کد خبر: ۷۶۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
تعداد بازدید: ۳۲۵
سخنگوی وزارت امور خارجه:
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: انگلیس و دیگر کشورها باید در اقدامی مسئولانه ریاض را برای توقف خونریزی در یمن و صدور اندیشه‌‌‌های تروریستی تحت فشار قرار دهند و منافع اقتصادی‌‌شان را با صلح و امنیت جهانی معامله
انگلیس منافع اقتصادی زوگذر را با صلح و امنیت جهانی معامله نکندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات و موضع‌‌گیری‌‌‌های ضدایرانی مقامات انگلیسی و سعودی در سفر محمد بن سلمان به لندن، ضمن محکوم کردن چنین همنوایی‌‌های غیرمسئولانه گفت: طنز جالبی است که مقامات انگلیسی در دیدار با مقام‌‌های کشوری مانند عربستان سعودی که متجاوز به یمن و عامل بروز فاجعه انسانی و جنایت جنگی در این کشور است و سال‌هاست اصلی‌‌‌ترین منبع، مروج و حامی افراط‌‌‌‌گرایی، تروریسم و جنگ‌‌‌افروزی در خاورمیانه و جهان است، اقدام به بیان چنین مواضع و اظهاراتی علیه ایران می‌‌کنند.

وی افزود: حمایت‌‌های سیاسی و تسلیحاتی انگلیس و برخی دیگر از کشورها مانند آمریکا از عربستان سعودی تهدیدی علیه امنیت، صلح و ثبات کل منطقه است. اینگونه همنوایی‌‌های انگلیس با ریاض، مسئولیت این کشور را در شکل‌‌گیری، تشدید و تداوم بحران‌‌های منطقه غرب آسیا سنگین‌‌تر و رسیدن به صلح و همکاری بین کشورهای منطقه را دشوار، طولانی و پرهزینه‌تر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: انتظار از تمام کشورهای جهان و از جمله انگلیس و به صورت کلی از جامعه بین‌المللی این است که در اقدامی مسئولانه ریاض را برای توقف جنگ و خونریزی در یمن و صدور اندیشه‌های افراطی و تروریستی تحت فشار و بازخواست قرار دهند و منافع زودگذر اقتصادی‌شان را با صلح و امنیت بین‌المللی معامله نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
درپاسخ به اتهامات گزارش گوترش دبیرکل بی ادب سازمان ملل خیانتکارشماره یک درباره وضعیت حقوق بشر علیه کشورمان

درپاسخ به زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خیانتکارشماره یک

درپاسخ به گوترش بی ادب دبیرکل سازمان ملل نوکرآمریکا درسازمان ملل!

درپاسخ به نیلی هیلی نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت نمانیده دائم آمریکا درسازمان ملل سگ هار رئیس شورای امنیت سازمان ملل

درپاسخ به نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت انگلیس درسازمان ملل سگ هار رئیس شورای امنیت سازمان ملل

درپاسخ به نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت فرانسه درسازمان ملل سگ هار رئیس شورای امنیت سازمان ملل
حیوانات حیات وحش آفریقای جنوبی زبان انسان های درک می کنند و می فهمند ولی، آمریکایی ها، اروپایی ها، سعودی ها، صهیونیست ها، مدعیان حقوق بشر وسازمان های بین المللی تاکنون زبان انسان های درک نمی کنند و تاکنون نمی فهمند.


کارکنان نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت سازمان ملل متحد درسوریه به زنان سوری تجاوزمی کنند/ گوترش بی ادب و بی فرهنگ دبیرکل سازمان ملل متحد، ما را نقض حقوق بشرمتهم می کند.
گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد باید ازملت ایران عذرخواهی کند.

با امضای تفاهم نامه در سفر ولیعهد سعودی؛
عربستان 48 فروند جنگنده تایفون از انگلیس می خرد

جمعه 18 اسفند 1396 - 21:30
عربستان سعودی روز جمعه با امضای تفاهمنامه با انگلیس 48 فروند جنگنده تایفون از این کشور خریداری خواهد کرد.
العالم ـ اروپا
شرکت انگلیسی «بی.ای.ئی سیستمز» با انتشار بیانیهای، این تفاهمنامه را گامی مثبت در جهت عقد قرارداد نهایی توصیف و خاطرنشان کرده، ما متعهد هستیم که از روند نوسازی نیروهای مسلح عربستان سعودی و توسعه ظرفیت صنایع کلیدی این کشور در راستای اجرای چشمانداز 2030 حمایت کنیم.
این تفاهم در آخرین روز از سفر 'محمدبن سلمان' ولیعهد عربستان سعودی به لندن صورت گرفته و در پی انتشار این خبر ارزش سهام شرکت انگلیسی «بی.ای.ئی سیستمز» که چندی پیش به دلیل نوسانات مالی مجبور به تعدیل نیرو شده بود، 2 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، یوروفایتر تایفون (Eurofighter Typhoon) جت جنگنده چند منظورهٔ دو موتوره با کانارد و بال دلتا است.
این هواپیما توسط کنسرسیومی اروپایی متشکل از سه شرکت بی ای ئی سیستمز، ای ای دی اس و آلنیا آئروناتیکا طراحی و ساخته میشود.
این پروژه توسط نتما (NETMA، یوروفایتر ناتو و آژانس مدیریت تورنادو) که بهعنوان مشتری اصلی فعالیت میکند ، مدیریت شد.
طراحی این هواپیما از سال 1983 در پی پروژه مشترک پنج کشور بزرگ اروپای غربی؛ بریتانیا، آلمان غربی، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه برای ساخت یک هواپیمای جنگنده آغاز شد و در سال 1986 کمپانی یوروفایتر جی ام بی اچ (Eurofighter GmbH) برای ساخت این پروژه تشکیل شد. فرانسه به دلیل اختلافنظر در مورد نیازهای عملیاتی هواپیما خیلی زود از این پروژه خارج شد و طراحی جنگندهای کاملاً فرانسوی را پی گرفت.
نخستین پیش نمونه یوروفایتر تایفون در سال 1994 به پرواز درآمد اما پایان جنگ سرد پیشرفت پروژه را به تأخیر انداخت و ورود رسمی این جنگنده به خدمت نظامی تا سال 2003 طول کشید.
تایفون جنگندهای بسیار چالاک است که توانایی بالایی در جنگ هوایی نزدیک دارد.
امضاء این تفاهمنامه سبب خشم نهادهای حقوق بشری و فعالان ضدجنگ در انگلیس خواهد شد که تداوم معاملات تسلیحاتی لندن و ریاض را مانع پایان جنگ در یمن و بحران انسانی در این کشور میدانند.
انگلیس یکی از تأمینکنندههای اصلی سلاح برای تجاوز حاکمان سعودی به مردم فقیر و بیدفاع یمن به شمار میرود. این کشور از زمان آغاز جنگ یمن به رهبری عربستان که تاکنون موجب شهادت بیش از 14 هزار شهروند این کشور و زخمی شدن دهها هزار نفر دیگر و ویرانی این کشور مسلمان شده است، مجوز فروش حدود چهار میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر کرده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: