کد خبر: ۷۶۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
تعداد بازدید: ۲۰۵
ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه:
وزیر امور خارجه فرانسه که برای دیدار با مقام‌های کشورمان در تهران به سر می‌برد، ظهر امروز با وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
جامعه جهانی باید ایران را راضی برای باقی ماندن در برجام کند و نه امریکا/ گفت‌وگویی با اروپا برای اهداف تبلیغاتی یا راضی کردن امریکا نداریم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در این دیدار، طرفین درخصوص طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه از جمله روابط دوجانبه، اجرای برجام و بدعهدی‌های ایالات متحده آمریکا، مسائل منطقه‌‌ای به ویژه سوریه و یمن گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

اروپا می‌تواند نقش سازنده‌تری در حفظ برجام ایفا کند 

محمدجواد ظریف در این دیدار ضمن اشاره به موضع اصولی فرانسه و اروپا در خصوص برجام، از برخی رفتارها و اظهارات مقامات اروپایی در اجرای برجام و نیز تاثیرپذیری از فشار آمریکایی‌‌ها انتقاد کرد و گفت: برجام به عنوان یک توافق چندجانبه که اروپا هم در به ثمر رسیدن آن سهیم بود و به گواهی ۱۰ گزارش آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی، ایران کاملا به آن پایبند بود، در حال حاضر دستخوش بازی‌‌های غیرمنطقی و سیاسی‌‌‌کاری‌‌های آمریکایی‌‌ها شده است. 

وی ادامه داد: اروپا می‌تواند نقش سازنده‌تری در حفظ این دستاورد بین‌المللی ایفا کند و قبل از هر چیز ضمن اجرای کامل تعهدات خود، آمریکا را برای اجرای تعهدات خود در برجام تحت فشار قرار دهد و اجازه ندهد آمریکا علیرغم بدعهدی‌‌ها و نقض‌های خود، خواست‌های غیرمنطقی و غیرحقوقی نیز مطرح کند. 

جامعه جهانی باید ایران را راضی برای باقی ماندن در برجام بکند و نه امریکا

وزیر امور خارجه با بیان اینکه حفظ این دستاورد دیپلماتیک بین‌المللی باید برای همه ما به یک اندازه مهم باشد و حمایت در گفتار کافی نیست، اظهار داشت: اگر قرار است جامعه بین‌‌المللی تلاش کند یک طرف را راضی به ماندن در توافق هسته‌‌ای کنند این ایران است که باید راضی شود و نه آمریکا. آمریکا نه تنها در اجرای تعهدات خود بدعهدی نهادینه داشته است، بلکه حتی مانع اجرای تعهدات اروپا هم شده است.

رانسه اعتقاد راسخی برای اجرای برجام دارد

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار با یادآوری تصمیم کشورش در احترام به برجام و حفظ و اجرای آن تصریح کرد: فرانسه اعتقاد راسخی برای اجرای برجام دارد و اقدام عملی متعدد و گسترده‌‌ای برای اجرای آن داشته است که از آن جمله سرمایه‌گذاری در صنایع خودرو و انرژی ایران و ایجاد اعتبار ویژه برای همکاری تجاری و سرمایه‌‌‌گذاری در پروژه‌‌های مشترک در ایران است.

سرمایه‌‌گذاری شرکت‌‌‌های فرانسوی در ایران پس از برجام رشد چشمگیری داشته است

وی با اشاره به اراده فرانسه برای تداوم‌ روابط محکم و دوستانه با ایران خاطرنشان کرد: اروپا به ویژه فرانسه متعهد و علاقه‌مند به اجرای برجام با وجود فشارهای آمریکاست. ما در خصوص همکاری‌‌های بانکی اقدامات خوبی را شروع کردیم و سرمایه‌‌گذاری شرکت‌‌‌های فرانسوی در ایران پس از برجام رشد چشمگیری داشته است که ضمانت‌‌های صادراتی و گشایش خطوط اعتباری از جمله نشانه‌های این همکاری است.

برخی طرف‌ها اراده‌‌ای برای حل و فصل سیاسی بحران‌های منطقه ندارند

وزرای امور خارجه ایران و فرانسه همچنین در این دیدار درخصوص مهمترین مسائل و تحولات منطقه‌‌‌ای به ویژه سوریه و یمن گفت‌وگو کردند. 

ظریف درخصوص تحولات منطقه، به تلاش‌ها و پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران‌‌های منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه برخی طرف‌ها اراده‌‌ای برای حل و فصل سیاسی بحران‌های منطقه ندارند. ما فکر می‌‌کنیم که اروپا می‌‌تواند دوستان منطقه‌‌ای خود را متقاعد به در پیش گرفتن راه‌حل‌های سیاسی در این مشکلات و بحران‌‌ها کند. 

اگر اروپا به دنبال تبلیغات یا راضی کردن امریکا در تبادل‌‌نظر با ایران است، ما گفت‌وگویی نداریم

وی اضافه کرد: اگر اروپا واقعا به دنبال پایان دادن به فاجعه‌‌‌‌‌های انسانی در منطقه است، می‌‌تواند در این زمینه از تبادل نظر با ایران استفاده کند ولی اگر هدف، تبلیغات یا راضی کردن آمریکاست ما در این بازی وارد نمی‌‌‌‌شویم. 

رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه درخصوص توان موشکی ایران، ضمن تشریح مذاکرات برجام و تبیین مستدل این واقعیت که موضوع موشکی ایران خارج از برجام و حتی قطعنامه ۲۲۳۱ است، بیان کرد: آمریکا و دیگر کشورهایی که منطقه ما را با فروش سلاح به انبار باروت تبدیل کرده‌‌اند باید این اقدامات را متوقف کنند. 

توان نظامی ایران برای دفاع از کشور و بازدارندگی است

ظریف افزود: توان نظامی ایران برای دفاع از کشور و بازدارندگی است و ایران با توجه به تجربه تلخ جنگ تحمیلی آموخته است که برای دفاع از شهروندان خود به توان بازدارندگی خود متکی باشد.  

طرفین همچنین بر ادامه رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای سیاسی خود در سطوح مختلف تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
آقای روحانی در پنجاه‌وهفتمین مجمع سالیانه بانک مرکزی بار دیگر منتقدان عملکرد ضعیف خود را بی‌عقل نامید! چرا باید یک مقام عالی‌رتبه این نظام مقدس این‌گونه سخن بگوید؟


آقای رئیس‌جمهور باز هم مثل گذشته بدون فکر کردن و کنترل زبان مدعی شده‌اند که مخالفت با دولت کم‌عقلی است. با عرض پوزش باید بگویم این خودشیفتگی‌ها نشانه کم‌عقلی است. دولتمردان قدری فکر کنند سپس چیزی را به زبان بیاورند.


خریدی که امروز با مبلغ معین کرده‌ام در مقایسه با گذشته نصف خرید ماه قبل شده است. دولتمردان با چه رویی به چشم مردم نگاه می‌کنند و می‌گویند تورم 8 درصد شده و هیچ کالایی را گران نکرده‌اند.


این چه موضع بی‌شرمانه و تحقیر‌آمیزی بود که وزیرخارجه فرانسه شریک جنایتکاران- که باید محاکمه شود- از موضع طلبکاری قبل از سفرش به ایران با ما داشت؟ واقعا دستگاه دیپلماسی ما نماینده کدام امت انقلابی است؟ خونمان به جوش آمده از این همه تحقیر ملت بزرگ ایران و از این همه خوش غیرتی مسئولان!!


وزیر خارجه کشور بدعهد فرانسه پلید در آستانه سفر به ایران می‌خواهد اراجیف خود و رئیس‌جمهورش را دوباره به مسئولان اجرایی ما دیکته کند؟! نفس حضور چنین فرد گستاخی در ایران تحقیر دیپلماسی ما بود.


باید اعتبارنامه نماینده‌ای که گفته یکی از سه جزایر مورد اختلاف را به اماراتی‌ها بفروشیم! ابطال شود و سپس محاکم کشور اقدام به محاکمه علنی او کنند تا دیگر کسی هوس خیانت به این قلمرو و سرزمین پاک ایثارگری‌ها را در سرش نپروراند.


دهن‌کجی‌های فرانسوی‌های خبیث علیه کشورمان را در خبرها مشاهده کردم و برای دستگاه دیپلماسی تأسف خوردم! ای کاش یک جو غیرت وجود داشت. علی‌رغم سودرسانی میلیاردها دلاری به این کشور در طول سال به ویژه در بخش خودرو، ذره‌ای از ددمنشی و خباثت این کشور علیه ملت کاسته نشده است! چرا با این همه رجزخوانی، مانع سفر او نمی‌شوند، آخر


کاری که در قبال سفر وزیرخارجه کشور فرانسه به ایران باید انجام داد این است که خانواده شهدای ترور با خانواده افرادی که با خون‌آلوده خریداری شده از فرانسه عزیزان خود را از دست داده‌اند در کنار ساختمان اقامتگاه او در ایران تجمع‌ کنند تا او به جای اهداف شوم و توطئه‌آمیز خود از این سفر پاسخگوی این جنایت کشورش علیه بشریت باشد.


صحبت‌هایی از جام زهر برجام 2 به گوش می‌رسد. هشدار می‌دهیم که امنیت کشور قابل معامله نیست. امیدواریم دولتمردان حد و اندازه خودشان را بدانند و پا را فراتر از گلیم خود دراز نکنند و مواظب امنیت ملی و منافع ملی این ملت شهید داده باشند.


برجام 2 که اروپایی‌ها دنبال آن هستند کلاه جدیدی است که بنا دارند در دور جدید مذاکرات سر ایران بگذارند یعنی موشک‌های کشور را مثل هسته‌ای بی‌اثر سازند بعد از آن تهدید به جنگ را عملی کنند و واقعا در آن شرایط این اتفاق می‌تواند رخ دهد. ولی این خواب آشفته را به گور خواهند برد.


اروپایی‌ها تا موشک‌های ما را به سرنوشت هسته‌ای تبدیل نکنند و آنها را بی‌اثر نسازند دست از سر ما برنمی‌دارند چرا دولت آب پاکی را روی دست دشمنان نمی‌ریزد دیدیم که برجام به درد پرواز آقای ظریف هم نخورد.


از وزیر امور خارجه کشورمان می‌خواهم در پاسخ فرانسوی‌ها که ما را به خاطر داشتن موشک دفاعی در مقابل ناامنی جهان مورد بازخواست قرار می‌دهند، شما نیز آنها را به دلیل داشتن بمب اتم مورد بازخواست قرار دهید که جهان از امثال شماها نگران‌تر است. به آنها بگویید ما هم نگران فروش تسلیحات گسترده به عربستان برای قتل‌عام ملت مظلوم و فقیر یمن هستیم. و...


اگر دولت در عقد قراردادهای تجاری مثل رنو با فرانسه عجله نمی‌کرد امروز وزیر خارجه این کشور این جسارت را پیدا نمی‌کرد که بخواهد در مورد موشک‌های ما تعیین تکلیف کند و گنده‌تر از دهان خود حرف بزند و تهدید به تحریم‌های جدید بکند. مشکل، دولتمردان خودمان هستند که نمی‌دانند چگونه می‌توانند از توانمندی‌های بی‌بدیل کشور در دیپلماسی بهره‌مند بشوند.


اگر یکی از این مسئولینی که امروز این جنایتکاران اروپایی را به داخل کشور راه می‌دهند خود یا نزدیکان‌شان در دوران جنگ تحمیلی شیمیایی و یا توسط گروهک منافقین ترور شده بودند هرگز به میزبانی چنین جانورانی تن نمی‌دادند.


آقای ظریف! ما به اروپایی‌ها همانند شیطان بزرگ نه اعتماد داریم و نه نیاز! اینها در کارنامه خود همیشه علیه کشور ما دروغ گفته‌اند، خیانت کرده‌اند، به دشمنان ملت، (صدام، آل‌سعود و...) کمک کرده‌اند، به منافقین که دستشان به خون بیش از 17 هزار شهید ترور آلوده است، پناه داده‌اند، واردات خون آلوده به کشورمان داشته‌اند و... آنها در زبان از مبارزه با تکفیری‌ها سخن می‌گویند ولی در عمل، کمک تروریست‌ها هستند!


آقای ظریف مردم شما چه خیری از کری حیله‌گر دیده‌اند که در سفرهای اروپایی، دوباره آویزان او می‌شوید؟! آیا با دشمنان تابلوداری که این همه از آنها رودست خورده‌اید ضرورت گفت‌وگو و مذاکره وجود دارد؟!


برجام کشور را زمینگیر کرد و حال در قالب برجام 2 و با بیان گفت‌وگو نه مذاکره قصد دارد توانایی دفاعی ایران و نیز محور مقاومت را در منطقه زمینگیر کنند! البته با مژده حضرت آقا برای اقامه نماز در مسجدالاقصی ان‌شاءالله بساط رژیم کودک‌کش و ایادیشان از منطقه برچیده می‌شود و نیازی به تداوم گفت و گوی دوستانه و البته بدیمن جناب ظریف و کری نخواهد بود.


وزیر امور خارجه فرانسه با بی‌شرمی هرچه تمام‌تر گفته است برای گفت‌وگو در مورد مکمل برجام به تهران سفر خواهد کرد! چرا مسئولین کشورمان به همین صراحت پاسخ قاطعی به زیاده‌خواهی‌های او ندادند؟


انتظار این است که دولت و دولتمردان به یاوه‌گویی‌های کشورهای جنایتکار اروپا مثل فرانسه و انگلیس جواب دندان‌شکن بدهند نه اینکه در مقام انفعال قرار گرفته و فرش قرمز زیر پای نحس آنان پهن کنند.


کاسبان برجام! آب و صابون بیاوریم تا رویتان را بشویید؟! قرار بود عزت به پاسپورت ایرانی برگردد ولی کارتان به جایی رسید که سوخت هواپیمای وزیر امور خارجه برندتان را تأمین نکردند و در کرواسی به استقبالش نیامدند! این است نتیجه برجام شما؟!


به آقای رئیس‌جمهور بفرمایید این چه احترام خارجی‌ها به ایران است که شرکای ما در برجام حاضر نمی‌شوند به هواپیمای وزیر خارجه ایران سوخت بدهند. ایشان چگونه این بی‌حرمتی‌ها را تحمل می‌کند و دردشان نمی‌آید؟


چند زنی که در خیابان انقلاب کشف حجاب کرده‌اند مشکلشان حجاب نیست. نمی‌خواهند تن به قانون بدهند. به هر قیمتی که شده احترام به قانون باید حفظ بشود و قانون‌گریزها نازل‌ترین اقشار هر جامعه‌ای هستند و باید هزینه قانون‌گریزی‌شان را بدهند تا تربیت شوند.


کسانی که در شورای شهر تهران از قانون‌شکنی در موضوع حجاب دفاع کردند گویا از غیرت دینی هم بهره‌ای نبرده‌اند؟! آنها جامعه، مردم، امام و شهدا، قرآن و منطق و فطرت انسانی را هم نمی‌شناسند؟!


از یک دهه شصتی به جناب جهانگیری! اگر مشکل شما دهه شصتی‌هاست مشکل ملت شما هستید که به قدرت چسبیده و رها نمی‌شوید اگر شما بعد از 40 سال کشور را رها کنید همه مشکلات حل خواهد شد. دهه شصتی‌ها از زمانی که چشمشان را باز کرده‌اند امثال شما را در قدرت دیده‌اند که جز به فکر منافع خویش نبوده‌اید.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: