنامه من اعتراض کند بر اعتبارنامه هر سی نماینده تهران اعتراض می گذارم که نتوانند برای انتخاب هیات رئیسه ثبت نام کنند.
من همچین کاری نکردم و هیچ کسی هم اعتراضی نکرد. این شایعات و تبلیغاتی بود که علیه من به راه انداختند. همه آن افراد هم آمدند گفتند اگر اعتراضی بشود ما از شما دفاع می کنیم .

چه کسانی گفتند؟
مثلا آقای تابش، آقای تاجگردون که از اصلاحات بودند و همینطور آقای پزشکیان که مستقل بود گفتند ما از تو دفاع می کنیم. آقای قوامی و آقای یوسف نژاد هم گفتند ما از شما دفاع می کنیم.

منبع: نامه نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: