کد خبر: ۷۵۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
تعداد بازدید: ۲۸۸
رئیس کمیته وزارت امور خارجه صدا و سیمای ویتنام گفت: برای اینکه یک برابری مشترک به وجود بیاید لازم است به عقاید مختلف احترام بگذاریم. برای اتحاد و پیشرفت اقتصادی ملی و منطقه‌ای باید احزاب آسیایی و منطقه‌ای با دولت‌های منطقه‌ای همکاری لازم را داشته باشند. احزاب سیاسی می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های سیاسی موثر باشند. احزاب سیاسی می‌توانند فرصت‌های مختلف و اتحاد منطقه‌ای را به وجود بیاورند.
احزاب آسیایی برای اتحاد و پیشرفت ملی و منطقه‌ای باید با دولت‌ها همکاری لازم را داشته باشند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، «هون سومپ فون سیچالینو» رئیس کمیته وزارت امور خارجه صدا و سیمای  ویتنام در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی گفت: از میزبان عزیزمان تشکر می‌کنم و امیدوارم در این کنفرانس راه ابریشم تصمیمات مشترکی بگیریم و بتوانیم به یک دوستی خوب برسیم.

وی تاکید کرد: برای اتحاد اقتصادی لازم کمک‌های مختلفی داشته باشیم و اتحاد منطقه‌ای و بین‌المللی را حفظ کنیم. باید همزیستی را مسالمت‌آمیز را حفظ کنیم و در این راستا تصمیم‌های بین‌المللی بگیریم.

عضو حزب کشور ویتنام با بیان اینکه برای اینکه یک برابری مشترک به وجود بیاید لازم است به عقاید مختلف احترام بگذاریم، عنوان کرد: برای اتحاد و پیشرفت اقتصادی ملی و منطقه‌ای باید احزاب آسیایی و منطقه‌ای با دولت‌های منطقه‌ای همکاری لازم را داشته باشند. احزاب سیاسی می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های سیاسی موثر باشند. احزاب سیاسی می‌توانند فرصت‌های مختلف و اتحاد منطقه‌ای را به وجود بیاورند.

وی افزود: به عنوان عضو آی گپ لازم می‌توانیم با مناطق مختلف از جمله آفریقا و آمریکای جنوبی همکاری داشته باشیم.

رجا روحیا عبدالله استاد دانشگاه بین‌المللی مالزی نیز با بیان این که لازم است احزاب آسیایی به یک تصمیم مشترک برسند، گفت: مالزی یک کشور استراتژیک است که در کنار راه ابریشم می‌تواند نقش به خصوصی داشته باشد.

وی ادامه داد: کشور مالزی در این زمینه برای گسترش راه ابریشم تلاش بسیاری کرده است و همکاری‌هایی را با کشورهای مختلفی داشته است. همکاری‌هایی هم با کشور نپال و پکن در دست دارد.

این استاد دانشگاه بین‌المللی مالزی ادامه داد: در سال ۲۰۱۵ کشور مالزی برنامه‌ریزی آغاز کرده است که بتواند به یک اقتصاد پایه‌دار برسد. در بخش منطقه‌ای مالزی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و بعد از کره جنوبی و ژاپن کشور پیشرفته‌ای در منطقه است. در جلسه‌ای که در ۲۰۱۷ برگزار شد، تعهدی امضا شد بین چین و مالزی که از طریق آن زیر ساخت‌های مختلفی را به وجود بیاورند.

وی در خصوص همکاری‌های کشور مالزی با دیگر کشورها گفت: مالزی اولین کشوری است که ایده غذای حلال را به وجود آورده است و تلاش‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفت است. مورد بعدی که بین چین و مالزی اتفاق افتاده است، برنامه تجارت الکترونیک است. لازم است به ایران برای برقراری و اجرای پروژه‌های مختلف که انجام داده تبریک بگوییم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: