کد خبر: ۷۵۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
تعداد بازدید: ۱۱۱۴
سردار علایی تاکید کرد: باید ساختارهایی که باعث شده حوزه اقتصادی ما به قهقرا برود و سیاست ما انسداد پیدا کند، اصلاح شود.
ساختارهایی که باعث انسداد سیاست ما شده، باید اصلاح شود/ اصلاح ساختارها مقدم بر افراد است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سردار حسین علایی در نشست انقلاب محرومین عنوان کرد: در دهه فجر نباید در گذشته بمانیم ما علاقمند هستیم در گذشته بمانیم، وقتی هم از علم صحبت می‌کنیم می‌گوییم در گذشته فلان بوده‌ایم. معتقدم انقلاب اسلامی هم تمام شده نیست، باید ببینیم مردم دنبال چه بودند و چرا انقلاب کردند، گاهی اوقات پیش می‌آید کسانی که در مصدر امور قرار می‌گیرند ناخواسته ضدانقلاب می‌شوند.

وی افزود: من از اول با شاه مخالف بودم زیرا مشاهده می‌کردم امام را به دلیل مخالفت با بعضی چیزها از کشور بیرون کرده است. امام را تبعید کردند و اجازه هم نمی‌دادند اسم ایشان در روزنامه‌ها بیاید یا عکسشان منتشر شود، در حال حاضر هم خودمان این کارها را می‌کنیم. در آن زمان شاه برای این که نشان دهد با مردم است، به مشهد رفت و یا عک‌ های خود را منتشر کرد.

سردار علایی افزود: در دوران شاه سه مسئله مطرح بود؛ چرا شاه باید مادم‌العمر در کشور باشد، چرا فرزندانش جانشین او باشند ، حالا اگر سلطنت نباشد چه نظامی باشد. این مسائل در دانشگاه‌ها مطرح بود نظام خوب نظامی بود که از طبقه کارگر باشد و نظامی مانند شاه که طرفدار امپریالیسم باشد، خوب نیست. امام به این مسائل پاسخ دادند. ایشان بر اساس قانون اساسی همان زمان می‌گفتند سلطنت شاه غیرقانونی است.

وی ادامه داد: امام گفتند فرض کنید پدران ما شما را انتخاب کردند ما که انتخاب نکردیم، امام ملت را ملت حاضر می‌دانند. نکته مهم رفتار نظام شاه بود، در چندین حوزه رفتار آن نظام زیر سوال بود؛ نخست رفتار با مخالفین که بسیار مهم است. مسئله بعدی این بود که اگر این نظام نباشد چه نظامی مناسب است ، آن زمان به این نتیجه رسیدند نظام برآمده از رأی مردم و همسو با رای مردم باشد. به همین خاطر نظام جمهوری اسلامی پایدار و ماندگار است اما باید به روز شود.

سردار علایی در پاسخ به این سوال که چه کاری باید انجام دهیم که انقلاب ما صدمه نبیند، گفت: راه حل همه موضوعات ساختارسازی نیست، همان طور که در انقلاب ساختارها را به هم می‌ریزیم باید برای ماندن هم ساختارهای سیاسی، اقتصادی و دینی هم به روز کنیم. هر جا استبداد ظهور می‌کند ساختار ما ایراد دارد.

وی با بیان اینکه اشکال اساسی در حوزه سیاست و اقتصاد مسئله ساختارها و انسدادی که ایجاد می‌کند، است، گفت: ما باید ساختاری ایجاد کنیم که مردم در اداره کشور مشارکت داشته باشند. اصلاح ساختارها مقدم بر افراد است.

سردار علایی تاکید کرد: دانشگاهیان می‌دانند در حوزه سیاست بحثی داریم به نام حکمرانی خوب و بحثی هم داریم که امکان حکم‌رانی خوب است. ما باید در حوزه ساختارها خوب کار کنیم و ساختارهایی که باعث شده حوزه اقتصادی ما به قهقرا برود و سیاست ما انسداد پیدا کند، اصلاح شود. در حوزه ساختاری بعضی از جایگاه‌ها عوض شده است، برف آمد دادستانی و سازمان بازرسی وارد میدان شدند آیا این معنی دارد؟ این‌ها ساختار را عوض می‌کند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: