به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در این ارتباط، با وجود پیگیریهای انجام شده از طرف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، مقام مسئولی از طرف این شرکتهای چارتر برای حل مشکل مسافران در محل فرودگاهها حاضر به پاسخگویی یا حل و فصل مشکلات مسافران حاضر نبود.
عدم پاسخگویی این شرکتهای هواپیمایی ایرانی در فرودگاههای ترکیه مسبوق به سابقه است و بویژه در شب کودتای ١٥ جولای ٢٠١٥ در این کشور نیز مسافران ایرانی به سبب کوتاهی و تعلل برخی از این شرکتها در فرودگاههای ترکیه سرگردان ماندند.
مسئولان امور کنسولی و ایرانیان سفارت ایران در آنکارا و سرکنسولگری استانبول از شب گذشته برای رفع مشکلات هموطنان در تلاشند و متعاقبا گزارش جامعی از تخلفات و عدم مسئولیتپذیری شرکتهای مسافرتی و خطوط هوایی چارتر را برای مراجع ذیربط ارسال خواهند کرد.
همچنین، مسافران ایرانی حاضر در صحن فرودگاه آتاتورک نسبت به عدم سرویسدهی مناسب و تعلل شرکتهای توریستی و ایرلاینهای طرف قرارداد برای تعیین تکلیف، اعتراض کردند.