کد خبر: ۷۶۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
تعداد بازدید: ۷۸۵
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آزادسازی داده های اطلاعاتی و توزیع عادلانه آنها بین کسب و کارهای نوپا را مانع ایجاد رانت اطلاعاتی و عاملی در توسعه کسب و کارها دانست.
محمد جواد آذری جهرمی: اگر بانک‌های اطلاعاتی به طور عادلانه آزادسازی نشوند، فضای کسب و کارها رانتی می‌شود

به گزارش خبرداغ،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آزادسازی داده های اطلاعاتی و توزیع عادلانه آنها بین کسب و کارهای نوپا را مانع ایجاد رانت اطلاعاتی و عاملی در توسعه کسب و کارها دانست.

محمد جواد آذری جهرمی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: یکی از بحث هایی که در بخش حکمرانی هوشمند شهری مطرح می شود، این است که منابع اطلاعاتی که در نزد حاکمیت قرار دارد، برای ارائه خدمات در اختیار کسب و کارها به صورت عادلانه و بدون تبعیض قرار گیرد تا آنها بتوانند با استفاده از فضای اطلاعاتی ایجاد شده، خدمات شهری خود را توسعه دهند.

وی ادامه داد: چنانچه این بانک های اطلاعاتی و مقرراتی که باید در دسترس عموم قرار بگیرد، آزادسازی نشوند، فضای شکل گیری کسب و کارها رانتی می شود که مطلوب نیست.

عضو هیات دولت خاطرنشان ساخت: البته تلاش برای آزادسازی این منابع اطلاعاتی نیازمند برنامه ریزی جدی در حوزه سازمان های مختلف است تا کسب و کارها با استفاده از ظرفیت این اطلاعات به فضای مناسبی دست یابند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز یکشنبه در نخستین کنفرانس تهران هوشمند، بر آزاد سازی کلان داده ها به عنوان یکی از الزام های توسعه شهر هوشمند تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: