کد خبر: ۷۵۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
تعداد بازدید: ۳۰۷
نماینده مردم خمینی‌شهر گفت:‌ پیش‌بینی درآمدها در بودجه سال ۹۷ شفاف نیست.
پیش‌بینی درآمدها در بودجه شفاف نیست/ چرا شورای نگهبان لایحه بودجه را برخلاف اصل ۵۲ قانون اساسی اعلام نمی‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سید محمد جواد ابطحی به عنوان مخالف کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ در جلسه علنی امروز مجلس گفت: جدول کمیسیون تلفیق که باید بر اساس آن سخن گفت تازه شب گذشته چاپ و در کازیه نمایندگان قرار گرفته است. این جدول باید ۱۰ روز پیش در اختیار ما قرار می‌گرفت تا می‌توانستیم بر اساس آن صحبت کنیم. آنطور هم که شنیدم این جدول در کمیسیون هم تصویب نشده است.

نماینده مردم خمینی شهر ادامه داد: شورای محترم نگهبان شما که باید پاسدار قانون اساسی باشید به من جواب بدهید طبق اصل ۵۲ قانون اساسی بودجه چگونه تنظیم شده است؟ آیا به همان ترتیبی است که در قانون مقرر شده است؟ خیر این بودجه برخلاف اصل ۵۲ تنظیم و به مجلس ارائه کرده‌اند. شورای نگهبان چرا ورود نمی‌کند و نمی‌گوید مخالف اصل ۵۲ قانون اساسی است. طبق قانون کجا نظر شورای پول و اعتبار برای بودجه گرفته شده است؟ قانون محاسبات عمومی کجا رعایت شده است؟

وی با بیان اینکه پیش بینی درآمدها در بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: ما منابع پوچ بسیاری در این لایحه داریم. گویا می‌خواهند با کلمات بازی کنند.

ابطحی با طرح این پرسش که تامین کسری بودجه از چه طریقی صورت خواهد گرفت، گفت: آیا دولت می‌خواهد با قرض گرفتن و انتشار اوراق مشارکت تامین کسری بودجه کند؟ این امر خود به کسری بودجه دامن می‌زند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه در این بودجه نیز به هزینه‌های جاری بیش از هزینه عمرانی توجه شده است، گفت: دغدغه مردم اشتغال و معیشت است اما ردیف دقیقی از این امر در لایحه بودجه نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: