کد خبر: ۷۶۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
تعداد بازدید: ۱۶۶
رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که جان بولتون را به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید منصوب کرده است.
ترامپ، ژنرال مک‌مستر را برکنار کرد؛ یک ایران‌ستیز مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌شود

به گزارش خبرداغ به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، پنجشنبه‌شب اعلام کرد که جان بولتون را به جای ژنرال «هربرت مک مستر»، به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید برگزیده است.

طبق گزارش‌ها، این جایگزینی پیش از اتخاذ تصمیم گیری‌های مهم در مورد ایران و کره‌شمالی و در تاریخ نهم آوریل اجرایی خواهد شد.

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا، در سیاست‌گذاری و تصمیم‌های دولت در سیاست خارجی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

به این ترتیب، جان بولتون سومین مشاور امنیت ملی کاخ سفید از آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ خواهد بود. انتصاب وی به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیازی به تاییدیه کنگره آمریکا ندارد.

جان بولتون مشهور به داشتن مواضع تند علیه ایران است. وی پیش از این بارها خواستار اقدام‌های شدید علیه ایران شده بود.

بولتون، سال گذشته طی یک مصاحبه، اظهاراتی بی‌اساس علیه ایران مطرح کرده و مدعی شده بود: «دولت آمریکا باید از اقدام برای تغییر نظام در ایران حمایت کند». وی چنین رویکردی را تنها راه‌حل درازمدت برای مقابله با تهدیدهای ایران در منطقه خاورمیانه توصیف کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: