کد خبر: ۷۵۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
تعداد بازدید: ۲۳۶
کوربین درباره مخالفتش با اتخاذ مواضع ضدایران به هافینگتون‌پست گفت: شما خیلی زیاد دیلی‌میل(روزنامه ضد ایرانی) می‌خوانید. البته درخواست‌های حقوق بشری در ایران باید مورد توجه دولت قرار بگیرد.
از هر فرصتی برای بحث درباره موضوع حقوق بشر استفاده می‌کنم

به گزارش خبرداغ به نقل از هافینگتون پست، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس در مصاحبه‌ای با یک شبکه بریتانیایی در پاسخ به سوالاتی در خصوص نظرش درباره دولت ایران و سفرهای سابقش به این کشور پاسخ داد  

هافینگتون پست مدعی شد کوربین به دلیل سکوتش در برابر ناآرامی‌های اخیر ایران مورد انتقاد قرار گرفته و در پاسخ به عدم تمایل وی نسبت به اتخاذ مواضع ضدایران گفت: اگر از من ناراحت نمی‌شوید باید بگویم شما خیلی زیاد دیلی میل می‌خوانید. (دیلی میل یک  روزنامه بریتانیایی است که مواضع تندی نسبت به ایران دارد.)

بر اساس این گزارش در این مصاحبه کوربین مذاکرات هیات بریتانیایی در سفر اخیر به ایران را محدود به دو موضوع حقوق بشر و توافق هسته‌ای خوانده و گفته من همیشه از هر فرصتی برای بحث درباره موضوع حقوق بشر استفاده می‌کنم. 

وی گفته که درخواست‌های حقوق بشری در ایران باید مورد توجه دولت قرار بگیرد. 

رهبر حزب کارگر انگلیس همچنین به موضوع پذیرش پول از طرف شبکه پرس تی وی ایران برای انجام یک مصاحبه با این شبکه هم اشاره کرده و گفت: این موضوع برای خیلی وقت پیش است. در همه آن مواردی که پول گرفتم در باره نقض حقوق بشر به روشنی حرف زدم.

کوربین در پاسخ به اینکه پیامش به دولت ایران چیست، گفت: من می‌خواهم آنها بخشی از جامعه بین‌المللی باشند. می‌خواهم به حقوق بشر پایبند باشند و به شورای حقوق بشر سازمان ملل احترام بگذارند. حقوق بشر باید در مرکز سیاست خارجی ما قرار بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: