کد خبر: ۷۶۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
تعداد بازدید: ۳۱۳
داربي هميشه حساس است. حتي زشت‌ترين داربي‌ها هم جذابيت‌هاي خاص خودشان را دارند.
از اشتباه اصلاح‌شده شفر تا باخت پرمنفعت پرسپولیسبه گزارش خبرداغ،داربي هميشه حساس است. حتي زشت‌ترين داربي‌ها هم جذابيت‌هاي خاص خودشان را دارند. با اين همه به نظر مي‌رسد داربي86 از جهات مختلف يك استثاي باشكوه براي فوتبال ايران باشد؛ يك نبرد خيلي بزرگ كه حداقل روي كاغذ دلايل متعددي براي ديدني شدن آن وجود دارد.

 

يك- هر دو تيم در فرم خوبي هستند. استقلال، الهلال را برده و كاري كرده كه سرمربي اين تيم اخراج شود. آنها اين هفته هم با نصف تيم‌شان توانستند چهار گل در زمين فولاد بزنند و طوري روحيه دارند كه مي‌توانند جلوي رئال مادريد هم قرار بگيرند. پرسپوليس هم با پيروزي برابر استقلال خوزستان، غم باخت به السد را سبك كرد. آنها فقط يك «نفس» تا قهرماني فاصله دارند و همين مساله، بزرگترين محرك سرخ‌هاست.

 

دو- اين بازي ميهمانان جديد و مهمي دارد. استقلال بعد از مدتها كش دادن، مهاجمي به نام تيام جذب كرده كه كم‌كم نشان مي‌دهد ارزش آن همه بردباري را داشته است. همچنين سرور جباروف هم كه در داربي رفت با نظر شفر نيمكت‌نشين شد، حالا يكي از ستون‌هاي ثابت استقلال است. در سمت مقابل شرايط پرسپوليس تا مسابقه با السد طوري بود كه بشار رسن شانس كمي براي بازي در شهرآورد داشت. آن باخت اما باعث تغيير سيستم پرسپوليس شد و حالا انتظار مي‌رود بشار هم در بازي پنجشنبه فيكس باشد. رسن بهترين بازيكن داربي رفت بود و تقابل او با جباروف قطعا مي‌تواند جالب باشد.

 

سه- شفر از همان نشست خبري قبل از داربي رفت مي‌گفت كاش تيمش چند هفته ديرتر به پست پرسپوليس مي‌خورد. او در آن زمان اطلاعات جامعي در مورد پرسپوليس نداشت، اما حالا شرايط فرق كرده. اين بار داربي به مراتب تاكتيكي‌تر خواهد بود و انتظار مي‌رود سياست‌هاي دو مربي در سرنوشت آن تاثير مستقيم و چشمگير داشته باشد.

 

چهار- فرشاد احمدزاده و محسن كريمي داربي رفت را به دليل مصدوميت از دست دادند، اما آنها حالا آماده هستند. انتظار مي‌رود روز پنجشنبه هر دو نفر در تركيب اصلي تيم‌هاي‌شان به ميدان بروند. سبك بازي آنها طوري است كه بازي را تماشاگرپسندتر مي‌كند. هر دو بازيكن پا به توپ خوبي دارند و از ابزارهاي انتقال سريع بازي به شمار مي‌روند.

 

پنج- احتمال قابل توجهي وجود دارد كه پرسپوليس سيستمش را از 2-4-4 خطي به 1-3-2-4 تغيير بدهد. اگر اين اتفاق رخ بدهد و ربيع‌خواه هم از تركيب سرخ‌ها حذف شود، شاهد يك دوئل بسيار بزرگ در ميانه ميدان خواهيم بود. در اين شرايط منطقه مركزي زمين در داربي، صحنه بزن بزن اين نفرات خواهد شد: احمد نوراللهي، كمال كاميابي‌نيا، بشار رسن، اميد ابراهيمي، فرشيد باقري، سرور جباروف. از اين هم مهيج‌تر سراغ داريد؟

 

شش- از ابتدا هم به نظر مي‌رسيد مهدي رحمتي انتخاب شفر براي داربي باشد، اما محروميت حسين حسيني به همه ترديدها پايان داد. اگرچه حسيني هم گلر خوبي است، اما كاراكتر گلادياتوري رحمتي قطعا به جذابيت‌‎هاي داربي اضافه مي‌كند. كاش فقط آن طرف محسن مسلمان هم بود.

بانک ورزش

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: