کد خبر: ۷۶۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
تعداد بازدید: ۳۳۱
شكست تلخ پرسپوليس برابر السد قطر از ابعاد مختلف بررسي شده، اما شايد يكي از وجوه عجيب آن كمتر ديده شده باشد.
شوخي تلخ روزگار با پروفسور/ یادت هست آقای برانکو؟/ وحيد در اين بازي كلا يك شوت زد كه بيرون از چارچوب بود و تنها يك پاس كليدي دادبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز،شكست تلخ پرسپوليس برابر السد قطر از ابعاد مختلف بررسي شده، اما شايد يكي از وجوه عجيب آن كمتر ديده شده باشد.

 

موضوع به اظهارنظر بحث‌برانگيز برانكو ايوانكوويچ، 76 روز پيش از اين مسابقه مربوط مي‌شود. در اوج جدل‌ها بين كي‌روش و سرمربيان ليگي در مورد اينكه بازيكنان ملي بايد به ريكاوري‌هاي هفتگي بروند يا نه، برانكو مدعي شد نيازي به اين قبيل كارها وجود ندارد، چرا كه به عنوان مثال وحيد اميري پرسپوليس از ژاوي و اينيستا هم آماده‌تر است. اين نقل قول برانكو بحث‌هاي زيادي برانگيخت و خيلي‌ها آن را غلو شده دانستند، اما داستان زماني جالب‌تر شد كه دو ماه‌ونيم بعد از آن ماجرا، اميري و ژاوي رودرروي هم قرار گرفتند و اين فرصت فراهم شد تا ادعاي برانكو مقابل چشم همه ايران محك بخورد؛ آنچه البته نتيجه نهايي‌اش چندان براي پروفسور دلپذير نبود.

 

اميري (كه البته بسيار هم بازيكن خوبي است) برابر السد اصلا خوب نبود و شايد همين مساله موجب شد در اتفاقي نادر برانكو اقدام به تعويض او كند. وحيد در اين بازي كلا يك شوت زد كه بيرون از چارچوب بود و تنها يك پاس كليدي داد. او 56لمس توپ داشت و 38پاس داد كه تنها 66درصد آنها به مقصد رسيد. اين يعني بيش از يك‌سوم پاس‌هاي اميري غلط بوده است. اميري همچنين فقط دو تكل زد و به عنوان وينگر نه‌تنها هيچ خطايي از بازيكنان حريف نگرفت، كه سه بار هم روي آنها مرتكب خطا شد. در نقطه مقابل به آمار ژاوي هرناندس توجه كنيد و تفاوت را دريابيد: 84لمس توپ، 69پاس كه 87درصد آنها درست بود، يك شوت بيرون از چارچوب، پنج پاس كليدي، بدون انجام خطا و گرفتن سه خطا از بازيكنان رقيب!

 

شايد منظور برانكو از آن حرف، اين نبوده كه اميري بازيكن بهتري نسبت به ژاوي است، اما به نظر مي‌رسد سرمربي پرسپوليس در اين دست مقايسه‌ها و انتخاب واژگان بايد خيلي بيشتر دقت كند تا بعدا مجبور نشود با اغراق در مورد قدرت السد، اين تيم را بزرگترين تيم خاور ميانه بنامد. حالا البته اگر وحيد خوش‌شانس باشد، حدود چهار ماه ديگر بايد روبه‌روي اينيستا هم بازي كند؛ شايد آمار و حقايق آن بازي به نفع ادعاي تاريخي برانكو از كار درآمد!

همشهری ورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: