کد خبر: ۷۶۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
تعداد بازدید: ۲۶۸
سخنگوی فراکسیون امید مجلس در تذکری خواستار اعزام نمایندگان این کمیسیون به‌همراه جعبه سیاه هواپیمای آی‌تی‌آر تهران-یاسوج به فرانسه شد و نایب رییس مجلس نیز تاکید کرد که باید ببینیم قوانین بین‌المللی در این رابطه چه می‌گویند.
پارسایی: سازمان هواپیمایی چرا نگران حضور کارشناسان کمیسیون اصل۹۰ همراه جعبه سیاه هواپیمای تهران - یاسوج است/مطهری:مسئولان تذکر را شنیدند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، بهرام پارسایی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به تصمیم سازمان هواپیمایی کشوری برای ارسال جعبه سیاه هواپیمای آی‌تی‌آر تهران - یاسوج به فرانسه گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به‌عنوان کمیسیون نظارتی با سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین وزارت راه و شهرسازی مکاتباتی داشته که نمایندگان و کارشناسان این کمیسیون در جریان بازخوانی جعبه سیاه هواپیما حضور داشته باشند.

وی افزود: چرا سازمان هواپیمایی کشوری همکاری نمی‌کند. چه نگرانی دارند. ما داخل کشور امکان بازخوانی جعبه سیاه را داریم و اگر هم اصرار دارند که جعبه سیاه را به خارج کشور بفرستند، اجازه دهند یکی از نمایندگان و کارشناسان کمیسیون اصل ۹۰ همراه این تیم باشد و در صورت تمایل به ارسال جعبه سیاه، فایل اجرایی آن را بفرستند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تا به حال خریدهای زیادی از شرکت آی‌تی‌آر داشته و تعهدات این شرکت اجرا نشده است، اظهار داشت: ما خریدهای بسیاری از این شرکت داشتیم که تاکنون ۱۸ فروند از این خریدها را تحویل ما نداده‌اند. چه ضمانتی وجود دارد که بازخوانی این جعبه سیاه به‌درستی انجام شود.

پارسایی با بیان اینکه ما به‌عنوان کشوری که هفت برابر آمار جهانی سانحه هوایی داریم، چرا نباید امکانات بازخوانی جعبه سیاه را داشته باشیم، تصریح کرد: این نشان‌دهنده سوءمدیریت است. خواستار بازگرداندن جعبه سیاه هواپیمای تهران -یاسوج به کشور و فایل اجرایی آن با نظارت کارشناسان آی‌تی‌آر داخل کشور بازخوانی شود.

علی مطهری که ریاست جلسه علنی امروز را برای ساعاتی برعهده داشت، با تاکید بر این‌که این تذکر در موضوع نبود، خاطرنشان کرد: درباره این‌که باید جعبه سیاه داخل کشور و توسط کارشناسان ایرانی بازخوانی شود، نیازمند کارشناسی تخصصی است و باید ببینیم قوانین بین‌المللی در این رابطه چه می‌گویند. بنده در حال حاضر در این رابطه تسلط ندارم.

وی ادامه داد: این درخواستی است که جنابعالی به‌عنوان عضو کمیسیون اصل ۹۰ دارید و تاکید دارید که نماینده این کمیسیون هم در مراحل بازخوانی جعبه سیاه حضور داشته باشد که البته این‌که مسئولان هواپیمایی کشوری بپذیرند یا نه، مسائلی است که باید بررسی شود که قوانین اییکائو چیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به هر حال مسئولان تذکر شما را شنیدند و ان‌شاءالله که ترتیب اثر خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: