کد خبر: ۷۶۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۴۵۰
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت:‌ با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت بنیاد برکت در شرکت داروسازی البرز توانستیم دارویی را تولید کنیم که می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای مرگ‌های زودرس ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی را کاهش دهد.
دارویی برای کاهش مرگ‌های زودرس ناشی از سکته‌ها
به گزارش خبرداغ ، رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در حاشیه مراسم رونمایی از داروی پلی پیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ ایرانیان طی سال‌های گذشته مرگ و میر زودرس بوده است. 

وی افزود: حدود 50 درصد ایرانیان زیر 70 سال عمر می‌کنند و مرگ زودرس دارند. 

وی تصریح کرد: یکی از علل مرگ زودرس ایرانیان، بیماری‌ سکته قلبی و مغزی بوده است، طی تحقیقاتی که در 15 سال گذشته انجام شد، تمام تلاش خود را کردیم که مرگ زودرس را کاهش دهیم.

ملک‌زاده ادامه داد: با حمایتی که توسط بنیاد برکت و شرکت داروسازی البرز صورت گرفت،‌ توانستیم قرص جدیدی را تولید کنیم که این دارو می‌تواند در صورت مصرف میانگین عمر ایرانیان را افزایش دهد. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت:‌ اگر بیماران اقدام به مصرف این دارو کنند، مرگ زودرس ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی پیشگیری خواهد شد و این دارو می‌تواند حداقل 50 درصد از مرگ‌های زودرس ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی را کاهش دهد. 

وی در پایان گفت: این دارو در حال حاضر در داروخانه‌های کشور موجود است و با توجه به اهداف و چشم‌اندازهایی که درنظر داریم، تمام تلاش خود را برای تولید داروهای جدید به کار خواهیم گرفت. 

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: