کد خبر: ۷۵۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
تعداد بازدید: ۱۹۸
مجرمان سایبری به بهانه دهه فجر، اطلاعات بانکی شهروندان را به سرقت می برند.
کلاهبرداری پیامکی به بهانه دهه فجربه گزارش خبرداغ،رئیس پلیس فتای استان گفت: مشاهده شده کلاهبرداران با انتشار پیامک‌های جعلی با مضامینی مانند "مشترک گرامی، شما برنده جایزه در قرعه کشی به مناسبت دهه‌ فجر شده‌اید" از کاربر می خواهند برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت جایزه به سایتی مراجعه کنند.


سرهنگ‌ محمدپور افزود: در صفحه نخست سایت، درگاه پرداخت جعلی یکی از بانک‌های معتبر مشاهده می شود که کابر باید اطلاعات حساب بانکی خود از جمله شماره حساب‌، رمز دوم‌، کد cvv2 وتاریخ انقضاء را وارد کند.


وی گفت:در صورتی که کاربر این اطلاعات را وارد کند کلاهبرداران در مدت زمان کوتاهی، حساب وی را خالی می کنند.


رئیس پلیس فتای استان از کاربران خواست در صورت دریافت این نوع پیامک‌ها به آنها پاسخ ندهند و توجه داشته باشند برای دریافت وجه جایزه، نیازی به ارسال اطلاعات حساس بانکی نیست.
سرهنگ‌ محمدپور با بیان اینکه درگاه‌های جعلی بانکی به راحتی قابل تشخیص است گفت: کاربران در هنگام ورود اطلاعات بانکی در درگاه‌های بانکی در بستر فضای وب، از صفحه کلیدهای مجازی استفاده کنند.

 

خبرگزاری صدا و سیما

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: