کد خبر: ۷۵۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۲۴۱
زارچی خبر داد؛
رحیمی زارچی از توافقی برای احداث شعب دانشگاه‌های ایران در نیجریه خبر داد.
توافق احداث شعب دانشگاه‌های ایران در نیجریه

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا به نقل از دیلی پست، به گفته سفیر ایران در نیجریه، دولت ایران اعلام کرده که آماده احداث چندین دانشگاه در نیجریه است تا تقاضای رو به رشد دانشجویان غرب آفریقا برای آموزش عالی را جامه عمل بپوشاند.

به گزارش دیلی پست، مرتضی رحیمی زارچی سفیر ایران در نیجریه همزمان با امضای یک توافق دوجانبه با نیجریه گفت که کشور ایران می‌تواند شعب دانشگاه‌های ایران را در نیجریه افتتاح کند.

رحیمی زارچی در این مراسم که به مناسبت سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی در ابوجا برگزار شده بود، گفت: دانشگاه‌های ایران از نظر کیفی و کمی پیشرفته هستند و هزینه‌های آنها هم قابل رقابت است. این بخشی از دلایلی است که ایران را به هدف مهاجرت تحصیلی بسیاری از نیجریه‌ای‌ها برای تحصیلات عالی تبدیل کرده است.

وی گفت: ما امیدواریم که از طریق امضای توافق جدید در زمینه توسعه فعالیت‌های علمی و تحصیلی همکاری‌مان را در این حوزه در نیجریه توسعه دهیم. در این راستا ما می‌توانیم تقاضاهای قشر تحصیل کرده نیجریه را که خواستار تحصیل در سطوح بالاتر در ایران هستند، مرتفع کنیم. اگر این توافق به امضا برسد ما می‌توانیم شعب برخی دانشگاه‌های ایران را در ابوجا یا دیگر ایالات این کشور افتتاح کنیم.

رحیمی همچنین گفت: ایران آماده توسعه روابط دوجانبه با نیجریه در همه زمینه‌ها از جمله حوزه‌های نفت و گاز و ساخت مسکن است. مذاکرات در این حوزه‌ها ادامه دارد. ایران برنامه دارد که همکاری‌هایش را با نیجریه افزایش دهد. اخیرا دیدارهای زیادی به همت معاون اول رییس‌جمهور ایران برای توسعه روابط با آفریقا به ویژه نیجریه به عنوان بزرگترین اقتصاد این قاره انجام گرفته است. تصمیماتی هم در این زمینه اتخاذ شده که باید از شعار به عمل تبدیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: