کد خبر: ۷۵۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
تعداد بازدید: ۲۱۲
رئیس جمهور پیام انقلاب اسلامی را نه توسعه‌طلبی، بلکه استقلال ، عدم اجازه به دیگران برای دخالت در امور داخلی ایران و روابط منصفانه و عادلانه با جهان دانست و تاکید کرد: ایران آماده پذیرش سرمایه گذاری، بویژه در بخش نفت، گاز، پتروشیمی، گردشگری و معدن است.
ایران آماده پذیرش سرمایه‌گذاری در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و گردشگری است/ سرکشی رژیم اسرائیل از عوامل عدم تحقق رشد لازم در خاورمیانه است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران گفت: توسعه وسایل حمل و نقل و ارتباطات بانکی، روابط کشورها را در پارادایم جدیدی قرار داد. متاسفانه روابط جهان پیشرفته و جهان در حال توسعه منصفانه نیست.

وی با بیان اینکه بدلیل روحیه استعمار، بسیاری از ملت‌ها ناچار به انقلاب شدند، گفت: ملت ایران ۳۹ سال پیش علیه استبداد، مداخلات آمریکا و نادیده گرفتن ارزش‌های دینی بپا خاست. با تغییرات صنعتی و استقلال بانک‌های مرکزی، تورم حداقلی در حدود ۹۰ کشور بدست آمد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اعتماد کشورها و قوانین بین المللی، امکان همکاری چند جانبه صنعتی را شکل داد. در پاردایم جدید، کشورهای منطقه خاورمیانه متاسفانه وارد زنجیره اقتصاد جهانی نشدند

وی با بیان اینکه مداخلات قدرت‌های خارجی و سرکشی رژیم اسرائیل از عوامل عدم تحقق رشد لازم در خاورمیانه است، گفت: ایران می‌تواند دروازه‌ای برای ورود خاورمیانه به پارادایم جدید باشد. نیروی انسانی تحصیلکرده و بانوانی که فرهنگ حضور اجتماعی دارند، مزیت ایران است. ایران دارای امنیت بالا، وحدت اقوام، معادن بزرگ و تولید انرژی به اندازه لازم است

روحانی خاطرنشان کرد: نیاز به صرفه جویی یک میلیون بشکه منابع نفتی در داخل داریم؛ کشورهای دوست از این فرصت برای سرمایه گذاری استفاده کنند. در فرصتی حدود ۳ سال بنا داریم تمام خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم؛ این فرصتی بزرگ برای سرمایه گذاری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: