کد خبر: ۷۶۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
تعداد بازدید: ۷۹۲
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی بعد از ظهر شنبه در کابل با وزیر امور خارجه افغانستان ملاقات و درباره روابط دوجانبه، امنیت افغانستان و همکاری‌های اقتصادی گفت‌وگو کرد.
سیدکمال خرازی:منافع متضاد کشورهای مختلف در افغانستان، مانعی برای صلح/ افغانستان به کمک همسایگان خود نیازمند است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سیدکمال خرازی در ابتدای این ملاقات از تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان حمایت کرد و با اشاره به خطراتی که افغانستان را تهدید می‌کند، گفت: لازم است برای مقابله با گسترش تفکرات تکفیری در افغانستان تمهیداتی اندیشیده شود.

وی ادامه داد که یکی از مشکلات اساسی افغانستان منافع متضاد کشورهای مختلف در این سرزمین است که اجازه نمی‌دهد مردم افغانستان از طریق گفت‌وگو به صلح برسند.

وزیر امور خارجه افغانستان نیز بر روابط دوستانه و برادرانه ایران و افغانستان تأکید کرد و اظهار داشت: دو کشور دین و فرهنگ مشترک دارند و افغانستان به کمک همسایگان خود نیازمند است.

وی با ارائه توضیحاتی درباره روند صلح در افغانستان تصریح کرد: دولت افغانستان به هیچ وجه اجازه نخواهد داد که از خاک افغانستان علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی صورت پذیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: