کد خبر: ۷۶۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
تعداد بازدید: ۲۴۴
دو منبع آگاه به «بلومبرگ» گفتند که دسترسی بیش از سی دستیار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به اسناد فوق محرمانه لغو شده است.
لغو دسترسی 30 مقام کاخ‌سفید به اسنادفوق محرمانه

دو منبع آگاه به «بلومبرگ» گفتند که دسترسی بیش از سی دستیار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به اسناد فوق محرمانه لغو شده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، به گفته این دو منبع، به این مقامات اعلام شده است که تاییدیه امنیتی آنها از «دائمی» به «موقت» تنزل پیدا کرده و صرفا به اسناد «محرمانه» دسترسی خواهند داشت.
از هیچ یک از این مقامات خواسته نشده است که کاخ سفید را ترک کنند اما از این پس، مجوز پیشین آنها برای دسترسی به اسناد فوق محرمانه به سایر اعضای کاخ سفید واگذار می شود.
«جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ نیز از جمله افرادی است که طبق سیاست جدید «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید دسترسی وی به اسناد فوق محرمانه لغو شده است. سیاست جدید کلی از هفته گذشته اجرایی شده است. مقام های کاخ سفید در مورد افرادی که مشمول این سیاست شده اند، توضیحی ندادند.
میزان دسترسی اعضای کاخ سفید به اطلاحات حساس انتقاداتی را برانگیخته است. «چاک گریسلی» رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا روز سه شنبه گفت که کاخ سفید و اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) باید در مورد آن دسته از مقامات ارشدی که تاییدیه امنیتی کامل ندارند، پاسخگو باشند.
گریسلی همچنین خواستار پاسخگویی این دو نهاد در خصوص دسترسی کوشنر به «گزارش های روزانه رئیس جمهوری» شد. این گزارش ها توسط آژانس های اطلاعاتی تهیه شده و فوق محرمانه است.
کلی پیشتر گفته بود که دولت ترامپ در زمینه تایید امنیتی اعضای کاخ سفید باید «بهتر عمل کند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
سناتور آمريكایی: دخالت واشنگتن در جنگ يمن برخلاف قانون اساسی است

پنجشنبه 10 اسفند 1396 - 03:12
برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت در سه توییت پیاپی از دخالت آمریکا در درگیری ها در یمن انتقاد کرد.
العالم - آمریکا
سندرز در توییت نخست خود نوشت اینکه آمریکا به دخالت خود در جنگ یمن بدون مجوز کنگره ادامه می دهد که این برخلاف قانون اساسی آمریکا است.
وی در توییتی دیگر نوشت بدون مجوز کنگره، دخالت آمریکا در جنگ یمن باید محدود به کمک های بشردوستانه و تلاش های دیپلماتیک آمریکا باید متمرکز بر حل و فصل این مسئله باشد.
سندرز ادامه داد: برخوردهای ما با دخالت های نظامی آمریکا در سراسر جهان دیگر خیلی سهل انگارانه شده است و کنگره مدتهاست نقش خود را براساس قانون اساسی مبنی بر اینکه چه زمانی و کجا باید وارد جنگ شویم اجرا نکرده و به تعویق انداخته است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: