کد خبر: ۷۵۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
تعداد بازدید: ۶۷۰
کی‌روش تا قبل از حضور پادوانی ۱۷ مرتبه توپ را با سر لمس کرده بود، ولی بعد از آمدن مدافع ۱۹۷ سانتی‌متری استقلال، در حسرت برنده شدن یک نبرهوایی بازی را به پایان رساند.
حق با شفر است یا قلعه‌نوعی؟به گزارش خبرداغ ، کی‌روش تا قبل از حضور پادوانی ۱۷ مرتبه توپ را با سر لمس کرده بود، ولی بعد از آمدن مدافع ۱۹۷ سانتی‌متری استقلال، در حسرت برنده شدن یک نبرهوایی بازی را به پایان رساند.


شفر و قلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی درگیری کلامی غیرمستقیم داشتند. شفر نسبت به ارسال‌های مستقیم ذوب‌آهن شاکی بود.

 

شفر معتقد بود که ذوب‌آهن از سیستم kick and rush یا بازی بلند استفاده کرده است. سرمربی آلمانی استقلال گفت: «بازی کردن در برابر چنین تیم‌هایی که به دنبال توپ‌های بلند هستند، بسیار سخت است و به همین دلیل استقلال نتوانسته بازی همیشگی خود را ارائه کند». صحبت‌هایی که قلعه‌نویی هم بی‌پاسخ نگذاشت و در لابه‌لای مصاحبه‌اش چند طعنه هم به سرمربی استقلال زد. قلعه‌نویی در جواب شفر گفت: «اگر با بزن‌زیرش بردیم، ضعف آن‌هاست. ان‌شالله آمار ایجاد موقعیت و پاس‌های صحیح که بیرون بیاید مشخص می شود مالکیت توپ و میدان در اختیار چه کسی بوده است. البته شفر بالاخره نظر خاص خودش را دارد. کارنامه موفقی دارد از ما هم بزرگتر است و هرچه بگوید در فوتبال ایران حجت است».


شفر در طول زمان مسابقه هم نشان داده بود که از بازی مستقیم ذوب‌آهن رضایت ندارد. اولین تعویض او به محض دریافت گل تساوی، اضافه کردن لئاندرو پادوانی بود. تا قبل از حضور پادوانی، مهاجم ۱۹۵ سانتی‌متری ذوب‌آهن بلای جان استقلال شده بود. این بازیکن به واسطه قد بلند و بازی مستیم ذوب‌آهن، ۱۷ مرتبه توپ را با سر لمس کرده بود.

 

کی‌روش استنلی از ۱۶ نبردی که تا قبل از حضور پادوانی در زمین داشت، ۱۴ مرتبه برنده شد. اتفاقی که این اجازه را به قلعه‌نویی می‌داد از بازی مستقیم استفاده کند و موقعیت بسازد. به عنوان نمونه ضربه سری که ذوبی‌ها در نیمه نخست به تیر دروازه استقلال زدند، روی ضربه ایستگاهی خطایی ارسال شده بود که استنلی روی نبردهوایی از مجید حسینی گرفت. در تصویر زیر مشخص است که کی‌روشِ محبوب قلعه‌نویی، چند سر و گردن از مدافعان استقلال بلندتر بود و قلعه‌نویی حق داشت که برنامه ویژه تیم‌اش را روی پرتاب اوت‌های بلند خالد شفیعی و ارسال توپ‌های هوایی برنامه‌ریزی کند.


بعد از دریافت گل تساوی، شفر نگران از دست رفتن سه امتیاز بود. به همین خاطر پادوانی را وارد زمین کرد. پادوانی در کنار زمین تایید نهایی را از شفر گرفت که در زمین مسابقه، باید یارگیر مستقیم کی‌روش استنلی باشد. در تمام ۲۳ دقیقه‌ای که پادو در زمین بود هم همین اتفاق افتاد و او بدون توجه به جریان مسابقه و مسیر حرکتی توپ، در کنار مهاجم ۱۹۵ سانتی‌متری حریف قدم بر می‌داشت و من‌تومن کرده بود.


تعویض شفر جواب داد. پادوانی در همین مدت کوتاه ۴ مرتبه با ضربه سر توپ را از محوطه جریمه استقلال دفاع کرد. در آن سمت کی‌روش هم توانایی جز نبردهای هوایی نداشت و با آمدن مدافع ۱۹۷ سانتی‌متری استقلال، عملا خنثی شد. بازیکنی که تا قبل از حضور پادو ۱۴ نبرد هوایی برده بود و ۱۷ بار توپ را با سر لمس کرد، در ۲۳ دقیقه حضور پادوانی حتی یک بار هم توپ با سرش تماس نداشت. پادوانی به طور کامل کی‌روش را از جریان بازی خارج کرد.


در زمان حضور پادو، تنها برخورد توپ با سر کی‌روش به آخرین ضربه مسابقه برمی‌گردد که پادوانی به خاطر نجات استقلال از شکست، در آخرین لحظه مسابقه کی‌روش را رها کرد و به محوطه جریمه حریف رفت. در برگشت همین توپ، کی‌روش در زمین خودی و در حالی که کسی کنارش نبود، با ضربه سر به توپ ضربه زد. ضربه‌ای که آخرین لمس توپ مسابقه بود و بعد از آن داور بازی سوت پایان بازی را زد.


البته این اتفاق باعث نشد که امیر قلعه‌نویی بیخیال سانتر شود. او فقط مقصد توپ‌های هوایی را عوض کرد. در لحظه آخر که پادو کنار کی‌روش حضور داشت، سانتر ربیع‌عطایا به نقطه‌ای ارسال شد که خسرو حیدری حضور داشت. محمدرضا حسینی هم به راحتی از پس خسرو برآمد و گل زد.

نود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: