کد خبر: ۷۶۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
تعداد بازدید: ۲۱۹
روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» در گزارشی به سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران و حواشی آن پرداخته است.
فرانسه به دنبال گفت‌وگوهای صریح و جدی با تهران است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سایت روزنامه الحیات چاپ لندن در گزارشی به سفر «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به ایران و اهداف این سفر و حواشی آن پرداخته است.

لودریان با اعلام انجام این سفر، تاکید کرد که «گفت‌وگوهای صریح و جدی» را درباره نقش منطقه‌ای ایران و برنامه موشکی این کشور انجام خواهد داد و عنوان کرد که در صورت آنکه تهران نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی خود را برطرف نکند، با تحریم‌هایی مواجه خواهد شد. این در حالی است که تهران نگرانی پاریس در این زمینه را «اشتباه» خوانده است.

به نوشته الحیات، این سفر پس از آن انجام می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به اروپایی‌ها و کنگره این کشور تا ۱۲ می آینده مهلت داده است تا عیب‌های توافق هسته‌ای تهران و گروه ۱+۵ را برطرف کنند و در غیر این صورت آمریکا از توافق عقب‌نشینی کرده و بار دیگر تحریم‌ها را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

این گزارش در ادامه به بیانیه وزارت خارجه فرانسه درباره این سفر پرداخته و می‌نویسد که بحران در سوریه و وضعیت انسانی در این کشور در کنار پرونده ‌های منطقه‌ای که ایران در آن نقش دارد، شامل یمن، لبنان و عراق از جمله دیگر مواردی است که در سفر لودریان به ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز نیز در این باره نوشت که تروئیکای اروپایی شامل (فرانسه، بریتانیا و آلمان) در نشست امنیتی مونیخ با همکاری ایتالیا و اتحادیه اروپا گفت‌وگوها با ایران بر سر پرونده‌های منطقه‌ای را آغاز کرده‌اند و قرار است بار دیگر در ماه جاری میلادی در ایتالیا با یکدیگر دیدار کنند و هدف از این دیدارها اطمینان دادن ترامپ در باره نگرانی‌ها مرتط با توافق هسته‌ای ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
فرانسه مورد اعتماد ما نیست.
فرانسه دشمن تاریخی مردم ایران است.
فرانسه ازسال 1357 تاکنون تبدیل به بهشت گروهک تروریستی منافقین شده است.
فرانسه جنایتکارشماره یک ایران را به خاطر حمایت ازتروریسم، نقض حقوق بشر، موشکهای بالستیک و... متهم می کند. ولی دولت روحانی، ظریف، مسئولان ونمایندگان مجلس تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایت های، خیانت های، دخالت های، مداخله گری و تجاوزهای فرانسه نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
و این درحالی است ایتالیا وفرانسه، پایتخت وخانه قاتلان 17 هزارشهید ایرانی+ فیلم
چرا فرانسه جنایتکارشماره یک به عاملان 17000 ایرانی پناه داده است.
همکاری روحانی با فرانسه نه تنها به ملت ایران احترامی قائل نیست وبلکه 17 هزار شهید ایرانی بی احترامی کرده است.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
کسانی که با فرانسه همکاری می کنند.
حرف دولت روحانی دیگرچه اعتباردارد؟
فرانسه با هماهنگی، همدستی و همکاری دولت روحانی، ظریف، برخی ازمسئولان و برخی ازنمایندگان مجلس به ملت ایران خیانت می کند.
کسانی که به ملت ایران خیانت کردند چه داخلی باشد وچه خارجه هیچ فرقی ندارند باید پاسخگوی خود شان باشند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: